Gå til innhold

Fame Fotografene konkurs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke til hva eierne av Famefotografene får all sin inntekt elle hva de har bygget opp sin formue på , men om de bare tjener penger på Fame, så har de ihvertfall passet på ta ut nok lønn til seg selv ihvertfall.

 

De har opparbeidet seg en gjeld på over 15 millioner, men har tatt ut høye lønninger og har en solid formue.

 

Det er klart at det er lettere å drive butikk, når en ikke gjør opp for seg. Men nå er det heldighvis stopp da. Slik at ikke flere blir skadelidende for slike forretningsfolk.

 

 

Først betale gjeld , og så ta ut lønn. Det er sånn det fungerer å drive butikk.

Lenke til kommentar

Er ikke spesielt fan av disse såkalte skolefotografene. Har dårlige er faringer med både Fame og Fovea. De sender ut masse bilder som ikke bare er dårlige teknisk, men dårlig kvalitet på print. Og for å ikke snakke om lyssettingen ... Kan umulig bare være meg som kjenner til den karakteristiske hodeskyggen, der fotografen har satt blitsene for langt ut på siden og en kan se omriss av personen som står ved siden av på ens overkropp.

 

Og selv om folk fremdeles gjerne går til en fotograf for å ta konfirmasjonsbilder tror jeg verden ikke har plass til så mange fotografer lengre siden "alle" har gode kameraer.

Lenke til kommentar

Og som om det ikke er nok, så har de nerver til å sende ut ferdig trykte bilder, uten at disse er bestilt hjem i utgangspunktet, for så å kreve betalt, dersom jeg ikke tar meg bryderiet med å sende dem tilbake? Praksisen er i beste fall tvilsom, og jeg tror veldig mange betaler for bilder de ikke vil ha fordi de glemmer å sende dem inn igjen, og når purringen kommer, så tror de at de ikke har noe valg siden de var for sene, og betale.

 

I mitt tilfelle gjelder det Ariel, men jeg har inntrykk av at dette er gjengs praksis.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Først betale gjeld , og så ta ut lønn. Det er sånn det fungerer å drive butikk.

 

Man kan godt høre på deg at du ikke driver butikk. Er ikke mange ansatte som hadde akseptert å ikke få lønn fordi butikken har gjeld.

 

Jeg tror han sikter til de som har eierinteresser i selskapet, ikke "mannen på gulvet".

Lenke til kommentar

Er ikke spesielt fan av disse såkalte skolefotografene. Har dårlige er faringer med både Fame og Fovea. De sender ut masse bilder som ikke bare er dårlige teknisk, men dårlig kvalitet på print. Og for å ikke snakke om lyssettingen ... Kan umulig bare være meg som kjenner til den karakteristiske hodeskyggen, der fotografen har satt blitsene for langt ut på siden og en kan se omriss av personen som står ved siden av på ens overkropp.Og selv om folk fremdeles gjerne går til en fotograf for å ta konfirmasjonsbilder tror jeg verden ikke har plass til så mange fotografer lengre siden "alle" har gode kameraer.

 

Hehe, må nesten korrigere din oppfatning litt; det er ikke kameraene som tar gode bilder, det er det fotografen bak kameraet som gjør!;0) Om "alle" hadde hatt gitar så tror jeg ikke alle hadde vært proffe soloartister av den grunn!;0)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Først betale gjeld , og så ta ut lønn. Det er sånn det fungerer å drive butikk.

 

Man kan godt høre på deg at du ikke driver butikk. Er ikke mange ansatte som hadde akseptert å ikke få lønn fordi butikken har gjeld.

 

Jeg tror han sikter til de som har eierinteresser i selskapet, ikke "mannen på gulvet".

 

Der er uanset ingen forskjell. Mange ansatte har eierinteresser i firmaet de jobber i. Mulig at karen egentlig mener utbytte istedet for lønn.

Lenke til kommentar

Er vel ikke akkurat overraskende, når man ikke tar betalt for fotograferinga, og gir ut et bilde, og etterbestille er så dyrt at "mannen i gata" ikke har råd til å kjøpe det.

 

Ellers har jeg vært på fotografering der, det "fotografen", hadde et canon 550 (eller noe tilsvarende) med standard objektiv, og i tillegg var så rigid på hvordan ungene skulle sitte at ungene var jo borte før hun var klar. I løpet av en time greide hun ikke å ta et eneste klart bilde! -Iallefall glad vi bare kastet bort tid...

Lenke til kommentar

Der er uanset ingen forskjell. Mange ansatte har eierinteresser i firmaet de jobber i. Mulig at karen egentlig mener utbytte istedet for lønn.

Utbytte er nok et bedre ord å bruke i den originale posten, ja. Og lønn til ansatte er å anse som en del av "gjelden".

 

Men det jeg ikke skjønner, er hvordan butikkene kan holde åpne hvis de har gått konkurs? Eller det et holdingselskap som har gått konkurs?

Lenke til kommentar

Først betale gjeld , og så ta ut lønn. Det er sånn det fungerer å drive butikk.

 

Man kan godt høre på deg at du ikke driver butikk. Er ikke mange ansatte som hadde akseptert å ikke få lønn fordi butikken har gjeld.

 

Jeg tror han sikter til de som har eierinteresser i selskapet, ikke "mannen på gulvet".

 

Der er uanset ingen forskjell. Mange ansatte har eierinteresser i firmaet de jobber i. Mulig at karen egentlig mener utbytte istedet for lønn.

 

Jeg skulle selvfølgelig ha skrevet utbytte. Og jeg snakket om eierene, ikke "mannen på gulvet"

 

Noen av disse avdelingene er vel forøvrig en franchisebedrift?

 

Men gjelde er uansett den samme, enten det er snakk om lønn eller utbytte.

Lenke til kommentar

Hehe, må nesten korrigere din oppfatning litt; det er ikke kameraene som tar gode bilder, det er det fotografen bak kameraet som gjør!;0) Om "alle" hadde hatt gitar så tror jeg ikke alle hadde vært proffe soloartister av den grunn!;0)

Det tror jeg faktisk de fleste her (inkludert zaqqoZeq) er klare over, men det er nå fremdeles slik både innen for fotojournalistikken og andre områder av fotobransjen at den økte utbredelsen av fotoutstyr gjør at folk er mindre villig til å betale profesjonelle for å ta bilder ("onkel Roger har så bra kamera, han kan sikkert ta bryllupsbildene, og da sparer vi masse penger").

 

(Og hei, snart kommer Apple til å komme ut med et kamera som tenker motiv og lys i stedet for blender og lukkertid, og da trenger man jo ikke å kunne fotografere for å ta bra bilder :whistle: )

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg skulle selvfølgelig ha skrevet utbytte. Og jeg snakket om eierene, ikke "mannen på gulvet"

 

Noen av disse avdelingene er vel forøvrig en franchisebedrift?

 

Men gjelde er uansett den samme, enten det er snakk om lønn eller utbytte.

 

Det er desverre helt feil for det er ikke mulig (dvs ikke lov) å ta ut utbytte hvis året ikke endte med overskud eller hvis der er udekket gjeld i bedriften. (Der er en god del regler for når det er lov å ta ut utbytte.)

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...