Gå til innhold

HP lanserer billig-brett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lite plass. Dårlig oppløsning. Samme prosessor som superbillige kinesiske knockoffs. Usikker oppdateringsfrekvens.Høy pris (får tablets i denne prisklassen som er mye bedre).Ser ikke hvordan denne skal måle seg opp mot f ex Nexus 7.

 

HP er vel ikke akkurat et velkjent merke i android-verdenen, og med tanke på deres rykte på laptop/desktop vil ikke dette være mitt førstevalg nei. Og som du så riktig påpeker, Nexus 7 har jo aller nyeste android hele tiden.

Lenke til kommentar

Kunne dere lagd en tabell som sammenligner Slate 7 mot Acer B1 og Nexus 7? De to tafsefjølene ligger jo forholdsvis over og under Slate 7 i pris, og begge er direkte konkurrenter (7 tommer).

Nå tar du desverre helt feil. Slate har ingen fellestrekk med Acer B1 og Nexus 7.

 

Kunne dere lagd en tabell som sammenligner Slate 7 mot Acer B1 og Nexus 7? De to tafsefjølene ligger jo forholdsvis over og under Slate 7 i pris, og begge er direkte konkurrenter (7 tommer).

Det eneste fellestrekket med Slate 7 og Nexus 7 er tallet "7" andre fellestrekk eksisterer ikke.

Lenke til kommentar

Det eneste fellestrekket med Slate 7 og Nexus 7 er tallet "7" andre fellestrekk eksisterer ikke.

 

...bortsett fra størrelse, vekt, sannsynlig ytelse, RAM, operativsystem og wifi/Bluetooth/GPS. Spørsmålet er vel heller hvilke fellestrekk de ikke har. HP har kjipere skjerm og mindre lagringsplass, men også SD-slot og lavere pris. Er det helt på sin plass å vurdere disse opp mot hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...bortsett fra størrelse, vekt, sannsynlig ytelse, RAM, operativsystem og wifi/Bluetooth/GPS. Spørsmålet er vel heller hvilke fellestrekk de ikke har. HP har kjipere skjerm og mindre lagringsplass, men også SD-slot og lavere pris. Er det helt på sin plass å vurdere disse opp mot hverandre.

Tegra 3 i n7 vs en sliten a8 dualcore i HP. Android 4.2 i n7 , Android 4.1 med usikker oppgraderingssyklus i HP. HP'en har ikke GPS som det står i artikkelen til Amobil.

Den har heller ikke NFC. Ingen 3G og som du nevnte sinnsvakt kjip skjerm.

Nei.

N7 og HP er i to forskjellige klasser og kan ikke sammenlignes.

 

http://www.androidce...ands-hp-slate-7

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Du har jo nettopp sammenlignet dem. Å sammenligne betyr ikke 'konstatere at to ting er like', men å liste opp forskjeller. Det er da helt rimelig å forvente at kunder vil vurdere disse to opp mot hverandre. Jeg ville iallefall gjort det (dog endt opp på Nexus 7 på grunn av skjermen).

 

Ellers virker det ikke helt som du leser artikkelen du kommenterer; det står da klart og tydelig at Slate 7 har både GPS og Cortex-A9. Min Nexus 7 har forøvrig heller ikke 3G.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Teknologi: WiFi, Bluetooth, GPS

 

Her har vel en av sidene (sikkert Amobil) gjort en feil. Nå diskuterer vi nå likevel en artikkel her, og dersom den inneholder feil kan du ikke klandre brukerne for å anta at innholdet er riktig.

 

Uansett gjør ikke dette noe med det sentrale poenget: Det er nettopp når to ting er forskjellige at det er noe poeng i å sammenligne dem, og disse to paddene vil appellere til mange av de samme kundene. Jeg vurderte selv mange modeller ikke helt ulik Slate 7 før jeg valgte Nexus 7, og det kommer også mange andre til å gjøre, som Pey'J påpeker. Derfor er det nyttig å få en oversikt over forskjellene, med andre ord foreta en sammenligning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...