Gå til innhold

Er Final Fantasy Versus XIII kansellert?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er synd å si det men mitt favorittselskap, altså Square-Enix, begynner å miste grepet. FFXIV var en katastrofe da det kom på PC og det er ennå ikke blitt utgitt på PS3, og de har holdt på med Versus i over seks år uten større resultater å vise til enn noen trailere. FFXIII-2 utmerket seg heller ikke, og det siste de har kommet med er et rytmebasert spinoff-spill. Konklusjonen er at S-E bruker lenger og lenger tid på å produsere noe samtidig som kvaliteten synker. De ser ut til å ha gått tom for både gode ledere og teknisk kompetanse.

Lenke til kommentar

Nå var ikke FF online laget av noen av de som laget FF Versus

 

De er så rik at de har 6 forskjellige teams opp til 50- 200 på hver team som holder på med spill, mest FF spill,

 

 

Dagen spille media er bare piss,

Ikke stole på noen, bare se Gamer følger denne trenden, alt de mindre sidene gjør som Gamer er og cut oversett og paste .

 

Jeg tviler sterkt på at de har lagt ned spillet, bare falske nyeheter som disse småe sidene suger til seg for og overleve,

 

Her er et tips, hvorfor kan dere bare ikke prøve og få tak i noen som jobber i Square enix og ha intervju med de,

Nei fordi alle mindre sider er avhengi av Kotaku Eurogamer og Ign dere er late og bare stjeler andres løgner...

 

Dette er ikke nyheter dette er Se og Hør nivå

  • Liker 1
Lenke til kommentar

FF Versus har mye spekulasjoner og den beste jeg har hørt er at de visste spillet ut tidlig sån at Ps3 skulle selge bra, og det gjorde det, fikk masse pluss på grunn av FF versus .

 

Nå har det og kommet ut rykter at det nye FF spillet skal vere helt likt FF Versus, som mange mener er samme spillet, MEN!! disse folkene som gav samme rykter sa at spillet skulle komme på dette årets E3,

det gjorde det ikke, så hvorfor skal jeg vi stole på dem,

 

FF Versus gikk i full produkson for bare 1 og halvt år siden, og nesten ingen info om spillet har kommet så langt. hvorfor skal vi stole på dette da,

 

Square Enix er ikke død, de vet selv at de har gitt ut spill som harcore fansen ikke liker og har siden FF 7 strevd med og lage et bedre spill siden FF 10.

 

Og de skal slutte med og ha så mange teams sier sjefen av Square Enix, men man vet aldri fordi media forvrenger alt som har med FF og gjøre for de vet folk elsker spillene.

 

Ikke for og snakke om at Kotaku er obesessed med FF nesten hver dag er det noe fra FF

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Jeg skulle virkelig ønske spillbransjen droppet denne hemmeligholdelsen og holdt fansen løpende oppdatert på utviklingen av prosjektene deres via f.eks. Twitter eller Facebook. "I dag programmerte vi kampsystemet i spill X", "i dag designet vi logen til spill Y" osv., også hadde vi vært spart spekulasjoner og misforståelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den kotaku"artikkelen" der har i det minste en sporbar kilde. Jeg søkte faktisk opp yoichi wada på twitter og kjørte den igjennom google translate før jeg linket til den her :p.

 

Ble temmelig gebrokkent engelsk, men det indikerte tydelig at oversettelsen til kotaku i det minste var nogenlunde riktig.

 

-edit-

Her er den, forresten

 

https://twitter.com/yoichiw

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Den kotaku"artikkelen" der har i det minste en sporbar kilde. Jeg søkte faktisk opp yoichi wada på twitter og kjørte den igjennom google translate før jeg linket til den her :p.

 

Ble temmelig gebrokkent engelsk, men det indikerte tydelig at oversettelsen til kotaku i det minste var nogenlunde riktig.

 

-edit-

Her er den, forresten

 

https://twitter.com/yoichiw

Nice, kanskje du skulle blitt Gamer Journalist, du gjør en bedre jobb en de fleste må jeg si ^^ haha

Lenke til kommentar
Hater å si det, men hva var det jeg sa?http://kotaku.com/59...asy-versus-xiiiMen i det minste ga vi Kotaku et par millioner ekstra klikk, så planen deres var sikkert verdt det.
Lol hva var det jeg sa, bare piss Cut and paste nyheter fra de såkalte *beste jornalist gamer * sidene fra verden

 

Tross alt bedre at spillsider fabrikkerer et lite rykte, slik at vi i det minste får en liten tilbakemelding fra utvikler/utgiver, enn at tausheten bare fortsetter.

