Gå til innhold

Intel dropper hovedkort - i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke jeg har sett ett Intelhovedkort i hele mitt liv. Det som er viktig er om Intel fortsetter å lage brikkesett eller ikke, og det regner jeg med at de fortsatt skal gjøre. I artikkelen dere har sakset fra står den "Snyder also said Intel remains strongly committed to desktop CPUs and chipsets". Dere har altså utelatt det viktigste med hele saken...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig ser jeg ikke dette som noe pluss, Intel har vært forholdsvis flinke til å lage hovedkort med gode deler på noen av de mer spesialiserte brikkesettene. F.eks for Q77 brikkesettet finnes det nesten bare Intel hovedkort, og dette er faktisk et brikkesett med litt spesiell funksjonalitet.

 

Jeg er derfor redd at dette kan "begrense" det mer spesielle utvalget.

 

@Misantropen: Overklokking er i realiteten uinteressant for 95 % av markedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke jeg har sett ett Intelhovedkort i hele mitt liv. Det som er viktig er om Intel fortsetter å lage brikkesett eller ikke, og det regner jeg med at de fortsatt skal gjøre. I artikkelen dere har sakset fra står den "Snyder also said Intel remains strongly committed to desktop CPUs and chipsets". Dere har altså utelatt det viktigste med hele saken...

Det er jo en selvfølge, selv om det ikke er det eneste de driver med.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg har sett ett Intelhovedkort i hele mitt liv. Det som er viktig er om Intel fortsetter å lage brikkesett eller ikke, og det regner jeg med at de fortsatt skal gjøre. I artikkelen dere har sakset fra står den "Snyder also said Intel remains strongly committed to desktop CPUs and chipsets". Dere har altså utelatt det viktigste med hele saken...

 

Du mener altså at det viktigste i artikkelen er liste over alt Intel skal fortsette med akkurat som vanlig?

Lenke til kommentar

@Misantropen: Overklokking er i realiteten uinteressant for 95 % av markedet.

Nesten alle overklokker jo i dag i realiteten med turbo-funksjon og ferdige "performance" profiler, 3 tastetrykk og ferdig klokket opp. Ikke som i gamledager ta man måtte tune og tweake på alskens busser og spenninger - det var for de 5% du sikkert snakker om.

Lenke til kommentar

Nesten alle overklokker jo i dag i realiteten med turbo-funksjon og ferdige "performance" profiler, 3 tastetrykk og ferdig klokket opp. Ikke som i gamledager ta man måtte tune og tweake på alskens busser og spenninger - det var for de 5% du sikkert snakker om.

 

Overklokkes det i bedriftsmarkedet. Overklokker særlig mange av de som kjøper ferdig-PC-er et eller annet sted. Greitt at det er enkelt med "performance" profiler, men jeg tror nok likevel klokking er noe som et fåtall gjør (selv om andelen er relativt høy her). Så nesten alle overklokker i dag tror jeg faktisk ikke er en realitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...