Gå til innhold

Klassisk krigsfly får egen simulator (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I forumene hinter testerstaben til at det kommer til å bli med selve flyet; de sier at det blir mye å gjøre om de i tillegg skal skape tidsspesifikke kjøretøy og andre fly fra tiden. Det er nesten krig blandt fansene av DCS, som på forumene poengterer at flyet desverre ikke har noen fornuftige miljøer som passer til flyet. I første omgang kommer nemlig Mustangen til å fly i det eneste nåværende tilgjengelige miljøet: kaukasusområdet.

 

De utvikler også dette flyet i parallell med den neste "US fixed wing fighter jet", som mange antar kommer til å være F/A-18C Hornet, men dette er ikke annonsert.

 

F-16 er tvilsomt, ettersom det allerede finnes en god simulering av denne i Falcon 4.0 BMS--"rivalen" til DCS-serien.

 

F-15 er også tvilsomt, ettersom toseteversjonen F-15E "Strike Eagle" er antatt urealistisk (vanskelig å modellere god AI til singleplayer), og enseteversjonen F-15C "Eagle" hovedsaklig begrenser seg til luftkamp, noe som limiterer spillbarhet.

 

Det skal imidlertid bli spennende å se hva Eagle Dynamics har å by på når de for første gang skal modellere et prop-fly.

Lenke til kommentar

I forumene hinter testerstaben til at det kommer til å bli med selve flyet; de sier at det blir mye å gjøre om de i tillegg skal skape tidsspesifikke kjøretøy og andre fly fra tiden. Det er nesten krig blandt fansene av DCS, som på forumene poengterer at flyet desverre ikke har noen fornuftige miljøer som passer til flyet. I første omgang kommer nemlig Mustangen til å fly i det eneste nåværende tilgjengelige miljøet: kaukasusområdet.

 

De utvikler også dette flyet i parallell med den neste "US fixed wing fighter jet", som mange antar kommer til å være F/A-18C Hornet, men dette er ikke annonsert.

 

F-16 er tvilsomt, ettersom det allerede finnes en god simulering av denne i Falcon 4.0 BMS--"rivalen" til DCS-serien.

 

F-15 er også tvilsomt, ettersom toseteversjonen F-15E "Strike Eagle" er antatt urealistisk (vanskelig å modellere god AI til singleplayer), og enseteversjonen F-15C "Eagle" hovedsaklig begrenser seg til luftkamp, noe som limiterer spillbarhet.

 

Det skal imidlertid bli spennende å se hva Eagle Dynamics har å by på når de for første gang skal modellere et prop-fly.

De 40 (eller noe slik) siste F15C flyene fikk AN/APG-70 radaren som har mulighet til tracke bakkemål på størrelse med en bil, dette forutsetter at innflyvningene mot målet gjøres med en viss vinkel, ikke direkte mot målet. Dette fordi radarantennen til F15 ikke er stor nok og ved å flytte flyet sidelengs i forhold til målet kan man dermed simulere en større antenne. Man kan på denne måten plukke ut mål på størrelse med biler, og skille biler som er parkert nært hverandre fra hverandre. Men du har rett i at dette blir en tung greie og simmulere, for ikke å snakke om å gjennomføre for spilleren.

 

Med det sakt, med litt samkjøring av MMO og sim spill, ok, kanskje ikke MMO, men i alle fall online spilling med flere spillere kunne man ved å introdusere flere flytyper la spillere fly oppdrag av forskjellig karakter i samme område. CAP er jo en veldig viktig del av en krigsopperasjon, og man kunne altså passe på de som flyr A10 og bakkestyrkene.

 

Jeg håper personlig på F18, og introduksjon av hangarskip i DCS. I den sammenheng er jo også F14 en gammel traver man ikke bør glemme. F35 er også tidsaktuelt, men trolig ikke mulig å simmulere fult ut.

 

Selv om F16 er brukt før er falcon 4.0 relativt gammelt nå, så hvorfor ikke. Eurofighter er også et fly som ikke har blitt brukt så alt for mye.

 

Ulempen med DCS og alle disse flyene (ikke at det er så mange enda) er det faktum at man skal pløye gjennom 700 sider med dok bare for å ta av...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...