Gå til innhold

Nå er Java-hullet tettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint med oppdateringer og slikt, men hadde vært enda bedre om den kunne bli oppdatert slik at nettlesere kan bruke den.

Selv om jeg laster ned nyeste Java, vil både chrome og Firefox si at jeg ikke har java installert, men bruker jeg en eldre java-installering så fungerer det som forventet.

 

Red: Fungerte visst ved å avinstallere JavaFX som ble installert i August..

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Hva med å få til en skikkelig artikkel om dette? Hva tenker Oracle om at de har hatt så mange store svikt i løpet av et år. Hva er dems tanker om at kunder (bedrifter som banker mm) ser etter andre løsninger.

 

Hva med noe mer enn vg artiklet som artikkelen her.

Hva har skjed med HW, den gamle gravende gløden er borte.....

Lenke til kommentar

Hullet er ikke tilstrekkelig tettet, ref US Computer Emergency Response Team og Department of Homeland Security

http://www.kb.cert.org/vuls/id/625617

Det kommer ikke så tydelig fram der, men problemet er i korthet at det eneste Oracle har gjort med saken, er å sette en innstilling om «høyere sikkerhetsnivå», som egentlig ikke er høyere sikkerhetsnivå, bare en sak som medfører at brukere blir bedt om å bekrefte at en applet skal få gjøre det den vil gjøre.

 

Problemet med det er at Microsoft og bankene (via BankID) har lært opp oss brukere til å automatisk klikke for godkjenning av slike ting, ellers fungerer jo ikke det vi ønsker å gjøre.

 

Det eneste dette er, er en ekstra irritasjon for brukere, men null sikkerhet.

Lenke til kommentar

Hva med å få til en skikkelig artikkel om dette? Hva tenker Oracle om at de har hatt så mange store svikt i løpet av et år. Hva er dems tanker om at kunder (bedrifter som banker mm) ser etter andre løsninger.

 

Hva med noe mer enn vg artiklet som artikkelen her.

Hva har skjed med HW, den gamle gravende gløden er borte.....

 

Hva? En undersøkende artikkel som stiller spørsmål ved et konserns motiver og handlinger? Det er da uhørt i dagens samfunn. Nei, vi må heller ha flere saker som siste nytt om iDittogdatt og Facebook og sånt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Oppdateringen rotet til java hos meg. Fungerer ikke i Chrome. Men fungerer i explorer. Installlert chrome og java flere ganger men fortsatt funker det ikke. Har dere noen tips?

 

Det er nærliggende å anbefale at du da bruker IE for BankID. :)

 

Jeg ser at det kan være problematisk med Chrome pga de sikkert velmente rådene fra diverse "sikkerhetseksperter".

I Control Panel - > Java må du for det første "enable" Java (security tab).

Så må du sjekke chrome:plugins for at Java er "enabled" (ett av tipsene som sikkert er fulgt for å deaktivisere java).

Etter at siste "fix" av Java er installert så vil Chrome ikke være så grei, selv om det ovennevnte er enabled.

I mitt tilfelle så hjalp det å avinstallere Java FX (i Program/features i Control panel).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...