Gå til innhold

– Fantastisk om neste Xbox ikke støtter bruktspill (PC, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hold deg for guds skyld unna den logiske feilslutningen om at de som kjøper spill brukt hadde kjøpt dem brukt om ikke alternativet var der.
Er det riktig med brukt her, ikke ny altså?

 

Ellers fin artikkel. Ser dog ingen annen mulighet for industrien å binde opp spillene du kjøper nye til persondata du registrerer deg inn på. Og har et kjempeproblem med at de vil at vi brukere skal registrere disse dataene på forskjellige tjenester, bare for å få tjenestene hacket og personlige data stjålet..

 

For ikke å snakke om hvor mange uferdige spill som blir sluppet fra disse som jobber så hardt, år etter år etter år..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøper aldri bruktspill og kommer aldri til å gjøre det heller. Jeg velger å støtte utviklerne istedet for å få spillet for en 200-lapp mindre.

Hva hvis man vil kjøpe gamle spill som ikke butikker lengere tar inn da? Hvordan skal disse skaffes? Jeg kjøpte 10+ PS2 spill ifjor og det er ikke snakk om at butikker hadde hatt disse spillene hadde det ikke vært for bruktmarkedet. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Toyota er ikke fornøyd med fortjenesten så de begrenser maks antall eier for hver nyproduserte bil til ên eier, og vips så forsvinner bruktmarkedet for biler." Jeg kan også si latterlige ting :p

 

Er jo i essens dette dei vil gjere, skilnaden er at dei faktisk kan, fordi kontrollen med forbrukartryggleik i spelindustrien er elendig.

 

Til syvende og sist tror jeg at vi må gjøre noe med disse problemene, før bransjen vår går under. Folk forstår ofte ikke hvilke kostnader som inngår i å lage slike digre opplevelser som vi selger for bare 60 dollar. De innser heller ikke hvor hardt de rammer oss ved å kjøpe bruktspill, eller at piratkopiering enkelt og greit er tyveri. Kanskje vi kan løse problemet ved å gjøre noe så enkelt som å opplyse dem

 

Dette er jo òg blank løgn. Trur dei at vi ikkje får med oss den kommersielle ståa i spelindustrien? Det går betre for dei enn nokonsinne, og eg trur ikkje akkurat at det er på grunn av Online Pass eller DLC-nykjøpsinsentiv. "Opplyse oss" - med å spre usanning og svada? Det verste er at den endelause PR-straumen om kor fælt bruktsal er faktisk bit på nokre lettforvirra sjeler som har teke til å whiteknighte spelindustrien kvar gong dei gjer noko tåpeleg.

Endret av Zealuu
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Gleder meg til klesprodusentene setter sperrer på jakker de har solgt for "bare" 1200 kroner, sånn at de ikke kan brukes av andre enn personen som kjøpte jakken til fullpris.

Jeg synes de bør begynne å gjøre det samme på feks. biler, hus & leiligheter også. Man bør jo støtte opp om og hjelpe de stakkars husbyggerne og bilfabrikantene. Er mange entreprenører og bilprodusenter som har gått dukken fordi kunder skal være så gjerrige og kjøpe brukt, bare for å spare penger selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøper aldri bruktspill og kommer aldri til å gjøre det heller. Jeg velger å støtte utviklerne istedet for å få spillet for en 200-lapp mindre.

 

Kjøper alle mine spill nye. Derimot så kjøper jeg kun de jeg absolutt MÅ ha til fullpris og resten nye fra amazon til under 200kr.

 

At man ikke kan kjøpe brukte spill e nu en ting, men hva med muligheten til å låne spill hos andre ? Har flere ganger lånt spill som f.eks The Simpsons Game, Mirrors Edge og slikt hos kompis som har kjøpt fordi jeg selv ville bare springe gjennom det en gang fordi sjøl ville æ ikke vurdert å kjøpe dem.

 

Blir neste xbox slik som spådd så lenge leve amazon.

Lenke til kommentar

Kjøp av bruktspill gir ingen inntekt til produsent og kan da sammenlignes med piratkopiering, eller om ikke det er værre. Ett brukt spill kan omsettes mange ganger, og personene som kjøper spillet har en oppfatning av at de da ikke gjør noe galt, man gir jo penger for det, men pengene går ikke til produsenten, mens grossist tjener grovt på denne handelen. Hvorfor støtte Gamestop, når de ikke støtter produsenten av produktene de selger. Da er det like greit å laste ned. Og alle eksemplene dere over har kommet med er dyre ting med lang levetid. En bil ny til 300.000 er det ikke mange som tar seg råd til, men velger å kjøpe en brukt bil som har noen år igjen til en langt lavere pris. feks Audi hadde aldri fått det salget av den privatpersonen da han eller hun ikke hadde hatt råd. Men spill, 400-500 kr.... Er du imot nedlasting, vær smart, ikke kjøp brukt... støtt heller produsenten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes dette er en utrolig merkelig holdning til dette. Selv kjøper jeg som oftest brukte spill da jeg bruker min xbox veldig lite. Noen nye titler kjøper jeg ikke pga av prisen. Spillene kjøper jeg fra gamestop. Om brukt spill ikke kan selges brukt så bytter ikke folk inn spill og kjøper heller ikke så mange nye tror jeg.

