Gå til innhold

Anmeldelse: Tank! Tank! Tank! (WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nintendo trenger sitt gammle approval of games system ... 3 av 10 herregud

 

Dette vil være den sikreste måten å miste det lille som er av seriøs tredjepartsstøtte. Ingen av plattformholderne vil noensinne være dum nok til å gjennomføre noe slikt - og derfor vil det fortsette å pøses ut dårlige spill på alle plattformer også i fremtiden.

Lenke til kommentar

Øh, har vi spilt samme spill? Jeg har spilt dette i flere timer nå, og har bare satt det på pause for å få i meg litt mat før kampene fortsetter. Kort sagt elsker jeg dette spillet. Det er totalt useriøs moro, men det prøver ikke å være noe annet. La meg heller rette litt på noen få punkter.

1. " Når utvikleren samtidig bestemte seg for at kameraet roterer om du bikker på GamePad-en en smule, ender man opp med merkverdig upresise kontroller."

 

Dette kan man slå av. Eller rettere sagt, jeg aner ikke hvor vi slår det .

 

2. På et grunnleggende nivå er opplevelsen designet rundt et spill man bare skal kunne plukke opp og spille, uten noen særlig forhåndskunnskap eller ferdighet."

 

Dette er negativt fordi...?

 

3. I den såkalte «story mode»-kampanjen, som egentlig ikke har noen historie, suser du gjennom alskens oppdrag. Hvert oppdrag baserer seg på å felle en eller flere fiender innen fastsatt tid. Som regel varer disse oppdragene mellom ett og to minutter.

 

Igjen, jeg ser ikke helt problemet her? Tar du et vanlig slossespill varer hver runde under ett minutt, og folk elsker det. Så hvorfor er det negativt her? Og hvem trenger historie?

 

4. Du skal i essensen kun kjøre rundt, sanke inn ekstra våpenkraft og plaffe ned fiender. De strategiske og mekaniske mulighetene er «skyt» eller «kjør». That’s it!

 

Sukk... enda en gang, hver er problemet? Om du absolutt må ha litt strategi inne i bildet har du vel oppdaget at du får en ranking etter hvert oppdrag? Prøv å få S-rank på alle oppdragene, så snakker vi. Eller prøv deg på Medals (aka Achivements osv.) Eller spill et oppdrag med en annen tanks. Eller vent, det gadd du jo ikke... Meningen med spillet er å ha det moro. Verre er det ikke.

 

5. Det som likevel er drepen for all spillglede er måten Tank! Tank! Tank! låser bort oppdrag i historien bak et progresjonssystem. Til å begynne med har du én stridsvogn. Når du så spiller et par oppdrag, og tjener in medaljer, får du tilgang på en ny stridsvogn med litt andre egenskaper enn den første, og som kan plukke opp egne våpen. Helt greit så langt, ikke sant?

 

Om du bare vil suse gjennom historien spiller du feil spill. TTT handler om å ha det moro, ikke om å suse gjennom historien.

 

6. Det å spille Tank! Tank! Tank! føles ut som å kaste bort tid man kunne ha brukt til noe mye mer fornuftig.

 

Hvorfor må alt være så "fornuftig? Jeg elsker TTT nettopp fordi det minner om de gamle spillene jeg elsket da jeg var barn, og jeg slipper alt maset med historie, dypt gameplay og alt det der. Har dog ikke prøvd multiplayer, men single-player holder lenge for meg. Blir nok sittende med dette en stund, for å si det mildt. ;)

 

Og en utenfor anmeldelsen:

 

7. Jeg har ikke spilt dette, men virker gøy synes jeg - hadde bare prisen stått i stil til innholdet.

 

Tja, nå skal jeg ikke si jeg har fullført spillet, men ifølge Medals er det 36 oppdrag, og hangaren har plass til 20 tankser. Gang 36 med 20 og prøv å få S-rank i samtlige oppdrag, så har du noe å gjøre en stund. Og det er bare single-player... ;)

Endret av Lykketrolling
  • Liker 2
Lenke til kommentar

ja da har det started... nintendos shovelware.

 

Alle plattformer har shovelware, men markedsleder har alltid mest. Hva som vil skje med Wii U gjenstår å se, men Wii gikk i sporene til andre markedsledende shovelware-konsoller som PS2 og PS1. Om Wii U vil ta opp den tråden, vil det være et meget godt tegn for den kommende generasjonen.

Lenke til kommentar

Øh, har vi spilt samme spill? Jeg har spilt dette i flere timer nå, og har bare satt det på pause for å få i meg litt mat før kampene fortsetter. Kort sagt elsker jeg dette spillet. Det er totalt useriøs moro, men det prøver ikke å være noe annet. La meg heller rette litt på noen få punkter.

1. " Når utvikleren samtidig bestemte seg for at kameraet roterer om du bikker på GamePad-en en smule, ender man opp med merkverdig upresise kontroller."

