Gå til innhold

Test: Olympus E-PM1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye mindre enn Olympus Mini er egentlig Nikon J1?

 

Ellers så må jeg som amatør si at disse art-filterene faktisk er ganske kule. Jeg synes absolutt de gjør det morsommere å ta bilder, og gir litt kreativ inspirasjon. I tillegg så fungerer det på andre folk også, andre synes det er motor, og det er lett å få folk til å more seg med å være motiver. Noe som fører til flere artige bilder.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du påpeker dårlig dynamikk uten å dokumentere dette med målinger. Da burde du vel i alle fall tatt med direkte sammenligning av samme motiv tatt under samme lysforhorhold med referansekamera i tilsvarende klasse? Ellers framstår jo lett dette (alvorlige) ankepunktet mot E-PM1 som synsing.

Lenke til kommentar

Du påpeker dårlig dynamikk uten å dokumentere dette med målinger. Da burde du vel i alle fall tatt med direkte sammenligning av samme motiv tatt under samme lysforhorhold med referansekamera i tilsvarende klasse? Ellers framstår jo lett dette (alvorlige) ankepunktet mot E-PM1 som synsing.

Gode spørsmål.

 

For oss som har lang erfraring med 12MP sensoren som står i mange Panasonic og Olympus µ-4/3 kameraer, så kjenner vi oss igjen i kritikken/argumentasjonen. Og den sensoren sliter når man sammenligner med Sony's brilliante 16Mpx sensor som står i bl.a. NEX-7.

 

I praksis så har det lite å si, med et unntak; man må passe på høylysene i vanskelige forhold - men det er noe man kan fort lære seg. Jeg synes det er en liten pris å betale når man ser fordelene til µ-4/3 systemene, sammenlignet med hva konkurrentene har å tilby.

Lenke til kommentar

Du påpeker dårlig dynamikk uten å dokumentere dette med målinger. Da burde du vel i alle fall tatt med direkte sammenligning av samme motiv tatt under samme lysforhorhold med referansekamera i tilsvarende klasse? Ellers framstår jo lett dette (alvorlige) ankepunktet mot E-PM1 som synsing.

 

Hmm, når jeg leser testen er det noe feil med HTML-koden - hvor avsnittet om dynamikkomfanget blir gjemt under avsnittet om fargegjengivelse. Skal rette opp i det - for vi har selvsagt målt dynamikkomfanget på sedvanlig vis mot andre kameraer. Beklager feilen!

 

 

Lenke til kommentar

Her har det skjedd noe styggedom i bakenforliggende kode. Jeg har sjekket grundig og kunne ikke finne noe galt i selve testens HTML. Samtidig dukker samme feilen opp i A77-testen, og den hadde ikke noen slik feil tidligere.

 

Mads er på saken og vil fikse den så snart vi har fått lempet en jomfru i vulkanen.

Endret av Aetius
  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...