Gå til innhold

Junifest 2013 - tomsi42 - nytt glass


Anbefalte innlegg

Jeg har handlet inn en del nytt glass i år, så det må testes ut skikkelig.

 

Brukernavn: tomsi42

Kandidatnivå: Entusiast

Personlig utfordring: Bli kjent med nytt glass

Utstyr: Olympus E-P1 - Panasonic G3 + nytt glass.

 

Vedlig nytt glass er som følger:

Olympus m.ZD 17mm f/1.8

Olympus m.ZD 45mm f/1.8

 

Ikke fullt så nytt glass:

Olympus 15mm f/8 - lens-in-a-cap

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor nytt for å "være nytt"?

Det blir fint å følge med. Jeg vet at jeg ikke er så flink å kommentere, men jeg er ivrig med å kikke på bildene.

Veldig nytt er kjøpt siste måned (dvs. et par uker siden). Nesten nytt er i løpet av de siste tre månedene, synes jeg.

 

Så lenge du titter innom, så er jeg fornøyd.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

1. Hell of a Saturday night?

8922522840_a52267f8ac_z.jpg

Panasonic G3 + 45-150mm f/4-5.6 @ 1/125s; f/5,6, 124mm, ISO 1600

 

Vi tok en tur innom Kadetttangen før nattfotograferingen. Der hadde ungdommen kost seg med noe godt drikke før de forsvant videre ut i natten.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Flott bruk av geometriske former, dei tre elementa som utgjer kvart sitt hjørne i ein trekant, samt sjøen, stranda og graset som skapar sitt eigne samspel av linjer og former. Når du i tillegg har valt å presentere dette i svart/kvit vart dette for meg ein meget flott abstrakt og grafisk presentasjon.

Lenke til kommentar

Det ble kult det der.. Stilig motiv nede ved stranden!

Ja det ble bra dette. Liker at flasker og bokser er trukket helt ned i hvert sitt hjørne, og ballen (er det en ball?) oppe til venstre. Blir mye fin linjeføring av slikt. Spenstig.

Tøft bilde dette tomsi :)

 

Fin komposisjon.

Øynene starter på ØL-boksene og går over til flasken før øynene går ut i sanden og til slutt fester seg til den diagonale strandlinjen og ender på ballen (eller hva det er) i bakgrunnen. :)

Flott bruk av geometriske former, dei tre elementa som utgjer kvart sitt hjørne i ein trekant, samt sjøen, stranda og graset som skapar sitt eigne samspel av linjer og former. Når du i tillegg har valt å presentere dette i svart/kvit vart dette for meg ein meget flott abstrakt og grafisk presentasjon.

Takk for hyggelige kommentater. Det er riktig observert - det er en ball; nærmere bestemt en volleyball. Så ungdommen har ikke kun henfalt til drukkenskap ;)

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

2. Juni

 

Saras Telt var en fin plass å gå en sommerkveld for å ta en halvliter eller to (tre.........), de (få) årene jeg var Osloborger på slutten av åttitallet. Teltet minnes med glede,

 

3. Juni

 

Selv om solen nå har brutt frem har vest så er det bilder som det du har her som virkelig gir meg sommerfølelsen. Takk for å gi oss noe å se fram til (forhåpentligvis)!

Lenke til kommentar

Takk for kommentarene, polljen. Slutten av åttitallet var nok den beste tiden for Saras telt; for det det sportpub og for mye tak. Ja, sommerfølelsen dukker innimellom her.

 

4. En blomst i skogen

8952338992_0bcd6290a9_z.jpg

G3 + m.ZD 17mm @ 1/60s; f/4; ISO 500

 

Brukbar nærgrense på 17mm-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...