Gå til innhold

Retten avviser søksmål mot Sony (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bryr meg ikke akkurat så mye om Linux på PS3-en, men jeg synes det er litt merkelig at brukeren kjøper en lisens og ikke eierskap. Det vil jo si at om man ikke godtar avtalen, burde man kunne levere konsollen tilbake til butikken? Har de ikke reklamert med at konsollen kan brukes som en PC, samtidig som en konsoll som kan spiller på online? Hvis alt dette står på pakken min, har jeg vel rett til å levere den tilbake ettersom Sony bryter dette.

Lenke til kommentar

Det er for lett for maskinvareprodusenter i dag å ta vekk og begrense bruken av produktene etter tid.

 

En annen ting: Hva skjer om ti år når jeg vil spille et PS3-spill, og ikke lenger Sony har oppdateringsfiler på PSN som retter feil som er i spillet? I dag lastes siste versjon av spillet ned automatisk, men slik vil det antageligvis ikke være om ti år. Jeg savner tiden da spill var ferdig da de ble gitt ut.

Lenke til kommentar

Bryr meg ikke akkurat så mye om Linux på PS3-en, men jeg synes det er litt merkelig at brukeren kjøper en lisens og ikke eierskap. Det vil jo si at om man ikke godtar avtalen, burde man kunne levere konsollen tilbake til butikken? Har de ikke reklamert med at konsollen kan brukes som en PC, samtidig som en konsoll som kan spiller på online? Hvis alt dette står på pakken min, har jeg vel rett til å levere den tilbake ettersom Sony bryter dette.

 

Du kjøper et spill men du kjøper ikke eierskap rettighetene til spillet!

Du kjøper filmer men du kjøper ikke eierskap rettighetene til filmen.

 

Du kjøper bare retten til å spille spillet og se på filmen!Du kan ikke kjøpe

copywright (eier rettigheter) til film/spill/konsoll bare fordi du har kjøpt det i butikken.

 

Prøv å legge ut an videoklipp av ringenes herre på nettet. Youtube kommer til å fjerne det fordi du ikke eier rettighetene til filmen! COPYWRIGHT COPYWRIGHT

Endret av VoltMoon
Lenke til kommentar

Det er for lett for maskinvareprodusenter i dag å ta vekk og begrense bruken av produktene etter tid.

 

En annen ting: Hva skjer om ti år når jeg vil spille et PS3-spill, og ikke lenger Sony har oppdateringsfiler på PSN som retter feil som er i spillet? I dag lastes siste versjon av spillet ned automatisk, men slik vil det antageligvis ikke være om ti år. Jeg savner tiden da spill var ferdig da de ble gitt ut.

 

Playstation 4 blir sannsynligvis lansert i 2013! Om ti år kan du bruke ps3 spillene dine til å spille på ps5 konsollen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...