Gå til innhold

- Dell vil bli kjøpt opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De selger ikke spesial tilpassede PCer lengre, dermed har de fått mye større konkurranseEneneste gunnen til at jeg valgte Dell Laptop var at jeg kunne putte in hva jeg ville
Du bommer litt her. Dell eier nemlig Alienware

Og på hvilken måte konkurrerer de mot Multicom (laptop) og Komplett, Cdon, Dustinhome osv... På pris/ytelse med konfigurerbare systemer?

Lenke til kommentar

As AMD was beginning to threaten Intel?s dominance, Dell and Intel formed a partnership in which,

in exchange for exclusively, Intel paid Dell billions of dollars, assured it of a preferred supply

of chips over its competitors, and collaborated with Dell to submit below-costbids in strategic

contests against AMD?s products.

 

Intel?s motivation for this arrangement was apparent: A decision by Dell to sell AMD-based computers

would likely not only have boosted AMD?s credibility, but would have led to increased competition,

lower prices throughout the industry, and the loss of substantial profits and market share by Intel.

 

This arrangement lasted for at least five years, from 2001 to 2006. During that time, as demonstrated

by Dell?s internal documents, Dell recognized AMD?s superiority in chipdesign and suffered market share

losses due to its decision to remain Intel-exclusive. Each time Dell considered altering the arrangement

and introducing an AMD line, however, Intel responded with both carrot and stick ? increased payments

accompanied by threats of retaliation? which kept the relationship in place. Moreover, as Intel?s

payments increased, Dell became more and more dependent on Intel for its reported profits, further

locking in their agreement.Finally, in 2006, the loss of market share became too great and Dell broke

from Intel. As expected, Intel?s retaliation was severe.

 

 

Dell kan med andre OEM's som f.eks HP brenne i helvete!

Lenke til kommentar
De selger ikke spesial tilpassede PCer lengre, dermed har de fått mye større konkurranseEneneste gunnen til at jeg valgte Dell Laptop var at jeg kunne putte in hva jeg ville
Du bommer litt her. Dell eier nemlig Alienware

 

du kan ikke konfigurere dell\alienware(bærbare) i nerheten av hva du kunne på tidligere gen.di var desverre sent ute med å hive seg på ssd i tilleg, å fy f fror noen priser når di først kom. å i på toppen av alt har alienware kun 14 17 å 18 tommer til salg ikke 15 som er etter min mening den mest folkerlige utgaven. men nå er det vell ingen som kjøper seg alienware for mobilitetens skyld :\

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...