Gå til innhold

Vil lage Ghost Recon-inspirert taktisk skytespill (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er synd. Jeg håper de klarer det, det hadde vært fint med flere SKIKKELIGE taktiske skytespill - og da teller ikke Gears of War, Rainbow Six Vegas, Ghost Recon Future Soldier og annet skvip. Men jeg tviler på at de klarer det, slik det går nå. Serellan's Takedown (et annet taktisk skytespill) slet også litt, men de kom mye lengre enn dette. Jeg tror hovedproblemet til Ground Branch er å be om så mye penger. Takedown klarte så vidt over $200.000.

 

Igjen, jeg håper folk vil hive seg på... Men jeg tviler.

Lenke til kommentar

Har troen på at Ground Branch endelig kan gi spillerne den unike opplevelsen man fikk fra de gamle Rainbow Six-spillene samt det første Ghost Recon. Jeg nøler ikke et sekund med stille meg bak Ground Branch fremfor Takedown, da sistnevnte har svært lite å vise til i form av et faktisk produkt. Ground Branch har tilsynelatende kommet mye lengere i utviklingsstdiet, og utviklerne selv har lang erfaring!

 

Kom igjen nå! Støtt prosjektet! :D

Lenke til kommentar

De skulle gjort det enkelt og lagt inn en skikkelig Realism-mode i alle slik spill. Da kan man velge action, eller ekte taktikk. Men det jo ikke så enkelt.

 

Regner med dere over meg har donert penger til dette.

 

Har donert ja!

 

Grunnen til at spill som CoD ikke har en slik realistisk modus er fordi det faktisk er utrolig mye arbeid som må til for å få til slik riktig. Blackfood Studios har jobbet siden 2004 med å utvikle simulatorløsninger for amerikanske spesialstyrker, så de har nok lært en del av hva som fungerer og ikke fungerer ifbm med løsninger opp mot realistisk gameplay.

Lenke til kommentar

Slengte på $50, mulig jeg går opp, men økonomien er ikke så vennlig mot meg i sommermånedene.

 

For øvrig tror jeg Red Orchestra 2 er en av få spill som har klart balansen mellom hardcore taktisk og arkade. I alle fall etter den nye storpatchen, hvor de introduserte Classic- og Action-mode. To helt forskjellige måter å spille på, ikke bare forskjell i bullet damage og løpehastighet.

Lenke til kommentar

Fordi jeg ikke gidder å spille på PC. For meg er PC'en et verktøy, og xBoxen tar seg av underholdning på spillplanet.

Jeg liker å sitte godt bakoverlent/komfortabelt i en godstol foran TV'n når jeg spiller. Sånn har det vært i mange år,

og sånn kommer det til å forbli. Jeg vil kort og godt ikke ha spill på PC'en lenger.

Lenke til kommentar

Fordi jeg ikke gidder å spille på PC. For meg er PC'en et verktøy, og xBoxen tar seg av underholdning på spillplanet.

Jeg liker å sitte godt bakoverlent/komfortabelt i en godstol foran TV'n når jeg spiller. Sånn har det vært i mange år,

og sånn kommer det til å forbli. Jeg vil kort og godt ikke ha spill på PC'en lenger.

 

Da er nok ikke du i målgruppen nei. Liker å kose meg i sofaen med xbox'en også, men flysimulatorer og realistiske krigspill tar jeg på Pc'en.

 

Slengte på $50, mulig jeg går opp, men økonomien er ikke så vennlig mot meg i sommermånedene.

 

For øvrig tror jeg Red Orchestra 2 er en av få spill som har klart balansen mellom hardcore taktisk og arkade. I alle fall etter den nye storpatchen, hvor de introduserte Classic- og Action-mode. To helt forskjellige måter å spille på, ikke bare forskjell i bullet damage og løpehastighet.

 

Så bra!

 

Har ikke spilt RO2 etter at patchen kom, men synes de har fått til mye bra ihvertfall! Men mest av alt savner jeg noe som kan erstatte Rouge Spear, Ghost recon og Raven Shield.. Og Ground Branch er det nærmeste jeg kommer.

Lenke til kommentar

De skulle gjort det enkelt og lagt inn en skikkelig Realism-mode i alle slik spill. Da kan man velge action, eller ekte taktikk. Men det jo ikke så enkelt.

 

Regner med dere over meg har donert penger til dette.

 

Har donert ja!

