Gå til innhold

Microsoft-ansatte slakter sjefen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge hvem?

 

Som dere skriver:

 

Ifølge Buisness Insider forlot ansatte lokalet flokkvis og uttrykte en generell misnøye mot Ballmer.

 

Som Business Insider skriver:

 

... according to gossipy commenters on the Mini Microsoft blog.

 

Synes det er litt rart at dere ikke stiller dere mer kritisk til noe som har kommet frem på en blogg-tjeneste. Det burde vært klarere i artikkelen hvor disse uttalelsene har opphav fra, og at den anonyme personen bak bloggen, og spesielt enkelte som poster der, kan missbruke siden.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

".. stormet ut av salen .." ?

:nei:

Må være en stille storm? n_n;

 

Men, kan vel egentlig si at jeg er delvis enig, etter at Bill Gates forlot MS ledelsen, har det ikke bare vært gull og grønne enger for MS. Mye dårlig har skjedd siden Bill Gates tiden.

Dog så Har det kommet ut noe bra også, blant annet W7, og forhåpentligvis også W8, samt Server 2008. Men kan ikke si om dette er pga han, eller utviklerene i MS.

Lenke til kommentar

Når jeg leste dette for noen dager siden, var det ansett som veldig løse rykter fra personer som sannsynligvis ikke deltok på internmøtet. Med andre ord, agurknytt.

Det sagt, så er det kanskje ikke så veldig rart at folk er missfornøyd med Mr Balmer. Han har ikke akkurat løftet MS opp til en høyere possisjon de siste 10 årene. Men dette vil kanskje endre seg med Windows 8?

Lenke til kommentar

Dette er basert på annonyme rykter fra komentarfeltet på en Blog.

I følge andre kilder så gikk det normalt for seg på møte.

Ikke vet jeg hva man skal stole på. ;)

 

"I've now heard from two Microsoft employees who attended the employee meeting, and both tell me that no one was "leaving in droves," not because of Steve Ballmer or for any other reason. In fact, the meeting ran as did previous ones, and employees who left early did so simply to beat traffic. As they always do at these meetings."

http://www.winsupersite.com/article/paul-thurrotts-wininfo/mysterious-case-microsofts-annual-employee-meeting-140728

Lenke til kommentar

Hos Nokia tok de jo turen rett hjem i misnøye med microsofts elop. Ballmer er ikke mer populær i MS.

 

Ettersom EU har blitt strengere på konkurransevridende ting så funkler ikke MS-modellen like knirkefritt lenger. Microsoft lekker penger på web-fronten Bing/yahoo, mobilsegmentet er havarert,Kin er borte, Zune er borte, NOVELL er solgt til attachmate og mono ble ikke ansett som mer verd enn at alle der fikk finne seg nytt arbeid, MSN er nærmest borte. ARM har funnet et brukersegment uten at MS har markedsandeler å snakke om. MS tjener som før penger på MS office og Windows bundles, samt litt på xbox.

 

Når man har libre office og valget mellom MS og andre ting så handler det om å levere kvalitet, hype holder vanligvis til blesten har forsvunnet med vinden.

 

Når MS ikke har nok markedsandeler og makt til å påtvinge noe som er tvangsmessig properitært så kan de ikke konkurrere. IE6 var en "braksuksess" i så måte, selv om IE9 er en bedre nettleser er det likevel på tide å innse at full brems ikke funker i all evighet.

 

Det eneste "innovative" MS driver på med om dagen av nye markeder som lønner seg er å innkreve patent-lisenser fra android.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Vel Windows 7 er jo det første OS de har laget som faktisk fungerer og det eneste bra software de har kommet med siden 80 tallet (kanskje med unntak av Combat Flight Simulator 2). Så det er vel noen der som kan jobben sin.

Snakk for deg selv. Enig i at Win 7 er bra, men at eksempelvis Win XP, Win 98 eller Win 2K var så dårlig er jeg ikke enig i.

Jeg liker og det de har gjort med Officepakken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel Windows 7 er jo det første OS de har laget som faktisk fungerer og det eneste bra software de har kommet med siden 80 tallet (kanskje med unntak av Combat Flight Simulator 2). Så det er vel noen der som kan jobben sin.

 

Du kan ikke være gamle karen? Enhver som har jobbet noen år kan vel ikke annet enn å ta bølgen for de meste av innholdet i Office-pakken? Den har levert produktiv software i hvor mange tiår nå?

 

Og det å avskrive W2K og XP som OS som ikke fungerer, vel... Du skjønner kanskje selv hvor feil det er?

Lenke til kommentar

Dette virker overdrevet.

 

Jeg var selv tilstede på dette møtet og la ikke merke til noen påfallende storm av mennesker på vei ut. Det er godt mulig at noen gikk ut, men det ser jeg på som ganske normalt da Steve var sist på scenen under møtet som da hadde vart noen timer. "Møtesalen" det snakkes om er forøvrig et stort baseballstadion.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel Windows 7 er jo det første OS de har laget som faktisk fungerer og det eneste bra software de har kommet med siden 80 tallet (kanskje med unntak av Combat Flight Simulator 2). Så det er vel noen der som kan jobben sin.

 

Du kan ikke være gamle karen? Enhver som har jobbet noen år kan vel ikke annet enn å ta bølgen for de meste av innholdet i Office-pakken? Den har levert produktiv software i hvor mange tiår nå?

 

Og det å avskrive W2K og XP som OS som ikke fungerer, vel... Du skjønner kanskje selv hvor feil det er?

Jeg er glad i Office pakken kun fordi den har skapt ekstremt mye bra timebetalt arbeide for meg. Er det det du mener med produktiv software kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...