Gå til innhold

Nye Thunderbolt blir dobbelt så rask


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nye kontrollere i 2014 kommer til å støtte 4k, men også oppgraderinger som ble lansert nå støtter 4k?

 

Hovedproblemet til thunderbolt for min del er manglende støtte direkte i chipset, og manglende optiske kabler, hadde det vært mer av det hadde det kanskje vært en mer aktuell teknologi.

 

AtW

Lenke til kommentar

Prisen må ned.. Enkelt og greit, og da snakker vi prisen på kontrollere så flere maskiner enn utelukkende MacBook's, Asus sine tyngste gamer-serie og de dyreste Sony maskinene som blir levert med Thunderbolt, og kanskje diverse produsenter som Western Digital, LaCie og andre faktisk kan komme med Thunderbolt produkter som ikke koster skjorta bare fordi prislappen på både kontroller og kabler er langt over det som er fornuftig.

Lenke til kommentar

"Støtter 4K"? Er dette "støtte"-begrepet en slags marketing eller bare anglifisering? Er bare nysgjerrig, egentlig. Jeg liker høy oppløsning og bevegelige bilder like mye som nestemann, men "støtter" ikke thunderbolt overføring av all slags digital informasjon? Nåværende thunderbolt er da sikkert rikelig for 4K, kommer jo aller mest an på codec'en, det.

 

For det kan jo være uøkonomisk med for høy båndbredde hvis ledningen bare skal kunne bære en gitt datamengde mener jeg. Og at man således ønsker å bruke en mer proposjonal teknologi for skjermer.

Lenke til kommentar

Prisen må ned.. Enkelt og greit, og da snakker vi prisen på kontrollere så flere maskiner enn utelukkende MacBook's, Asus sine tyngste gamer-serie og de dyreste Sony maskinene som blir levert med Thunderbolt, og kanskje diverse produsenter som Western Digital, LaCie og andre faktisk kan komme med Thunderbolt produkter som ikke koster skjorta bare fordi prislappen på både kontroller og kabler er langt over det som er fornuftig.

Enig. Det er utrolig hva en Thunderbolt-koblet ekstern harddisk skal koste i Mac-butikken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...