Gå til innhold

Nå får du TV på iPad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarer meg fint med New York-slingboxen min jeg + SlingPlayer for iPad. Får inn hundrevis av amerikanske HD-kanaler på iPad'en min i helt perfekt kvalitet, uten hakking. :)

 

Jeg for min del bryr meg overhodet ikke om amerikanske tv-kanaler, jeg vil ha NRK og TV2, TVNorge og TV hvadetskullenåvære på padda ! Enkelt, oversiktlig og ikke masse dill. Jeg har vokst fra alt det dillet. Konevennlig gjør det også farihusetvennlig, da han slipper all den supporten !

 

Mange av oss over 40 gidder ikke lenger å krabbe rundt blant ledninger og hybelkaniner, for at mor skal se Desperate housewives på laptopen i badekaret ! Hva pokker skal hun med et tastatur i badekaret forresten ? Ut med laptopen, inn med nettbrettet.

 

Ja til forenkling av forbrukerelektronikk ! Nei til hybelkanin stevnemøter !

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Klarer meg fint med New York-slingboxen min jeg + SlingPlayer for iPad. Får inn hundrevis av amerikanske HD-kanaler på iPad'en min i helt perfekt kvalitet, uten hakking. :)
Jeg for min del bryr meg overhodet ikke om amerikanske tv-kanaler, jeg vil ha NRK og TV2, TVNorge og TV hvadetskullenåvære på padda ! Enkelt, oversiktlig og ikke masse dill. Jeg har vokst fra alt det dillet. Konevennlig gjør det også farihusetvennlig, da han slipper all den supporten !Mange av oss over 40 gidder ikke lenger å krabbe rundt blant ledninger og hybelkaniner, for at mor skal se Desperate housewives på laptopen i badekaret ! Hva pokker skal hun med et tastatur i badekaret forresten ? Ut med laptopen, inn med nettbrettet. Ja til forenkling av forbrukerelektronikk ! Nei til hybelkanin stevnemøter !

 

haha! Dagens kommentar! :D Er bare så utrolig enig og jeg er ikke mer enn 27! ;)

 

Lenke til kommentar

Android får vel dette i 2020 eller noe, kanskje en beta i 2018.

 

Altibox suger til de grader når det gjelder støtte for Android. Selv Altibox tv guiden er vel knapt forbedret siden den ble lansert for 1år siden eller noe. Skam dere :nei2: :thumbdown:

 

Grunnen til at de støtter iOS og ikke android kan jo være fordi de ikke leverer tjenester i for eksempel Asia, det er uansett veldig dårlig og ikke støtte alle platformer

Lenke til kommentar

Android får vel dette i 2020 eller noe, kanskje en beta i 2018.

 

Altibox suger til de grader når det gjelder støtte for Android. Selv Altibox tv guiden er vel knapt forbedret siden den ble lansert for 1år siden eller noe. Skam dere :nei2: :thumbdown:

 

Skal vi se:

 

- iOS: iPad 2 og iPad "3". Forskjellen her er oppløsningen. De trenger ikke å endre noe annet.

 

- Android:

 

- Acer Iconia Tab A500

- Acer Iconia A100

- Asus Eee Transformer (Prime)

- HTC Flyer

- HTC Jetstream

- LG G-Slate

- Motorola Xoom

- Samsung Galaxy Tab 2

- Samsung Galaxy Tab 10.1

- Samsung Galaxy Tab 8.9

- Toshiba Thrive

- Toshiba Excite

- Advent Vega

- Kindle Fire

- Archos 5/7/8 70

- Huawei Ideos S7

- Huawei MediaPad

- Nook Color

- ViewPad 7X

- ViewPad 10

- Viewsonic gTablet

- Viewpad E100

- Viewpad G70

- Viewpad P100

- Panasonic ToughPad A1

- Panasonic ToughPad B1

- Sony Tablet S

- Sony Tablet P

- Lenovo IdeaPad K2

- Lenovo IdeaPad S2

 

Jeg kan jo banne på at dette ikke er alle engang. Du ser problemet sant? Alle bruker forskjellig CPU/GPU, skjermoppløsning, skjermformat, Android-versjon osv. Hva tror du AltiBox gjør da? Lage ÊN app eller 349 forskjellige versjoner som KANSKJE fungerer som de skal?

