Gå til innhold

Sniktitt: Max Payne 3 (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Motion capture? Animasjonane er prosedyrisk genererte av euphoria-komponenten i RAGE-motoren, som dei òg brukte i GTA IV og RDR. Altså omtrent det motsatte av Motion capture. Sikkert vidareutvikla for eit meir ensidig actionfokusert spel no. Det kjem sannsynlegvis til å vere det beste med spelet. :p

Lenke til kommentar

"Du kan ha to enhåndsvåpen i hver hånd[...]"

 

Så totalt 4 våpen om gangen da eller? :)

 

Snakker om å ta konseptet fra Darkness et hakk videre :)

 

Ellers er jeg meget skeptisk til dette spillet. "Strømlinjeformet" og "vel"-/"blankpolert" er to (tre) ord som etterhvert har begynt å vekke en dyptliggende skepsis.

Lenke til kommentar

Veldig spent på dette her. Skytingen virker virkelig vellaget, og euphoria fysikksystemet må være det beste animasjonssytemet der ute nå.

Blir spennende å se om Rockstar klarer å beholde stemningen fra de forrige spillene som jo hadde Remedy bak spakene.

Allerede forhåndsbestillt til 349 på ps3 fra elkjøp.

Can't wait!

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Motion capture? Animasjonane er prosedyrisk genererte av euphoria-komponenten i RAGE-motoren, som dei òg brukte i GTA IV og RDR. Altså omtrent det motsatte av Motion capture. Sikkert vidareutvikla for eit meir ensidig actionfokusert spel no. Det kjem sannsynlegvis til å vere det beste med spelet. :p

 

Euphoria er ikke en animasjons motor, Euphoria er en oppførsels motor. Så med andre ord, ja de bruker motion capture.

Lenke til kommentar

P

Euphoria is a game animation engine created by NaturalMotion based on Dynamic Motion Synthesis, NaturalMotion's proprietary technology for animating 3D characters on-the-fly "based on a full simulation of the 3D character, including body, muscles and motor nervous system".[2] Instead of using predefined animations, the characters' actions and reactions are synthesized in real-time; they are different every time, even when replaying the same scene.

 

Wikipedia om Euphoria. Det er eit prosedyrisk animasjonssystem, som - ja - inkluderer enkle atferdsmønstre, stort sett basert på kinetikk og som ein del av det prosedyriske systemet. Simulasjonen av eit heilt skjelett- og muskelsystem gjer veldig mykje motioncapture-arbeid overflødig, og eliminerer samstundes behovet for canned animations som feedback i kamp.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

P

Euphoria is a game animation engine created by NaturalMotion based on Dynamic Motion Synthesis, NaturalMotion's proprietary technology for animating 3D characters on-the-fly "based on a full simulation of the 3D character, including body, muscles and motor nervous system".[2] Instead of using predefined animations, the characters' actions and reactions are synthesized in real-time; they are different every time, even when replaying the same scene.
Wikipedia om Euphoria. Det er eit prosedyrisk animasjonssystem, som - ja - inkluderer enkle atferdsmønstre, stort sett basert på kinetikk og som ein del av det prosedyriske systemet. Simulasjonen av eit heilt skjelett- og muskelsystem gjer veldig mykje motioncapture-arbeid overflødig, og eliminerer samstundes behovet for canned animations som feedback i kamp.

 

Og? Viser bare at du tok feil. Animasjonene er motion capture som blender ut og inn fra euphoria som brukes som en oppførsels motor. Som når du kjører på en fyr i GTA så blender den ut av motion capture og euphoria står for latteren, og så inn i animasjonen igjen.

Lenke til kommentar

Korleis viser det at eg tok feil, når det er du som vert sagt i mot i sitatet?

 

Ja, alt som finnes av kjelder online nemner at Euphoria "aktiverast" i gitte fall og kan blende inn og ut av førehandsdefinerte (keyframe eller motion capture) animasjonar, men det er ikkje det som framhevast i artikkelen - det er den prosedyriske delen Euphoria tar seg av som har begeistra, altså når spekteret av canned motion capture-animasjoner vert deaktiverte til fordel for den prosedyriske euphoria-animasjonen. Atferdskontrollen er berre det øvste nivået av euphoria (http://aigamedev.com/open/editorial/naturalmotion-euphoria/ - under "The Technology"), og hadde vore rimeleg uinteressant utan det som ligg i botn: Simulasjonen av ein kropp, komplett med skjelett, ledd, musklar, etc. som gjer det mogleg å definere atferdsparametre for å generere (som det stod i førre post) "on-the-fly"-animasjon.

Lenke til kommentar

Korleis viser det at eg tok feil, når det er du som vert sagt i mot i sitatet?Ja, alt som finnes av kjelder online nemner at Euphoria "aktiverast" i gitte fall og kan blende inn og ut av førehandsdefinerte (keyframe eller motion capture) animasjonar, men det er ikkje det som framhevast i artikkelen - det er den prosedyriske delen Euphoria tar seg av som har begeistra, altså når spekteret av canned motion capture-animasjoner vert deaktiverte til fordel for den prosedyriske euphoria-animasjonen. Atferdskontrollen er berre det øvste nivået av euphoria (http://aigamedev.com/open/editorial/naturalmotion-euphoria/ - under "The Technology"), og hadde vore rimeleg uinteressant utan det som ligg i botn: Simulasjonen av ein kropp, komplett med skjelett, ledd, musklar, etc. som gjer det mogleg å definere atferdsparametre for å generere (som det stod i førre post) "on-the-fly"-animasjon.

