Gå til innhold

Adobe dropper Flash også til TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra at flash endelig dør. Er lei av at en 4ghz maskin skal gå på 100% for å vise en reklame på vg eventuelt farmville.

 

Eneste negativet er at det nok betyr at mange vil satse på silverlight som nesten er like ille. Håper virkelig webM kommer til å bli tatt som ny standard for filmsnutter og lignende.

Lenke til kommentar

Bra at flash endelig dør. Er lei av at en 4ghz maskin skal gå på 100% for å vise en reklame på vg eventuelt farmville.

 

Eneste negativet er at det nok betyr at mange vil satse på silverlight som nesten er like ille. Håper virkelig webM kommer til å bli tatt som ny standard for filmsnutter og lignende.

 

Jeg er enig i at flash i praksis tar alt for mye CPU, men som du er inne på, er alternativene i dag noe særlig bedre? Synes det virker som de også trekker mye CPU.

 

AtW

Lenke til kommentar
Bra at flash endelig dør. Er lei av at en 4ghz maskin skal gå på 100% for å vise en reklame på vg eventuelt farmville.Eneste negativet er at det nok betyr at mange vil satse på silverlight som nesten er like ille. Håper virkelig webM kommer til å bli tatt som ny standard for filmsnutter og lignende.
Jeg er enig i at flash i praksis tar alt for mye CPU, men som du er inne på, er alternativene i dag noe særlig bedre? Synes det virker som de også trekker mye CPU.AtW

 

Tja jeg vet ikke hvordan silverlight er på windows, det funker sikkert fint. Dog er det ikke støtte for noe annet, kanskje de har en dårlig version for mac også pga eu.

 

Jeg har lagt merke til en skremmende tendens der tv2 og tvnorge allerede har begynt med silverlight. Selv om jeg er villig til å betale for å se nettsendingene demmes, kan man ikke det. Så MÅ man faktisk laste ned en piratkopi og se innholdet i finfin divx som peeseen ikke bruke noe som helst kraft på. Dog er det et extra styr for meg, og et extra tap for dem i penger.

 

Det er mp3 all over again...

Dog props til nrk som faktisk serverer åpne format, OG bruker tid og penger på research på alternative formater som faktisk lar seg spille av uten å ødelegge maskina med programvare fra redmount.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Flash er igrunn merkelig. Har brukt flash i alle år siden jeg fikk PC, og aldri opplevd problemer. Aldri krasjet, og ingen ressursøkning av betydning. Nå har jeg riktignok tatt meg bryet å avinstallere eldre versjoner skikkelig før jeg legger inn ny versjon, men samtidig har det aldri vært noen som helst problemer. Andre bruker 100% av ytelsen på 4 Ghz maskiner og opplever krasj på krasj. Nå vi bruker samme utvidelse, burde ikke opplevelsen vært SÅ forskjellig? Problemene må da skyldes andre ting, kompabilitet med andre utvidelser eller noe?

 

Føler det er litt som om to ulike personer setter seg inn i hver sin prikk like bil og så kjører den ene problemfritt mens den andre knapt får start på den og når den starter så går det max 10 km/t.

 

Skjønner at utviklerne vil ha en enklest mulig hverdag og fokusere på html5, men jeg har ihvertfall brukt flash i alle år på ulike os, stasjonære, laptoper, og sikkert lagt det inn på 50 maskiner av ulike type og os fra xp, vista, win 7 i både 32 og 64 bit versjon og ikke en eneste en har opplevd noe som helst problemer med det. Ingen ekstremt ytelsestap, ingen krasj, ingenting.

 

Svært forundret når jeg leser om andre som tilsynelatende har så enorme problemer med flash, når jeg føler at jeg har lagt inn så mange flash versjoner på så mange ulike pcer, laptoper, os, bitversjoner osv uten å ha opplevd et eneste problem.

 

Typisk dataverdenen at erfaringene spriker så totalt.

Lenke til kommentar

Sikkert endel som driver med propaganda og heller vil at man skal bruke HTML 5.

 

Sa har man dem som alltid har problemer.

Man skal jo være forsiktig med å beskylde fol for å være dumme og ikke kan bruke en PC , likevel så er mange av problemene påfallende merkelige

 

Nå finnes det også dem som liker å tukle med oset i den tro å få det til å fungere bedre da er det lett å tro at det er de som har mest problemer

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Skal man være konsekvent, så burde man vel også kuttet ut java, shockwave, silverlight, vizky, eldre dokumentformat (f.eks før office 2007) og mye annet inkludert mediaplayere som quicktime, real osv osv.

Lenke til kommentar

Skal man være konsekvent, så burde man vel også kuttet ut java, shockwave, silverlight, vizky, eldre dokumentformat (f.eks før office 2007) og mye annet inkludert mediaplayere som quicktime, real osv osv.

 

Hva skjer da ?

 

jeg tro at man får tilstander som ligner på IE 6 syndromet ( der mange bedrifter nektet å oppgradere )

eller sagt på en annen måte der man ikke kan bytte ut enkelte av komponentene i pcen . man må bytte alt på en gang .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...