Gå til innhold

Sniktitt: Samsungs 5 serie Ultrabook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg ser ikke hele argumentet hvorfor man må ha win8 for at tuch skal fungere

så lenge man har et grafisk GUI med de nødvendige knappevalgene så burde det funger helt fint

 

Man er vel på ingen måte nødt til det, men det KAN jo være at det funker litt bedre enn f.eks. win7 da (noe) av grensesnittet er bedre tilpasset for "touch" (størrelse på knapper o.l). Merk at jeg ikke har prøvd win8 med "touch" enda, så er godt mulig det ikke har så mye for seg.

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

jeg ser ikke hele argumentet hvorfor man må ha win8 for at tuch skal fungere

så lenge man har et grafisk GUI med de nødvendige knappevalgene så burde det funger helt fint

 

Man er vel på ingen måte nødt til det, men det KAN jo være at det funker litt bedre enn f.eks. win7 da (noe) av grensesnittet er bedre tilpasset for "touch" (størrelse på knapper o.l). Merk at jeg ikke har prøvd win8 med "touch" enda, så er godt mulig det ikke har så mye for seg.

 

slik jeg ser det så har MS tatt bort noen få ting som burde gi en god opphevelse med tuch samtidig som de innførte disse flisene.

 

Selv om non nok vil mene at metro er en forbedring for berørings skjermer så ser jeg det ikke slik.

 

( da tenker jeg meg at alt forgår på en slik skjerm og sammenligner pc med hvordan smart telefoner fungerer )

Lenke til kommentar

slik jeg ser det så har MS tatt bort noen få ting som burde gi en god opphevelse med tuch samtidig som de innførte disse flisene.

 

Selv om non nok vil mene at metro er en forbedring for berørings skjermer så ser jeg det ikke slik.

 

( da tenker jeg meg at alt forgår på en slik skjerm og sammenligner pc med hvordan smart telefoner fungerer )

 

Ja selv er jeg veldig usikker på om win8 har sine fordeler med touch.Med mus og tastatur vil jeg si de har tatt et steg tilbake totalt sett pga metro ikke passer inn med det mer tradisjonelle grensesnittet. Jeg må nesten få prøvd win8 med touch før jeg kan gi noen endelig dom. Er vanskelig å se helt for seg hvordan det vil funke i praksis, hvorvidt grensesnittet er intuitivt eller ikke.

Lenke til kommentar

slik jeg ser det så har MS tatt bort noen få ting som burde gi en god opphevelse med tuch samtidig som de innførte disse flisene.

 

Selv om non nok vil mene at metro er en forbedring for berørings skjermer så ser jeg det ikke slik.

 

( da tenker jeg meg at alt forgår på en slik skjerm og sammenligner pc med hvordan smart telefoner fungerer )

 

Ja selv er jeg veldig usikker på om win8 har sine fordeler med touch.Med mus og tastatur vil jeg si de har tatt et steg tilbake totalt sett pga metro ikke passer inn med det mer tradisjonelle grensesnittet. Jeg må nesten få prøvd win8 med touch før jeg kan gi noen endelig dom. Er vanskelig å se helt for seg hvordan det vil funke i praksis, hvorvidt grensesnittet er intuitivt eller ikke.

 

Hva om du tenker deg at du plaserer fingeren der i stedet for musemarkøren.

Hvis man da vektlegger de samme funksjonene man har på pekeplaten så burde det funger ypperlig

spørmålet blir da om hvor god Windows støtter slike skjermer ( som da blir en annen diskusjon)

Lenke til kommentar

Hva om du tenker deg at du plaserer fingeren der i stedet for musemarkøren.

Hvis man da vektlegger de samme funksjonene man har på pekeplaten så burde det funger ypperlig

spørmålet blir da om hvor god Windows støtter slike skjermer ( som da blir en annen diskusjon)

 

Har brukt win8 som eneste OS i ca 2mnd så vet hvordan grensesnittet er, hva jeg liker og ikke liker. Spørsmålet for meg er om touch forbedrer opplevelsen eller ikke. F.eks. synes jeg hele "Charms bar" (den smale menyen på høyre siden av skjermen) totalt sett er en dårlig løsning med mus og tastatur, men det føles kanskje mer naturlig med touch kontra pekeflate for bærbare :hmm: med mus må man jo hovre i et hjørnet en stund før menyer dukker opp, med touch regner jeg med den kommer opp umiddelbart.

 

Edit: Merk at dette er den siste godviljen fra min side når det kommer til win8. Sannsynligvis blir konklusjonen at metro ødelegger win8. Jeg liker endringene i det tradisjonelle GUI (ribbonmenyer, taskmanager m.m.) så det er synd man ikke kan deaktivere metro uten tredjeparts programvare.

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Jeg har store aversjoner mot å pelle på dataskjermer fordi jeg liker at skjermene er rene og frie for smuss. Det er greit på mobil fordi denne ikke er et primært arbeidsverktøy og kun brukes til enkel surfing ol. Dessuten tror jeg det vil være slitsomt i lengden å måtte touche på en skjerm som er stilt rundt 100 grader og ikke i plan med bordet. Du må altså holde armen i luften som krever mer styrke enn å ha den langs fanget over en tablet f. eks. Kombi-modeller hvor skjermen kan foldes over tastaturet og andre lignende løsninger tror jeg er mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...