Lenke til kommentar

Kjøp av bruktspill gir ingen inntekt til produsent og kan da sammenlignes med piratkopiering, eller om ikke det er værre. Ett brukt spill kan omsettes mange ganger, og personene som kjøper spillet har en oppfatning av at de da ikke gjør noe galt, man gir jo penger for det, men pengene går ikke til produsenten, mens grossist tjener grovt på denne handelen. Hvorfor støtte Gamestop, når de ikke støtter produsenten av produktene de selger. Da er det like greit å laste ned. Og alle eksemplene dere over har kommet med er dyre ting med lang levetid. En bil ny til 300.000 er det ikke mange som tar seg råd til, men velger å kjøpe en brukt bil som har noen år igjen til en langt lavere pris. feks Audi hadde aldri fått det salget av den privatpersonen da han eller hun ikke hadde hatt råd. Men spill, 400-500 kr.... Er du imot nedlasting, vær smart, ikke kjøp brukt... støtt heller produsenten.

Kan noen forklare hvorfor dette ikke er ett problem i bilbransjen da? For slik jeg ser det og som du skriver, tjener ikke Audi noe på at en forbruker kjøper en bruktbil uansett pris. Audi har solgt bilen til *x pris* til forhandler som selger den videre. Deretter selger forhandler bilen til forbruker som igjen selger til ny forbruker *repeat*.

Audi tjener da ikke noe på siste ledd.

 

Ville vært bedre hvis man går over til digitalt 100%, og kutter prisene med 10-20% som man er inne på.

Jeg har ennå tilgode å se denne priskutten... Ta Steam feks: Kingdoms of Amalur koster €50,- ~ 380,. kr.

Spillet koster 399,- hos cdon.com. Det eneste tillegget er frakten...

Spørr du meg skulle Steam minst vært nede på €30,- - €35,-.

Man mister all fysisk materiale av spillet (CD, manual, boxart), så hvordan forsvarer de denne prisen?

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar
Kjøper aldri bruktspill og kommer aldri til å gjøre det heller. Jeg velger å støtte utviklerne istedet for å få spillet for en 200-lapp mindre.
Hva hvis man vil kjøpe gamle spill som ikke butikker lengere tar inn da? Hvordan skal disse skaffes? Jeg kjøpte 10+ PS2 spill ifjor og det er ikke snakk om at butikker hadde hatt disse spillene hadde det ikke vært for bruktmarkedet. :)

 

Utgiverne selger nok gamle spill på nettsiden sin vil jeg tro? Er det snakk om PS2 og helt tilbake til Atari så er det vel greit, men er det snakk om nye PC og konsoll-spill synes jeg det blir feil å kjøpe de brukt.

Lenke til kommentar

Kjøp av bruktspill gir ingen inntekt til produsent og kan da sammenlignes med piratkopiering, eller om ikke det er værre. Ett brukt spill kan omsettes mange ganger, og personene som kjøper spillet har en oppfatning av at de da ikke gjør noe galt, man gir jo penger for det, men pengene går ikke til produsenten, mens grossist tjener grovt på denne handelen. Hvorfor støtte Gamestop, når de ikke støtter produsenten av produktene de selger. Da er det like greit å laste ned. Og alle eksemplene dere over har kommet med er dyre ting med lang levetid. En bil ny til 300.000 er det ikke mange som tar seg råd til, men velger å kjøpe en brukt bil som har noen år igjen til en langt lavere pris. feks Audi hadde aldri fått det salget av den privatpersonen da han eller hun ikke hadde hatt råd. Men spill, 400-500 kr.... Er du imot nedlasting, vær smart, ikke kjøp brukt... støtt heller produsenten.

Dette er akkurat det samme som alt bruktsalg. En sofa produsent tjener ingenting på at eg kjøper ein sofa brukt. Bilbransjen sliter som aldri før. Hadde alle vært tvunget til å kjøpe nye biler så hadde jo det vært fantastisk for bilbransjen men heldigvis er ikkje bilbransjen så arrogant at dei prøver å stoppe bruktsalg. Spillbransjen tjener sinnsykt mykje penger. Så vist det stemmer at utviklere ikkje får nok penger så skyldes det dårlig fordeling innen bransjen. Og det er ikkje vår, forbrukernes skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kjøper aldri bruktspill og kommer aldri til å gjøre det heller. Jeg velger å støtte utviklerne istedet for å få spillet for en 200-lapp mindre.
Hva hvis man vil kjøpe gamle spill som ikke butikker lengere tar inn da? Hvordan skal disse skaffes? Jeg kjøpte 10+ PS2 spill ifjor og det er ikke snakk om at butikker hadde hatt disse spillene hadde det ikke vært for bruktmarkedet. :)

 

Utgiverne selger nok gamle spill på nettsiden sin vil jeg tro? Er det snakk om PS2 og helt tilbake til Atari så er det vel greit, men er det snakk om nye PC og konsoll-spill synes jeg det blir feil å kjøpe de brukt.

Den første setningen der har jeg mine tvil på og jeg ser det heller ikke som veldig lønnsomt (frakt / sending / utgiverne kan ta prisen de vil, så lenge de vil (sååsi)). Hvorfor er det feil med nye PC / konsoll spill? Du må se langsiktig, det som kan skje her er at neste generasjons spill vil være ubrukelige for neste der igjen, som går utover de som kommer etter oss / eller oss selv når vi er gamle / eldre, avhengig av vinkel. Hadde dette eksistert allerede ville ikke jeg fått kjøpt noen PS2 spill blant annet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Mye vil ha mer. Lurer på hva de ønsker å prøve på neste gang.

 

Jeg har ekstremt lite til overs for dette desperate behovet for å slakte bruktmarkedet.

 

Handler om grådighet, lite annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...