 

Euphoria = Dynamic Motion Synthesis (DMS). "NaturalMotion states that DMS allows for fully interactive 3D characters, as it is not based on canned animation." Og hva var det du sa igjen? "Motion capture? Animasjonane er prosedyrisk genererte av euphoria-komponenten i RAGE-motoren, som dei òg brukte i GTA IV og RDR. Altså omtrent det motsatte av Motion capture."

Hvis du leter etter en animasjons motor søk heller på Morpheme eller Endorphin. Du tok feil, lær deg å leve med det, seriøst.

Lenke til kommentar

Korleis får du "not based on canned animation" til å verte "ikkje animasjon"? Heile poenget med euphoria er jo å kunne gå forbi canned animations for å skape dynamikk, så at det ikkje er basert på canned animations er a) ein sjølvfølgje og b) noko eg trur eg sa i stad. Naturalmotion skriv sjølv (på heimesida for Euphoria) at Euphoria brukast til å sanntidsgenerere animasjonar der ein vanlegvis ville spelt av ein canned - noko som, igjen, betyr at det du sa i den første posten din ikkje er riktig.

 

 

Eg kan heilt fint leve med å ta feil, men då er det ein føresetnad at du kan demonstrere at eg faktisk tar feil. :)

Lenke til kommentar

Korleis viser det at eg tok feil, når det er du som vert sagt i mot i sitatet?Ja, alt som finnes av kjelder online nemner at Euphoria "aktiverast" i gitte fall og kan blende inn og ut av førehandsdefinerte (keyframe eller motion capture) animasjonar, men det er ikkje det som framhevast i artikkelen - det er den prosedyriske delen Euphoria tar seg av som har begeistra, altså når spekteret av canned motion capture-animasjoner vert deaktiverte til fordel for den prosedyriske euphoria-animasjonen. Atferdskontrollen er berre det øvste nivået av euphoria (http://aigamedev.com...otion-euphoria/ - under "The Technology"), og hadde vore rimeleg uinteressant utan det som ligg i botn: Simulasjonen av ein kropp, komplett med skjelett, ledd, musklar, etc. som gjer det mogleg å definere atferdsparametre for å generere (som det stod i førre post) "on-the-fly"-animasjon.

 

Euphoria = Dynamic Motion Synthesis (DMS). "NaturalMotion states that DMS allows for fully interactive 3D characters, as it is not based on canned animation." Og hva var det du sa igjen? "Motion capture? Animasjonane er prosedyrisk genererte av euphoria-komponenten i RAGE-motoren, som dei òg brukte i GTA IV og RDR. Altså omtrent det motsatte av Motion capture."

Hvis du leter etter en animasjons motor søk heller på Morpheme eller Endorphin. Du tok feil, lær deg å leve med det, seriøst.

Euphoria er et rammeverk som kobler inn fysikkmotoren, key animations (som motion capture gjøres om til, tweakes etc) og blander dette med den fysiske spillverdenen. Dette betyr at jo, de bruker canned animations, som du ser klare eksempler på i GTA f. eks, og blander disse dynamisk dersom noe skulle avbryte den opprinnelige animasjonen. Og samtidig slår inn adferdsreaksjonene som de kaller "nervesystem-simulasjon". Så nei, Euphoria genererer ikke alltid animasjoner, det fyller inn dynamisk overgangen mellom canned animations. I GTAs tilfelle er det når en bestemt animasjon avbrytes av noe annet, at i dét øyeblikk settes Euphoria i gang. Nå mener jeg å ha lest at GTA 4 ikke bruker alt Euphoria er i stand til, og at det bare kobles inn enkelte steder. Men at euphoria faktisk er i stand til å være aktivt konstant. Så det ligger sannsynligvis flere lag av muligheter tilstede som kanskje ikke brukes. I uansett tilfelle er det opp til utviklerne i hvilken grad de ønsker å bruke Euphoria fordi det er visstnok temmelig intenst for CPUen. Så hva Euphoria gjør i spesifikke situasjoner kommer helt an på.

 

Men i teorien skulle man kunne simulere vind og alskens krefter som dynamisk påvirker animasjonene som kan ha vært motion captured. Det spiller overhodet ingen rolle sannsynligvis. Nå vet jeg ikke eksakt hvordan det er å jobbe med Euphoria, men ut fra hva jeg har lest og hvordan jeg har observert at det brukes, i GTA4 hovedsaklig, så skulle jeg tro at dette dekker det meste i layman terms. Det aller beste hadde jo vært et dynamisk miljø som dette og dit kommer nok spillene i fremtiden. Men i real-time er det litt vanskelig i dag å klare å få til dette. GTA4 lagger jo temmelig i visse situasjoner hvor euphoria tydelig brukes.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...