Gå til innhold

Disse gir deg det beste fra SSD-ene og harddiskene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med over.

8 GB med SSD-cache for de aller mest brukte filene vil nok øke ytelsen betraktelig sammenlignet med ingen SSD, men MLC-minne er ikke så dyrt at å øke SSD-størrelsen til f.eks. 32 GB ville gjort diskene urimelig dyre gitt at det er praktisk mulig innenfor den fysiske plassen man har til rådighet. Samtidig ville man kunnet få en betydelig større SSD-dekningsgrad på disken.

 

Serien ble lansert for snart tre år siden, da med halvparten så stor SSD-størrelse, som også den gang var latterlig lite. Det er trolig en vesentlig faktor for de fleste kunder som ligger på vippen i sin vurdering om å kjøpe noe slikt, rart Seagate ikke har tatt høyde for dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er nesten litt skuffet over denne "refreshen".

Jeg er veldig fornøyd med de jeg har - jeg har 500GB med 4GB SSD i laptopen og 750GB med 8GB SSD i min stasjonære.

 

Men disse "gamle" har jo 7200rpm (det var jo kun "laptop" versjoner av Hybriden før). Hvorfor i all verden har de redusert de til 5400rpm? For å spare strøm? Vil ikke dette si at mine gamle vil yte bedre enn disse nye?

Virker jo som en nedgradering, sett bort ifra økt lagringskapasitet da.

Lenke til kommentar

Selv foretrekker jeg hdd array/ssdarray koblet til harddiskkontroller med 4GB ram cache. Fungerer som hybrid disk, men bare bedre :)

Er bare en bakdel: pris

Hvordan vil ytelsen på noe slikt være sammenlignet med f.eks. en løsning basert på Intel SRT, med en fysisk RAM disk med x antall GB istedenfor SSD, hvis noe slikt i det hele tatt lar seg gjøre?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Til alle som kommenterer at 8GB er for lite, så har Seagate gjort en hel del research på dette punktet. De har analysert (jeg tror det var 1000 brukere) over en tid på en drøy uke og det viste seg at 95% av det som ble lest til enhver tid fikk plass på 8GB. Man trenger ikke HELE spillet, HELE programmet, HELE windows osv på SSD'en. Og dette er mer tenkt til å være til kunder i mellom-segmentet som ikke har peiling på å partisjonere, holde på med forskjellige disker osv. Her ligger det 8GB SSD "usynlig" på disken, som hele tiden tilpasser seg brukermønsteret til kunden, for å hele tiden fungere så optimalt som mulig. De fleste her på forumet og som har kommentert her, er antageligvis ikke i målgruppen. Om man ser på Notebook diskene, så er det en perfekt løsning for de som BÅDE vil ha hurtigheten til en SSD OG lagrings-plassen til en tradisjonell harddisk. Jeg sier ikke at løsningen er perfekt, men den har helt klart en hel del fordeler! Det har blitt gjort en hel del forbedringer mot tidligere versjoner, så selv om de har gått ned fra 7.200rpm til 5.400rpm så har ytelsen blitt økt betraktelig!!!

Lenke til kommentar
De to bærbar-modellene vil komme til Norge en gang i løpet av mars, mens modellene bereget for stasjonære maskiner er ventet på markedet i april.

 

Noe nytt om når 3,5" modellene kommer? Ser kun 2.5" diskene per i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...