Endret av LordManhattan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Android får vel dette i 2020 eller noe, kanskje en beta i 2018.Altibox suger til de grader når det gjelder støtte for Android. Selv Altibox tv guiden er vel knapt forbedret siden den ble lansert for 1år siden eller noe. Skam dere :nei2: :thumbdown:
Skal vi se:- iOS: iPad 2 og iPad "3". Forskjellen her er oppløsningen. De trenger ikke å endre noe annet.- Android:- Acer Iconia Tab A500- Acer Iconia A100- Asus Eee Transformer (Prime)- HTC Flyer- HTC Jetstream- LG G-Slate- Motorola Xoom- Samsung Galaxy Tab 2- Samsung Galaxy Tab 10.1- Samsung Galaxy Tab 8.9- Toshiba Thrive- Toshiba Excite- Advent Vega- Kindle Fire- Archos 5/7/8 70- Huawei Ideos S7- Huawei MediaPad- Nook Color- ViewPad 7X- ViewPad 10- Viewsonic gTablet- Viewpad E100- Viewpad G70- Viewpad P100- Panasonic ToughPad A1- Panasonic ToughPad B1- Sony Tablet S- Sony Tablet P- Lenovo IdeaPad K2- Lenovo IdeaPad S2Jeg kan jo banne på at dette ikke er alle engang. Du ser problemet sant? Alle bruker forskjellig CPU/GPU, skjermoppløsning, skjermformat, Android-versjon osv. Hva tror du AltiBox gjør da? Lage ÊN app eller 349 forskjellige versjoner som KANSKJE fungerer som de skal?

 

En av grunnene til å velge iPad fremfor Android nettbrett. Apps markedet :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Android får vel dette i 2020 eller noe, kanskje en beta i 2018.Altibox suger til de grader når det gjelder støtte for Android. Selv Altibox tv guiden er vel knapt forbedret siden den ble lansert for 1år siden eller noe. Skam dere :nei2: :thumbdown:
Skal vi se:- iOS: iPad 2 og iPad "3". Forskjellen her er oppløsningen. De trenger ikke å endre noe annet.- Android:- Acer Iconia Tab A500- Acer Iconia A100- Asus Eee Transformer (Prime)- HTC Flyer- HTC Jetstream- LG G-Slate- Motorola Xoom- Samsung Galaxy Tab 2- Samsung Galaxy Tab 10.1- Samsung Galaxy Tab 8.9- Toshiba Thrive- Toshiba Excite- Advent Vega- Kindle Fire- Archos 5/7/8 70- Huawei Ideos S7- Huawei MediaPad- Nook Color- ViewPad 7X- ViewPad 10- Viewsonic gTablet- Viewpad E100- Viewpad G70- Viewpad P100- Panasonic ToughPad A1- Panasonic ToughPad B1- Sony Tablet S- Sony Tablet P- Lenovo IdeaPad K2- Lenovo IdeaPad S2Jeg kan jo banne på at dette ikke er alle engang. Du ser problemet sant? Alle bruker forskjellig CPU/GPU, skjermoppløsning, skjermformat, Android-versjon osv. Hva tror du AltiBox gjør da? Lage ÊN app eller 349 forskjellige versjoner som KANSKJE fungerer som de skal?

 

hva med pc markedet? og ikke minst alle de forskjellige mac-maskinene med forskjellig hw og oppløsning? hvordan løser programmere det?

kan ikke tenke meg at det er så mye vanskeligere med android enn det er med vanlige pc-er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har jeg sagt at det er et problem? Som du kan se så er jeg selv en Android-bruker. Valgfrihet er ikke dumt, men saken er en annen for utviklere. Det å sammenligne Android mot Windows blir litt feil. Android oppdateres årlig, mens Windows oppdateres hvert 3-4 år. Man kan ikke kjøre ICS-apps på Gingerbread/Froyo, mens i Windows så er bakoverkompatibiliteten på topp. Det at du ikke kan se problemet, men svarer kun med "nei, valgfrihet..." så er du akkurat som resten. Du ser kun sluttproduktet og ikke alt slitet som legges i arbeidet.

 

Det virker som om mange tror at det er bare å åpne Paint og skrive ned noen fancy kommandoer og krusseduller så er appen ferdig. Jeg anbefaler alle her å gå utenfor Amobil en gang i blant og faktisk lese hva app-utviklere sier og mener. For et par dager siden så kom det ut en rapport om at Android-utviklere "rømmer" plattformen og hopper over til iOS. Dette er dog sannhet med modifikasjoner (til de grader faktisk), men i samme sleng så fikk jeg lest hva noen Android-utviklere hadde å si om app-utvikling for Android.