 

Grunnen til at spill som CoD ikke har en slik realistisk modus er fordi det faktisk er utrolig mye arbeid som må til for å få til slik riktig. Blackfood Studios har jobbet siden 2004 med å utvikle simulatorløsninger for amerikanske spesialstyrker, så de har nok lært en del av hva som fungerer og ikke fungerer ifbm med løsninger opp mot realistisk gameplay.

 

Tenkte egentlig på en slk mode i GR og RB6 og andre spill som opprinnelig var taktiske spill. Jeg forstår at de gjør det de gjør, men kunsten er å beholde det originale konseptet som et reellt og gjennomført valg.

Lenke til kommentar

Er ikke så intressert i slike skytespill som er fokusert på realisme og snilefart. Socom 1/2/3 er for min del det beste, hvor de fikk til en flott blanding mellom arcade og realisme.

Veldig lignende Counter strike med god bevegelsefrihet og hurtighet.

 

Men selvfølgelig, får spillet alt annet på plass som skreddersydde servere , rundebasert o.l, så kan det jo være intressant.. Men tviler noen klarer den dag idag å lage kvalitet som counter strike og Socom, hvor alt ble skreddersydd for å gi spillerne mange muligheter og ikke begrense alt. (Takedown har jo noe pågang med zipper ansatte, kan jo håpe)

 

Tenker da på lage egne ranked servere, sette det opp slik at folk finner hverandre lett og kan samles, klan oppsett... Egentlig alt for å skape den sosiale opplevelsen på best mulig måte online, både for casuals og mer konkurranse intresserte, noe COD, battlefield og andre nye krigsspill denne generasjonen ikke klarer pågrunn av hvordan ting er satt opp og sydd sammen, og alle bruker den formelen.. noe som egentlig er helt på trynet når Shooters burde absolutt være 100% fokusert på å skape det som bare CS og Socom har klart innenfor godkjent.

Lenke til kommentar

Project Reality mod til BF2. Jeg sier ikke mer, er det taktikk og strategi dere vil ha, spill det.

 

Håper også at Ground Branch får det til, ser spennende ut dette

 

Eventuelt kan man bare fortsette å spille Raven Shield og Ghost Recon 1 om man ønsker det.

 

Men for de av oss som vil ha noe nytt og friskt, er Ground Branch tingen! :)

 

Er ikke så intressert i slike skytespill som er fokusert på realisme og snilefart. Socom 1/2/3 er for min del det beste, hvor de fikk til en flott blanding mellom arcade og realisme.

Veldig lignende Counter strike med god bevegelsefrihet og hurtighet.

 

Men selvfølgelig, får spillet alt annet på plass som skreddersydde servere , rundebasert o.l, så kan det jo være intressant.. Men tviler noen klarer den dag idag å lage kvalitet som counter strike og Socom, hvor alt ble skreddersydd for å gi spillerne mange muligheter og ikke begrense alt. (Takedown har jo noe pågang med zipper ansatte, kan jo håpe)

 

Tenker da på lage egne ranked servere, sette det opp slik at folk finner hverandre lett og kan samles, klan oppsett... Egentlig alt for å skape den sosiale opplevelsen på best mulig måte online, både for casuals og mer konkurranse intresserte, noe COD, battlefield og andre nye krigsspill denne generasjonen ikke klarer pågrunn av hvordan ting er satt opp og sydd sammen, og alle bruker den formelen.. noe som egentlig er helt på trynet når Shooters burde absolutt være 100% fokusert på å skape det som bare CS og Socom har klart innenfor godkjent.

 

Det er fint og flott med god infrastruktur for nettspilling, men å sammenlikne SOCOM mot Rouge Spear/Ghost Recon blir feil, ergo også feil mtp Ground Branch. :) Men Ground Branch sitt system for online spilling blir ihvertfall totalt annerledes CoD og de aller fleste andre skytespill der ute. Ingen unlocks, ingen class restrictions, osv.

Lenke til kommentar

Har aldri spelt spelet dei er inspirert av, men er det som rainbow six med tanke på planlegging av angrepsrute og lagmedlemmer?

 

Du snakker om det originale Rainbow Six, ikke sant? I såfall virker det som at det blir ganske likt, ja. Rogue Spear er tross alt oppfølgeren til det første Rainbow Six.

 

Edit: Husk folkens, det trekkes ikke en krone fra kontoen deres før tiden for Kickstarter-en løper ut, og da KUN om de når målet. Kommer de under, koster det dere ingen ting. Så er ikke noe å være redd for mtp "jeg vil donere, men er redd for at de feiler og at jeg bare mister pengene mine". Slik fungerer ikke Kickstarter. Bare sånn lite FYI, til de som eventuelt ikke har noen bekjentskap med Kickstarter. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...