 

Nå er det jo heller ikke slik at en uttalelse om at spillet fortsatt lever, nødvendigvis betyr at det går bra med spillet. Jeg synes det ofte er slik at det kommer offisielle uttalelser om at utviklingen holder på som normalt, før det uker/måneder senere kommer fram at spillet likevel blir kansellert.

 

Nå begynner det uansett å haste om spillet skal "rekke" PS3, før nye konsoller tar over. At spillet heller kommer til PS4 blir vel mer og mer sannsynlig.

 

En kan jo også begynne å lure på hva de egentlig driver med borte i S-E når ting tar så lang tid. Noen vil si at lang utvikling er bra, men når ting tar mer enn 7 år, vil jeg nå si det heller er et tegn på dårlig organisering, og utviklere som ikke greier å ta de riktige beslutningene.

 

Kjenner jeg Nomura og resten av utviklergjengen i FF rett, så sitter de vel å diskuterer om ett eller annet meningsløst karaktertrekk til hovedpersonen, mens resten av tiden blir brukt til å finpusse kuttscener.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

PS4 er vel heller usannsynlig, med tanke på at devkits til den konsollen ikke er utsendt av Sony enda.

 

Eller, man kan anta at PS4 devkits ikke er utsendt enda, siden flere (SE og Ubisoft) utviklere nylig har gått ut og sagt at de synes PS4/NesteBox burde komme snart. Hadde de hatt utviklingsutstyr til disse konsollene så tror jeg ikke de hadde gått ut offentlig og etterspurt de :p.

 

Problemet til Versus er vel heller at de annonserte spillet såppass tidlig som de gjorde, siden de hadde hele den FF13-common-lore greia gående. Samtidig ble produksjonskapasiteten deres oppbrukt av at FF14 måtte mer eller mindre lages på nytt nesten helt fra scratch, og at total kapasitet for hele firmaet sannsynligvis ble redusert som følge av naturkatastrofene i området. Slik jeg har forstått det så måtte de fleste teknologi-tunge bedrifter gå nærmest på sparebluss mens de gjenoppbygde elektrisitetsnettet og elekrisitetsproduksjonskapasiteten i landet.

 

Ut i fra det lederen for FF14-teamet har skrevet i sine oppdateringer så ble de ofte sittende å jobbe uten aircondition for å spare strøm mens det var 30 grader ute, selv mange måneder etter at de jordskjelvene var over. Høres ikke så alt for morsomt ut :p.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar
Hater å si det, men hva var det jeg sa?http://kotaku.com/59...asy-versus-xiiiMen i det minste ga vi Kotaku et par millioner ekstra klikk, så planen deres var sikkert verdt det.
Lol hva var det jeg sa, bare piss Cut and paste nyheter fra de såkalte *beste jornalist gamer * sidene fra verden

 

Tross alt bedre at spillsider fabrikkerer et lite rykte, slik at vi i det minste får en liten tilbakemelding fra utvikler/utgiver, enn at tausheten bare fortsetter.

 

Nå er det jo heller ikke slik at en uttalelse om at spillet fortsatt lever, nødvendigvis betyr at det går bra med spillet. Jeg synes det ofte er slik at det kommer offisielle uttalelser om at utviklingen holder på som normalt, før det uker/måneder senere kommer fram at spillet likevel blir kansellert.

 

Nå begynner det uansett å haste om spillet skal "rekke" PS3, før nye konsoller tar over. At spillet heller kommer til PS4 blir vel mer og mer sannsynlig.

 

En kan jo også begynne å lure på hva de egentlig driver med borte i S-E når ting tar så lang tid. Noen vil si at lang utvikling er bra, men når ting tar mer enn 7 år, vil jeg nå si det heller er et tegn på dårlig organisering, og utviklere som ikke greier å ta de riktige beslutningene.

 

Kjenner jeg Nomura og resten av utviklergjengen i FF rett, så sitter de vel å diskuterer om ett eller annet meningsløst karaktertrekk til hovedpersonen, mens resten av tiden blir brukt til å finpusse kuttscener.

Nå har de ikke brukt syv år på spillet, mere 2 år, spillet gikk jo nettop inn i full produksjon

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...