Gå til innhold

PST og Norsk Tipping knelte etter DDoS-angrep


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DdojsAngrep er så mojo ..barnestreker..

 

Ddos angrep er ikke hacking...det gjøre ingen skade eller gir innbrudd.

 

Trodde barna var ferdig med å leke med Ddos pinging.

 

"cleaning the Net, Like a boss" -> "clean your dippers instead"..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PST kan jeg forstå at de hamrer, svært mye av utsagnene deres gjør at de fortjener noen smekker (DLD utsagnet deres og ønske om mer logging.)

Men Norsk Tipping? ITAvisen er jo forståelig grunnet deres lavmælte innhold, men en masse på den lista der gjør ikke mening.

Spørsmålet man da stiller seg er hvor de får tak i maskinene som trengs fra, anonymous gutta trekker greit folk til "gode saker" fra overalt, men DotNet gutta har ikke samme støtten.

Lenke til kommentar

Skapet zombier gjennom trojaner? Tviler på om de har kapasitet til å planlegge noe slikt.

Tipper kapasiteten er så dårlig at det ikke er mye hardware som trengs.

 

Sider i norge detter jo ned bare folk logger på samtidig.

 

Det kommer jo også an på hva de har gjort.

SYN Flood som i et avbrudt håndtrykk så serveren må svare med SYN-ACK,uten at klienten svarer med noe ACK.

Eller UDP fragment attacks, ICMP-floods eller ping of death.

Endret av War
Lenke til kommentar
Ddos angrep er ikke hacking...det gjøre ingen skade eller gir innbrudd.
Hvem påstår at DDOS er hacking? Det artikkelen sier er at det er en hacker-gruppe som står bak angrepene og det kan stemme.

 

Jeg vil ikke bruke orde påstår, men den hobby grouppen tror de driver med hacking, bare gjøre det helt klart, morro på gutterommet er helt ok, men

de leker med ting de ikke burde, når de tracer IP adressene dems er

det game over. De burde heller bruke tiden sin på å studere programmering.

 

 

"Jeg greide å sende ping til en server..whoho i am the king of hacker, :p"

 

Lenke til kommentar

En domstol har nå bestemt at en IP-adresse ikke er en person.

Det må mer til en det, men klarer de ikke sjule sporene sine burde de ikke leke.

En fra anonymous ble tatt da han glemte å sjule sporet ën gang etter 15 år trolling på nett.

 

I motsetning til sider i andre land?

Altinn kneler ved 400.000? Og de er forberedt på det og har øvd seg i årevis.

Andre sider i utlandet har fler brukere en det uten å knele.

 

PST går ned bare noen trykker F5

Tviler på om CIA / FBI ol går ned med samme ddos.

Endret av War
Lenke til kommentar

Hvis du vet hvem som står bak bør du gå til politiet. Det er ikke gitt at det er en gjeng drittunger som sitter i det åpne og leker med LOIC.

 

Driver faktisk å leter etter IP adresse nå (har 3 bruker ID alt) trenger IP adressene for egen del,. Ddos angrep kan utføres med et enkelt software (som de så klart ikke har utviklet selv) hvem som helst kan faktisk utføre et ddos angrep. Å trace spoof/ddos er ikke spesielt vanskelig, er sikker på at

PST alt har ip adressene.

 

Prinsippet burde være. Hvem som helst kan kaste stein på et glasshus, det er ikke dermed sagt at det er spesielt lurt.. Dette handler om selv dyrkere og guttestreker. Er ikke noe nytt.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan du kan være så sikker på at det er smågutter som står bak. Jeg er fullt klar over at å utføre DDOS angrep er lettere enn å sjekke værmeldingen, men det betyr ikke nødvendigvis at det er guttestreker det er snakk om. Tipper også at PST alt har IP-adressene, og at det er en proxy i langtvekkistan.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En domstol har nå bestemt at en IP-adresse ikke er en person.

En domstol i ett distrikt i USA - og det er ikke en gang sikkert at kjennelsen vil bli stående.

 

I motsetning til sider i andre land?

Altinn kneler ved 400.000? Og de er forberedt på det og har øvd seg i årevis.

Andre sider i utlandet har fler brukere en det uten å knele.

Andre sider i utlandet har færre brukere enn det og kneler. Så hva beviser det?

 

PST går ned bare noen trykker F5

Tviler på om CIA / FBI ol går ned med samme ddos.

Spiller ingen rolle. FBI går ned oftere enn PST - det er vel det som betyr noe.

(Og det betyr neppe noe for verken PST's eller FBI's operative evne at en webside ikke er tilgjengelig.)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan du kan være så sikker på at det er smågutter som står bak. Jeg er fullt klar over at å utføre DDOS angrep er lettere enn å sjekke værmeldingen, men det betyr ikke nødvendigvis at det er guttestreker det er snakk om. Tipper også at PST alt har IP-adressene, og at det er en proxy i langtvekkistan.

 

Hvis proxyen er gjennomsiktig finner du IP. Jeg har funnet en IP. Den peker til polen (ikke proxy) er IDer som peker i samme retting også.

Lenke til kommentar

Jeg sikter bare til kapasiteten.

Eksempel, på høgskolen kunne jeg kjøre et angrep mot min lokale AP så den knelte, da den kom på igjen måtte alle enhetene som koblet seg på den igjen gjennom en ny tilkobling og da kunne man ta passordene. Skolen svarte med et AP med høyere kapasitet og nå kan jeg ikke gjøre det samme uten mer hardware.

 

Økt kapasitet vil alltid være et godt tiltak mot Ddos sammen med noe slikt http://www.digi.no/894531/avansert-vern-mot-ddos

 

Men du har rett, en nettside er som en plakat.

alle kan rive den ned.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvordan du kan være så sikker på at det er smågutter som står bak. Jeg er fullt klar over at å utføre DDOS angrep er lettere enn å sjekke værmeldingen, men det betyr ikke nødvendigvis at det er guttestreker det er snakk om. Tipper også at PST alt har IP-adressene, og at det er en proxy i langtvekkistan.
Hvis proxyen er gjennomsiktig finner du IP. Jeg har funnet en IP. Den peker til polen (ikke proxy) er IDer som peker i samme retting også.

 

Mulig denne gruppen har tilknytting til "annonyms group" ser utalandske / svenske IP adresser her. Kan ikke se en eneste IP adresse som stammer fra norge.

Lenke til kommentar

Jeg sikter bare til kapasiteten.

Eksempel, på høgskolen kunne jeg kjøre et angrep mot min lokale AP så den knelte, da den kom på igjen måtte alle enhetene som koblet seg på den igjen gjennom en ny tilkobling og da kunne man ta passordene. Skolen svarte med et AP med høyere kapasitet og nå kan jeg ikke gjøre det samme uten mer hardware.

 

Økt kapasitet vil alltid være et godt tiltak mot Ddos sammen med noe slikt http://www.digi.no/8...t-vern-mot-ddos

 

Men du har rett, en nettside er som en plakat.

alle kan rive den ned.

 

Kapasitet trengs på alle fronter, ikke bare HW'en som skal generere websia. F.eks. båndbredde, tjenester i bakkant.. Uannsett hvor mye BW man pøser på så vil man aldri kunne ta imot de store angrepa.

 

Dessuten er jo DDoS bare en distribuert utgave av DoS, som igjen kan være så mangt. Fra banale F5-angrep til mystiske pakker som knuser stack'er. Applikasjonsbrannmurer tar unna mesteparten, men av og til slipper noe igjennom og til slutt vil noe knele :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...