Gå til innhold

Codemasters avslører Grid 2 (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
In-car view is out, after Codemasters' research discovered that 95 per cent of players use chase or bonnet cameras to play.

 

Det forrige spillet var et morsomt arkade-spill med litt sim blandet inn. Heftig racing og kul drifting. Det nye blir sikkert også tøft, men når det ikke nytter å sitte inne i bilen på noe vis står jeg glatt over. Å kjøre med kameraet bak bilen er fullstendig håpløst, og panserkamera er ikke mye bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Originale Grid var litt morsomt, men det var egentlig ganske håpløst. Det er i all hovedsak to punkter som har brent seg inn som mitt permanente negative inntrykk av dette spillet.

 

1) Med alt av hjelpemidler slått av, så var kjøreopplevelsen i Grid fortsatt veldig enkel. Det skulle mye til for å miste kontrollen. Slår man på hjelpemidlene, da forsvinner plutselig alt som kan minne om virkeligheten. Man kunne holde absurde hastigheter gjennom svingene. Jeg så blant annet en video hvor en fyr setter verdensrekord på en bane, og det gjør han ved å kjøre mot et stappfullt felt som han slipper foran seg. Deretter slynger han seg i sikksakk mellom disse og klarer da å sette en tid som er raskere en hva du kan gjøre om du kjører alene på banen og følger racing line. Heldigvis kom det etterhvert mulighet for å kun spille online mot andre uten hjelpemidler, men dette var et ganske så lite miljø.

 

2) For å gi en følelse av fart, så gjorde Codemasters det veldig enkelt... de økte farten. Biler som normalt sett så vidt kan komme seg over 300 km/t, gikk enkelt over 400 km/t. En Aston Martin DB9 (uten hjelpemidler) gjorde rundetider på nivå med hva Formel 1-biler gjør i virkeligheten, og det blir bare for dumt.

 

Jeg har egentlig ikke så store forhåpninger til at de kommer til å forbedre disse to punktene, og når de i tillegg tar bort dashboard view, da sier jeg allerede pass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har bare 2 ønsker jeg da, det er at G27 rattet får bedre støtte/faktisk støtte og at de beholder Christian som et navn kommentatorene bruker. Det er noe eget over å høre "you've just passed number 1 Christian, you are in the lead". Også den hyggelige dame stemmen som sier "Welcome Christian" når man starter spillet ;)

 

Digger Grid, det hadde en herlig skademotor og fartsfølelse, samtidig som bilene oppførte seg vidt forskjellige og faktisk ga mengder med utfordringer hver gang.

Lenke til kommentar

NEEEEEEEI! De kan da ikke fjerne bak-rattet-kameravinkelen!? Bilspill SKAL spilles bak rattet. Driter du deg ut og krasjer slik at det ikke er mulig å se ut vinduet, så får du ta konsekvensen av det. Grid er et av bilspillene jeg har brukt aller mest tid på, men å spille det uten å se fra innsiden av bilen virker helt utenkelig for meg. Håper virkelig de ombestemmer seg.

Lenke til kommentar

NEEEEEEEI! De kan da ikke fjerne bak-rattet-kameravinkelen!? Bilspill SKAL spilles bak rattet. Driter du deg ut og krasjer slik at det ikke er mulig å se ut vinduet, så får du ta konsekvensen av det. Grid er et av bilspillene jeg har brukt aller mest tid på, men å spille det uten å se fra innsiden av bilen virker helt utenkelig for meg. Håper virkelig de ombestemmer seg.

 

Trur ikkje du lid noko umiddelbar naud.

Lenke til kommentar
In-car view is out, after Codemasters' research discovered that 95 per cent of players use chase or bonnet cameras to play.
Det forrige spillet var et morsomt arkade-spill med litt sim blandet inn. Heftig racing og kul drifting. Det nye blir sikkert også tøft, men når det ikke nytter å sitte inne i bilen på noe vis står jeg glatt over. Å kjøre med kameraet bak bilen er fullstendig håpløst, og panserkamera er ikke mye bedre.

 

Ja, hva f.

 

Jeg pleide å spille i tredjeperson, men nå foretrekker jeg førsteperson. Mye bedre opplevelse og banefølelse når man blir vant til det. Uten blir det jo umulig å konvertere flere...

 

Fatter ikke at de driter i "hele" 5% av spillerne sine. Det må da stort sett være en smal sak å implementere...

 

Edit:

http://community.codemasters.com/t5/GRID-2-General-Discussion/With-regards-to-cockpit-view-a-statement-from-Executive-Producer/m-p/17778/message-uid/17778#U17778

 

Han sier det gir mulighet til å pushe bedre grafikk ...

Endret av Syv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...