Gå til innhold

Nå har Microsoft fjernet Start-knappen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Tapet er vel for de som fortsatt sorterer snarveier og organiserer innholdet på pcen systematisk. Blir vel en smørje nå med programmer, funksjoner og spill blandet sammen uten skille.

Lenke til kommentar

Så lenge jeg kan velge å beholde menyen (kan gjerne aktivere den manuelt), gir jeg i grunn blaffen om knappen er borte.

 

Men jeg liker det ikke dersom de tar slike valg, uten tilpasningsmuligheter for meg som bruker, slik Apple i stor grad gjør...

Endret av k-ryeng
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Synes generelt win går mer og mer mot mindre og mindre brukerkontroll. Dvs, man installerer alt default, driter i hvor det havner, lar millioner av brukermapper fra avinstallerte programmer slenge, lar tempfiler og mapper bygges seg opp og når en harddisk er full setter man inn en til. Man får mobiltelefonmenyer, dvs ikoner til de ulike tingene uten noe system på hva som legges hvor.

 

Win 8 blir nok kun å bruke, uten noe tilgang til hva som skjer under lokket på pcen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Burde ikke hardware.no egentlig være mer opptatt av endringene "under skallet" på et operativsystem enn det rent kosmetiske ?

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Synes generelt win går mer og mer mot mindre og mindre brukerkontroll. Dvs, man installerer alt default, driter i hvor det havner, lar millioner av brukermapper fra avinstallerte programmer slenge, lar tempfiler og mapper bygges seg opp og når en harddisk er full setter man inn en til. Man får mobiltelefonmenyer, dvs ikoner til de ulike tingene uten noe system på hva som legges hvor.

Folk vil ha det lettvindt og enkelt (i tillegg til billig). Det å velge er visst vanskelig fordi det ofte krever kunnskap. Derfor er folk flest mer enn villige til å la selskap som microsoft velge for seg.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Burde ikke hardware.no egentlig være mer opptatt av endringene "under skallet" på et operativsystem enn det rent kosmetiske ?

Nei, hvorfor det?

Fordi endringer i dypet av systemet har større innvirkning på hardware og dennes funksjonalitet enn hvordan desktop'en ser ut. Brannfakkel: Operativsystemets viktigste oppgave er å kontrollere maskinvaren.

Lenke til kommentar

Kommer til å savne knappen, tror neppe jeg for min del gidder å gå noe lenger enn w7.

Start knappen og menyen er jo rimelig essensiell for å ikke fylle opp hele skrivebordet, eller er det noe jeg har gått glipp av?

 

Vil ha det slik det alltid ha vært, start knapp og klassisk start meny.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå utførte jeg et eksperiment på jobb-PCen min med Win XP. Jeg grep fatt i musa og førte pekeren ned i venstre hjørne og klikket på Start-knappen. Poenget med eksperimentet var å se om dette føltes som en kjent handling. Det gjorde det ikke. Det føltes ikke naturlig i det hele tatt. Venstre hånd ligger stort sett alltids på tastaturet og da er veien kort til Win-tasten. Jeg tror dette var første gang jeg klikket på denne knappen siden Windows 95 med gammelt tastatur før jeg lærte meg Ctrl+Esc...

 

Jeg vil nok ikke savne denne knappen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Burde ikke hardware.no egentlig være mer opptatt av endringene "under skallet" på et operativsystem enn det rent kosmetiske ?

Nei, hvorfor det?

Fordi endringer i dypet av systemet har større innvirkning på hardware og dennes funksjonalitet enn hvordan desktop'en ser ut. Brannfakkel: Operativsystemets viktigste oppgave er å kontrollere maskinvaren.

etter at hardware.no slo seg sammen med programmer.no har hw.no også dekket programvare, ikke _bare_ hardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...