Gå til innhold

Vikingraid til Steam (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hah! Første spillet jeg kjøpte til 360. Sto fast i flere måneder før jeg plukka det opp igjen og klarte å komme meg igjennom. Faktisk et veldig ålreit spill.

 

Hm, tror faktisk det var mitt første spill til 360 også :)

 

Jeg har faktisk spilt igjennom det to ganger. Det er ett ganske kult spill med bra atmosfære, ett brukbart kampsystem og ett ganske kult konsept. Spillet var desverre veldig svakt på historie dog, og unødvendig repeterende. Jeg har alltid vært litt frustrert på spillet da det hadde potensialet til å være ett virkelig top-notch viking action-rpg hvis de bare hadde brukt litt mer resurser på å fortelle en god historie.

 

Hvis jeg ikke husker feil, ble spillet utviklet av samme selskap som lager Total War spillene. Så det er ikke overraskende at de var gode på å lage episke kamper med hærer som braker sammen, men ikke like erfarene når det kommer til historiefortelling.

Endret av Ralzar
Lenke til kommentar

Et veldig underrated spill, noen av de store slagene man deltar i spillet er konge. Det burde være fler slike spill hvor man faktisk deltar i store kamper mellom hærer. Eneste dette spillet virkelig trengte var en bedre historie, og jeg trur det egentlig var ment at det skulle komme en oppfølger, for jeg følte at historien ikke var over nå jeg ble ferdig med spillet. Kanskje derfor de slepper ut dette til PC, for og se om det er noen interesse for det.

 

Er fristet til og skaffe det til PC, siden Xboxen sitter bare og støver ned og jeg har en mye kraftigere PC nå som skal kunne kjøre dette helt fint.

Lenke til kommentar

En blanding av formelen for dette spillet og Total War-formelen hadde blitt tidenes spill. Hvis Total War: Rome 2 hadde implementert en funksjon for å spille som en enkeltsoldat i en større kamp (og ikke minst hoppe sømløst mellom general-rollen og soldat-rollen) kunne man fått en ganske heftig spillopplevelse.

 

Hvor episk hadde det ikke vært å være en romersk legionssoldat i en kamp på 10 000 mann. :D

 

On-topic:

Viking: Battle for Asgard var et ok spill. Selve kampsystemet var ganske ok (selv om jeg ikke er videre glad i QTE-formelen). Det store problemet var at de store kampene var skriptede. Med andre ord hadde man uendelig mange soldater (auto-respawn) og som spiller er man nødt til å gjøre en bestemt ting for å få handlingen til å gå videre. Dette føles utrolig statisk og unaturlig ut, og gikk utover spillopplevelsen.

 

Spillet var også litt for repetativt. Det kunne blitt bra, men jeg tror ikke teknologien for et helt dynamisk spill var der på den tiden. Å simulere så store slag helt dynamisk, og få hver soldat til å reagere med sin egen AI krever litt mer enn en 360.

Lenke til kommentar
no trophys = no buy....
Jeg må nå spørre.. Er det slik at hvis et spill ikke har trophys, så spiller du de ikke? Er trophys du får i spill viktigere enn selve spillet? :ermm:

 

det kommer egentlig litt ann på spillet. men i det her tillfellet med et gammelt spill fra 2008. så må det nok trophyes til for at jeg skal spille det ja... er nok å ta av spill der ute, og hvis det ikke er noe ekstra. som får meg lyst til å ta mere enn en runde med spillet. så ser jeg ikke vitsen i det... liker utfordringer og med trophys får mann det.

Lenke til kommentar
no trophys = no buy....
Jeg må nå spørre.. Er det slik at hvis et spill ikke har trophys, så spiller du de ikke? Er trophys du får i spill viktigere enn selve spillet? :ermm:

 

det kommer egentlig litt ann på spillet. men i det her tillfellet med et gammelt spill fra 2008. så må det nok trophyes til for at jeg skal spille det ja... er nok å ta av spill der ute, og hvis det ikke er noe ekstra. som får meg lyst til å ta mere enn en runde med spillet. så ser jeg ikke vitsen i det... liker utfordringer og med trophys får mann det.

 

 

Å bassere spillvalg uttifra trophies/achievements virker som en litt deprimerende måte å spille :hm:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
no trophys = no buy....
Jeg må nå spørre.. Er det slik at hvis et spill ikke har trophys, så spiller du de ikke? Er trophys du får i spill viktigere enn selve spillet? :ermm:

 

det kommer egentlig litt ann på spillet. men i det her tillfellet med et gammelt spill fra 2008. så må det nok trophyes til for at jeg skal spille det ja... er nok å ta av spill der ute, og hvis det ikke er noe ekstra. som får meg lyst til å ta mere enn en runde med spillet. så ser jeg ikke vitsen i det... liker utfordringer og med trophys får mann det.

 

 

Å bassere spillvalg uttifra trophies/achievements virker som en litt deprimerende måte å spille :hm:

 

egentlig ikke, jeg spiller mer nå enn jeg gjorde før... så bare vent til du får trophies på den der lille pesen din, da vil du forstå... trophies er gøy :)

Lenke til kommentar
no trophys = no buy....
Jeg må nå spørre.. Er det slik at hvis et spill ikke har trophys, så spiller du de ikke? Er trophys du får i spill viktigere enn selve spillet? :ermm:
det kommer egentlig litt ann på spillet. men i det her tillfellet med et gammelt spill fra 2008. så må det nok trophyes til for at jeg skal spille det ja... er nok å ta av spill der ute, og hvis det ikke er noe ekstra. som får meg lyst til å ta mere enn en runde med spillet. så ser jeg ikke vitsen i det... liker utfordringer og med trophys får mann det.

 

Hvis ikke jeg husker feil, så var achivements på 360 hvertfall alle låst opp etter en runde med spillet. Like langt....

Lenke til kommentar

Spillet er ute nå og til en uventet lav pris for og si det sånn. Enda jeg aldri har forstått poenget med achievments og trophies som ikke gir noe til spilleren annet en meningsløse poeng så kan jeg nevne at det vertfall er achievments på steam til spillet.

 

Likte dette spillet på konsoll, og med AA og høyere oppløsning vil nok dette bli en god tur ned nostalgi veien for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...