Gå til innhold

Samsung slår på stortromma


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men vi merket oss at det ikke var noen plastfølelse ved kameraet, selv om Samsung har gjort utstrakt bruk av plast i konskruksjonen.

 

:p

 

reskeste lukkertid på hele 1/8000 sekund,

 

Hvordan var fokushastigheten ?

NX20 må dere ta en full test av :)

 

PS: kanskje bytte ut e'en med en a i ordet raskeste :)

Lenke til kommentar

Jeg har NX100 og har siklet på NX200 siden det kom. Det var like før jeg kjøpte det her om dagen, men nå er jeg glad jeg lot være. Kanskje det nå blir ennå billigere. Det ligger vel på drøyt 4000 nå.

 

Hvis NX210 koster 7000 kommer ihvertfall jeg til å gå for NX200. 3000 for wifi og annet småtteri blir i drøyeste laget. NX1000 er kanskje et alternativ til NX200 også. Vi må vel vente til det kommer noen tester for å få svar på det.

Endret av ryback
Lenke til kommentar

"Akkurat som NX20 vil NX210 få støtte for komprimerte RAW-filer, og den samme støtten vil også dukke opp i NX200 i en fremtidig firmware-oppdatering."

Er det noen som vet om det er teknisk mulig å få komprimering på de gamle NX11 og NX100 også? Hadde dette vært Canon ville de ikke oppgradert firmware selv om de hadde muligheten, men har større tro på at Samsung vil gjøre litt ekstra for kundene.

Lenke til kommentar
reskeste lukkertid på hele 1/8000 sekund,

PS: kanskje bytte ut e'en med en a i ordet raskeste :)

 

Will fix.

 

Vil dette si at NX1000 ikke kan lagre i råformat?

Er det snakk om lossy eller lossless komprimering av råfiler i NX20/NX210?

 

Nei, NX1000 vil ha RAW-støtte.

 

Så vidt jeg skjønte var det snakk om lossless komprimering.

Lenke til kommentar

Tar disse kit-prisene med en god klype salt. Tipper NX20 kommer til å lande på mellom 7,5-8k, NX1000 4,5k og NX210 6,5k. Veil priser gir ingen mening i forhold til hvilke modeller som blir åpenbare konkurrenter.

 

Synes spesielt NX20 er særdeles høyt prisen i forhold til hva huset leverer. Potensielt 3000,- høyere pris enn nåværende NX200 er mye for EVF, vribar skjerm og høyere oppløst skjerm.

Nevner disse da dette er hva de fleste kunder kommer til å se og fokusere på.

Den nye lukkeren er derimot noe jeg synes var en fin oppgradering.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

JP har ikkje og får ikkje Samsung med det første. Ingenting på lista og ifølge Samsung-rep. på FotoKnudsen skal JP ikkje få heller.

 

Var det ikkje for at G3 er innkjøpt ville dette vera svært attraktiv t(når prisen gjekk ned). Har nesten alt, men ikkje stabilsering i huset og objektiva er vel større en mft. Og når det opp mot OMD?

 

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...