Gå til innhold

Dette skjedde med de Pirate Bay-dømte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan de ikke bare komme til Norge da?Paradis for kriminelle, de blir "kjenninger av politiet", får gjøre hva de vil, får bo på Hotell Norge aka "Fengsel", spør de pent får de sikkert en serverpark i kjelleren i fengselet også.Bare kom, byr pål kaffe og vafler jeg! :)

 

Det norske fengselet har såpass mye med "luksus" fordi målet er å rehablitere fanger og få de tilbake til samfunnet. Om jeg ikke tar helt feil så har vell norge færrest %andel av folk som kommer TILBAKE til fengslet :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kan de ikke bare komme til Norge da?Paradis for kriminelle, de blir "kjenninger av politiet", får gjøre hva de vil, får bo på Hotell Norge aka "Fengsel", spør de pent får de sikkert en serverpark i kjelleren i fengselet også.Bare kom, byr pål kaffe og vafler jeg! :)
Det norske fengselet har såpass mye med "luksus" fordi målet er å rehablitere fanger og få de tilbake til samfunnet. Om jeg ikke tar helt feil så har vell norge færrest %andel av folk som kommer TILBAKE til fengslet :)

 

Sant nok. Mange tror at straffesystemet i Norge handler om hevn, som er det de fleste tenker på i forbindelse med fengselsstraff.

Lenke til kommentar
Kan de ikke bare komme til Norge da?Paradis for kriminelle, de blir "kjenninger av politiet", får gjøre hva de vil, får bo på Hotell Norge aka "Fengsel", spør de pent får de sikkert en serverpark i kjelleren i fengselet også.Bare kom, byr pål kaffe og vafler jeg! :)
Det norske fengselet har såpass mye med "luksus" fordi målet er å rehablitere fanger og få de tilbake til samfunnet. Om jeg ikke tar helt feil så har vell norge færrest %andel av folk som kommer TILBAKE til fengslet :)

 

Det stemmer. Vi er best på det også.

 

Morsomt skevet var det likevel. Spesielt den delen med "kjenninger av politiet". Da lo jeg litt innvendlig (siden jeg er på jobb).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kan de ikke bare komme til Norge da?Paradis for kriminelle, de blir "kjenninger av politiet", får gjøre hva de vil, får bo på Hotell Norge aka "Fengsel", spør de pent får de sikkert en serverpark i kjelleren i fengselet også.Bare kom, byr pål kaffe og vafler jeg! :)
Det norske fengselet har såpass mye med "luksus" fordi målet er å rehablitere fanger og få de tilbake til samfunnet. Om jeg ikke tar helt feil så har vell norge færrest %andel av folk som kommer TILBAKE til fengslet :)

 

Det er fordi vi ikke klarer å fengsle de igjen.

Endret av AleksanderK
Lenke til kommentar
Kan de ikke bare komme til Norge da?Paradis for kriminelle, de blir "kjenninger av politiet", får gjøre hva de vil, får bo på Hotell Norge aka "Fengsel", spør de pent får de sikkert en serverpark i kjelleren i fengselet også.Bare kom, byr pål kaffe og vafler jeg! :)
Det norske fengselet har såpass mye med "luksus" fordi målet er å rehablitere fanger og få de tilbake til samfunnet. Om jeg ikke tar helt feil så har vell norge færrest %andel av folk som kommer TILBAKE til fengslet :)

 

Det er fordi vi ikke klarer å fengsle det igjen.

 

Trollolololol

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan de ikke bare komme til Norge da?Paradis for kriminelle, de blir "kjenninger av politiet", får gjøre hva de vil, får bo på Hotell Norge aka "Fengsel", spør de pent får de sikkert en serverpark i kjelleren i fengselet også.Bare kom, byr pål kaffe og vafler jeg! :)

 

Tror du samfundet blir bedre av at kriminelle blir straffet strenges mulig?

 

Norge er av de landene i verden som er dyktigst til å få folk som har begått kriminelle handlinger tilbake i samfundet som vanlige borgere. Du sover trygt om natten fordi mange av de tidligere kriminelle har fått god oppfølgning og i dag er ute i vanlig jobb og et vanlig liv.

Lenke til kommentar

Går først offtopic nå: satt i nasten alle bygg på Tunga, for bøter 2 ganger, 23 og 30 dager for 1 og 3 år siden. Trur de fleste som prater om norske fengsler har aldri vært i et. Prater om ting som "Luksus Hotel", å prate om ting man ikke har peiling på - er ikke kult. Trur dere at alle fengsler i Norge er "Luksus Hoteller"? Nei det er det ikke. Betong, Betong og enda mer fryktelig kald betong i alle bygg på kretsfengslet Tunga.

Våkner opp med kald rygg og kalde bein etter dag 1. Begynner å få vondt i korsrygg etter dag 4(Ikke pga. madrass!) Ventilasjonen går av seg selv midt på natta i flere timer i full guffe flere ganger i uka, du er heldig om det er midt på sommeren, men er det er om høsten så blir rommet ditt fult opp med 10-14*C kald luft, og oppvarminga hjelper ikke alltid, radiatoren kan være helt nede i 20*C og med tanke på 6 kalde betong 35cm tjukke vegger som kjøler ned rommet på en dynamisk måte som om det er kobber kjøle-ribber som er koblet mot et fasekjølt anlegg, klarer å holde dynamisk temperatur på 15-18*C om natta selv om etter en varm dag på 20*C i lufta og 32*C i sola.

 

Maten er eget tema: De ødelegger maten stort sett alltid. Den klarer ikke holde noen som helst standard. Maten er spiselig, men så dårlig laget mat har jeg aldri spist før.

