Gå til innhold

Pentax letter på sløret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merk at flere av produktene ikke var nevnt i veikartet som kom for et par dager siden. Pentax kan altså komme med overraskelser.

 

- Objektivet til K-01 med "hale" tipper jeg er en kraftig vidvinkel, kanskje fisheye. Det er slike objektiver som har mest å hente på å bygge bakre linseelement nærmere sensoren. Det kan by på problemer med kompatibilitet med dslr-kameraene. Mulig de nyere modellene som K-5 og K-r får firmwareoppdateringer som gjør det mulig å låse speilet oppe hele tiden dette sitter på kameraet. Da vil det bli mulig å bruke det også på de kameraene, men egentlig tviler jeg på at det vil skje.

 

- Pinholelokket til Q er rent leketøy. Sikkert gøy for de som vil ha ekstreme lomo/holga/hipstamatic -kvaliteter. Liten sensor og stort hull betyr søppel skarphet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

- Pinholelokket til Q er rent leketøy. Sikkert gøy for de som vil ha ekstreme lomo/holga/hipstamatic -kvaliteter. Liten sensor og stort hull betyr søppel skarphet.

Såvidt jeg skjønte på artikkelen, så er det ikke et pinhole-lokk, men et objektiv da det er glass i det. Men at det er mest som et leketøy i lomo/holga sjangeren tror jeg på.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...