 

"I develop on Android and agree it's the hardware fragmentation that's a bigger issue. I use some audio functions and capability is different depending on what components the manufacturer used. I don't have an easy way to test compatibility on a range of hardware because it would be too damn expensive and a huge time sink.

I still like the hardware of Android phones (I have an international Galaxy Note) but yeah having to worry about how my app will look on all the different screen sizes and resolutions is a huge pain in the ass."

 

"I just did all my layouts on iPhone retina size, and it will automatically resize the resources on iPhone3g.

On Android it was a little more tricky, because you don't have just different densities, but also very different aspect ratios. So, where on iPhone you can just use a big image on the background, on Android I had to break down various Photoshop layers in different ImageViews and put then in a RelativeLayout.

It was not that hard, but testing on multiple devices it's a pain in the ass, since I don't have money to buy all combinations of phones (ldpi-small, mdpi-normal, hdpi-normal, etc), and Android emulator is extremely slow.."

 

"I'm a developer, I chose to make my apps for iOS first and foremost because of fragmentation. I know what my app looks like and how it runs on all iOS devices. Do you know how many different screens I have to be ready for to deploy on Android? Look at this garbage:"

 

Nå er ikke dette en diskusjon rundt hva som er best mellom iOS og Android, men utvikling på disse plattformene. Jeg er ingen utvikler, men jeg er samtidig ikke helt ukjent med dette. Slik jeg har oppfattet så er det et par hakk enklere å programmere for iOS enn Android, men dette er gjerne ens subjektive mening. Jeg kan ikke uttale meg på dette området, men dette er det jeg har snappet opp fra ulike utviklere (fra begge plattformene).

 

Edit: Å sammenligne Android og Windows blir feil. Android og Win7 konkurrerer ikke med hverandre, men Android konkurrerer med iOS og WP7. Hvorfor skal jeg utvikle for Android når det er både enklere og raskere å utvikle for iOS og WP7? iOS-brukere er kjent for å legge igjen en del penger, mens WP7 vokser stadig, så hvorfor skal "jeg" bruke energi på å utvikle apps for Android når jeg på samme tid kan fullføre og starte på et nytt prosjekt i iOS og WP7?

Endret av LordManhattan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det å sammenligne Android mot Windows blir litt feil. Android oppdateres årlig, mens Windows oppdateres hvert 3-4 år.

Det er ikke et problem å sammenligne Android med Windows, akkurat like lite problematisk som det er å sammenligne en bil med en sykkel: Noen ganger kan det være hensiktsmessig. Ja, de har noen forskjellige bruksområder, men andre bruksområder er faktisk veldig like. Deler av oppbygningen er faktisk også relativt lik.

 

[... ]

Ja, vi vet alt det der. "Hardware fragmentation" er et større problem på Android enn på iOS, men det er ikke ikke-eksisterende på iOS heller (eller WP7.5 for den slags skyld)

 

Oppsummert er det du prøver å si at forbrukerne er "smarte" som vil ha valgfrihet, mens utviklerne er "late" som helst vil unngå den. Personlig gir jeg litt blaffen i Android, jeg bruker WP7.5, men hvis jeg var en utvikler som prøvde å leve av det så hadde jeg konsentrert meg mye om Android: Det er der brukerne er, og kommer til å bli. Det tar muligens enda litt tid, men det er jo den veien pilene peker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En viktig forskjell på windows, osx, linux og andre desktop-os i forhold til tablet og telefon-os, er at på desktop-os har vi vinduer i alle slags varianter og størrelser. Disse kan vi gjerne endre størrelse på, flytte rundt og generelt fylle skrivebordet med dem. Slik er ikke tablet og telefon-os. Der har vi stort sett fullskjermvinduer, med innhold deretter. Disse må skaleres i forhold til alle oppløsningene. Det et det som er mye av problemet programmeringsmessig med android. Pluss java da, hehe. Jeg hater java. Objekt C er konge.

 

Skrevet på ipad, i 10 000 fot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En viktig forskjell på windows, osx, linux og andre desktop-os i forhold til tablet og telefon-os, er at på desktop-os har vi vinduer i alle slags varianter og størrelser.

 

Det er én forskjell, det kan vi være enig i. Men om det er en viktig forskjell er et helt annet spørsmål...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...