 

Selvfølgelig mye bedre enn i Øst-Europa/ Sør-America/Afrika/Kina.

 

Eneste som er luksus er at du kan kjøpe XBOX 360, musikk anlegg og muligens flatskjerm. Tilgang til stor DVD-bibliotek og Trondheim bibliotek/bøker. Du kan ta med det ut når du er ferdig sonet. Hver dag får du ca 60kr vis du går skole eller jobber. En gang i uka får du låv til å gå i fengslets butikk(micro ICA) for å handle for 250kr tjente + 250kr egne penger

 

Jeg er ikke kravstor, i ganske bra form, og syter ikke, har ganske bra livskvalitet( sånn passe ok)

Og de som sier at det er ok kvalitet på Tunga, er stort-sett unge narkomane som kommer rett fra gata eller folk som har bodd i 100-år gammelt hus og har blitt fòret med dårlig mat. Altså folk som har ganske dårlig/veldig dårlig livskvalitet.

 

En ting kan jeg anbefale til dem som skal sone lengre enn meg, søk trebygg, eller noe med isolasjon som rockwool/glava. De har et sånt bygg på Tunga og det er kun for unge(ca. 38 år er grensa) narkomane som er villig til å avruse seg når de kommer ut, de får også litt bedre mat. Du får litt dop på tunga, syntetisk opium, mange som smugler hasj(pedofile blir tvunget) Og jeg står for det jeg sier. Ihvertfall nå xD

 

Ha et fint liv og unngå straffbare handlinger, får de sug like mye som selve Tunga, du skjønner det når du blir mer voksen. But we are all young, driving fast, smoking most, bulletproof and unkillable and it's fun right??

Endret av kasey
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kan de ikke bare komme til Norge da?Paradis for kriminelle, de blir "kjenninger av politiet", får gjøre hva de vil, får bo på Hotell Norge aka "Fengsel", spør de pent får de sikkert en serverpark i kjelleren i fengselet også.Bare kom, byr pål kaffe og vafler jeg! :)
Tror du samfundet blir bedre av at kriminelle blir straffet strenges mulig? Norge er av de landene i verden som er dyktigst til å få folk som har begått kriminelle handlinger tilbake i samfundet som vanlige borgere. Du sover trygt om natten fordi mange av de tidligere kriminelle har fått god oppfølgning og i dag er ute i vanlig jobb og et vanlig liv.

 

Tror du milde straffer, kvantumsrabatt og "hotellopphold" bidrar til at de kriminelle tenker seg om to ganger?

 

Du er klar over at en av hensiktene med straff er å avskrekke

Hvordan tror det det funker da?

 

Norske fengsler er et hån mot straffeprinsippet og et hån mot ærlige borgere. Staten ble nylig dømt for å ha sviktet sine forpliktelser overfor egne borgere. Det kommer vi garantert til å se mer av ettersom vi får fler og fler tilreisende kriminelle.

 

Jeg skal like å se sdeg hylle den norske "kriminal-omsorgen" (OMSORG faktisk ) når du ligger på sykehuset etter å ha blitt slått i asfalten og rana. Da kan du varme deg med tanken om hvor mange vi "rehabiliterer".

Lenke til kommentar
Kan de ikke bare komme til Norge da?Paradis for kriminelle, de blir "kjenninger av politiet", får gjøre hva de vil, får bo på Hotell Norge aka "Fengsel", spør de pent får de sikkert en serverpark i kjelleren i fengselet også.Bare kom, byr pål kaffe og vafler jeg! :)
Tror du samfundet blir bedre av at kriminelle blir straffet strenges mulig? Norge er av de landene i verden som er dyktigst til å få folk som har begått kriminelle handlinger tilbake i samfundet som vanlige borgere. Du sover trygt om natten fordi mange av de tidligere kriminelle har fått god oppfølgning og i dag er ute i vanlig jobb og et vanlig liv.

 

Tror du milde straffer, kvantumsrabatt og "hotellopphold" bidrar til at de kriminelle tenker seg om to ganger?

 

Du er klar over at en av hensiktene med straff er å avskrekke

Hvordan tror det det funker da?

 

Norske fengsler er et hån mot straffeprinsippet og et hån mot ærlige borgere. Staten ble nylig dømt for å ha sviktet sine forpliktelser overfor egne borgere. Det kommer vi garantert til å se mer av ettersom vi får fler og fler tilreisende kriminelle.

 

Jeg skal like å se sdeg hylle den norske "kriminal-omsorgen" (OMSORG faktisk ) når du ligger på sykehuset etter å ha blitt slått i asfalten og rana. Da kan du varme deg med tanken om hvor mange vi "rehabiliterer".

 

Hardere straffer viser seg å ha ganske dårlig effekt mot mange typer kriminalitet. Straffer er ikke i utgangspunktet lagd for å ivareta noens hevnfantasier alene, man må forholde seg til hva som faktisk har effekt også.

 

AtW

Lenke til kommentar
Så lenge de holder ut frem til Piratpartibevegelsen har vokst seg sterk nok til å kunne hjelpe dem, klarer de seg fint.
Neppe. Kaptein Sabeltann er fullbooket
hææ?
Mye skal skje før 1200 facebook-medlemmer klarer å redde fire svensker fra fengsel.

Tror du blander litt nå. Husk at det er svenske vi diskuterer her, så det er nærliggende å tro at det er de svenske partier som innvirker og ikke de norske.

 

http://www.piratpartiet.se/medlemsantal

De er cirka 12228 meldemmer. Sånn cirka.

Se også Wikipedia sin liste over svenske ungdomspartier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...