 

Dette kan man slå av. Eller rettere sagt, jeg aner ikke hvor vi slår det .

 

2. På et grunnleggende nivå er opplevelsen designet rundt et spill man bare skal kunne plukke opp og spille, uten noen særlig forhåndskunnskap eller ferdighet."

 

Dette er negativt fordi...?

 

3. I den såkalte «story mode»-kampanjen, som egentlig ikke har noen historie, suser du gjennom alskens oppdrag. Hvert oppdrag baserer seg på å felle en eller flere fiender innen fastsatt tid. Som regel varer disse oppdragene mellom ett og to minutter.

 

Igjen, jeg ser ikke helt problemet her? Tar du et vanlig slossespill varer hver runde under ett minutt, og folk elsker det. Så hvorfor er det negativt her? Og hvem trenger historie?

 

4. Du skal i essensen kun kjøre rundt, sanke inn ekstra våpenkraft og plaffe ned fiender. De strategiske og mekaniske mulighetene er «skyt» eller «kjør». That’s it!

 

Sukk... enda en gang, hver er problemet? Om du absolutt må ha litt strategi inne i bildet har du vel oppdaget at du får en ranking etter hvert oppdrag? Prøv å få S-rank på alle oppdragene, så snakker vi. Eller prøv deg på Medals (aka Achivements osv.) Eller spill et oppdrag med en annen tanks. Eller vent, det gadd du jo ikke... Meningen med spillet er å ha det moro. Verre er det ikke.

 

5. Det som likevel er drepen for all spillglede er måten Tank! Tank! Tank! låser bort oppdrag i historien bak et progresjonssystem. Til å begynne med har du én stridsvogn. Når du så spiller et par oppdrag, og tjener in medaljer, får du tilgang på en ny stridsvogn med litt andre egenskaper enn den første, og som kan plukke opp egne våpen. Helt greit så langt, ikke sant?

 

Om du bare vil suse gjennom historien spiller du feil spill. TTT handler om å ha det moro, ikke om å suse gjennom historien.

 

6. Det å spille Tank! Tank! Tank! føles ut som å kaste bort tid man kunne ha brukt til noe mye mer fornuftig.

 

Hvorfor må alt være så "fornuftig? Jeg elsker TTT nettopp fordi det minner om de gamle spillene jeg elsket da jeg var barn, og jeg slipper alt maset med historie, dypt gameplay og alt det der. Har dog ikke prøvd multiplayer, men single-player holder lenge for meg. Blir nok sittende med dette en stund, for å si det mildt. ;)

 

Og en utenfor anmeldelsen:

 

7. Jeg har ikke spilt dette, men virker gøy synes jeg - hadde bare prisen stått i stil til innholdet.

 

Tja, nå skal jeg ikke si jeg har fullført spillet, men ifølge Medals er det 36 oppdrag, og hangaren har plass til 20 tankser. Gang 36 med 20 og prøv å få S-rank i samtlige oppdrag, så har du noe å gjøre en stund. Og det er bare single-player... ;)

 

Hvorfor mener du vær eneste setning må være negativt? Mange av disse har en forklarende effekt, og forklarer hvordan spillet fungerer. Det er vel ikke akkurat noe motargument å spørre om hvorfor ikke disse setningene er negative...

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som sagt har jeg faktisk spilt spillet, så jeg vet hva jeg snakker om. Du har tydeligvis ikke spilt det, så denne samtalen er meningsløs. Men bare for å more deg litt skal jeg ta meg tid til å svare. Anmelderen hater spillet intenst, det er lett å se. Det betyr ikke at jeg blindt stoler på anmeldelsen, slik som du gjør. Når han sier noe jeg mener er feil må det da være lov å rette litt på det eller si sin egen mening? Eller foretrekker du at jeg sier noe som "lol wut?" og dropper ut av hele diskusjonen?

Lenke til kommentar

Som sagt har jeg faktisk spilt spillet, så jeg vet hva jeg snakker om. Du har tydeligvis ikke spilt det, så denne samtalen er meningsløs. Men bare for å more deg litt skal jeg ta meg tid til å svare. Anmelderen hater spillet intenst, det er lett å se. Det betyr ikke at jeg blindt stoler på anmeldelsen, slik som du gjør. Når han sier noe jeg mener er feil må det da være lov å rette litt på det eller si sin egen mening? Eller foretrekker du at jeg sier noe som "lol wut?" og dropper ut av hele diskusjonen?

 

Jeg foretrekker at du argumenterer saklig, når feks anmeldere sier at hvert oppdrag varer en til to minutter, så spørs du hvorfor dette er negativt. Hvorfor er det gitt at anmelderen mener det negativt i det hele tatt? Bare fordi det får en dårlig karakter, så betyr ikke det at hver eneste setning i anmeldelsen må være negativ, det kan være ren info, eller en av få positive punkter, dette er vel ikke så vanskelig å skjønne?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...