Gå til innhold

Den store WP7 apps-tråden


Windows8

WP7-apps  

51 stemmer

  1. 1. Er du generelt fornøyd med de appsa som fins?

    • Ja
      31
    • Nei
      20
  2. 2. Utvikler du apps til WP7?

    • Ja
      6
    • Nei, og har ikke tenkt til det
      23
    • Nei, men kanskje jeg skal
      22


Anbefalte innlegg

windows-phone-logo-spread.png

 

Her kan vi kontinuerlig komme med anbefalinger av apps - både norske og internasjonale.

Dette gjelder også spill.

 

Mine anbefalinger:

Network Dashboard - her har du flymodus, wlan, bluetooth og data connection som kan pinnes til start menyen for å enkelt skru dem av og på.

WakeOnLan - sier seg selv.

Trafikken.

WhatsApp - samme som vi finner i iOS og Android.

Simple Dropbox Viewer.

Angry Birds - selvfølgelig!

Tentacles - veldig morsomt spill med fin grafikk.

Spotify, Wimp, Sporing har også kommet ut de siste månedene.

Endret av RePaC
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Her er noen av de jeg bruker foreløpig:

 

Spill

 

- Doodle Jump. Dette er artig og tidsfordrivende spill som jeg tar frem når jeg for eksempel venter på at middagen skal være klar om 5 minutter.

- Tentacles. Nok et artig spill der grafikken er ok.

- Jet Car Stunts. Ett bilspill som er har forskjellige "ting" du må gjøre for å komme videre.

Ellers gleder jeg meg til Wordfeud som kommer om ikke alt for lang tid. Dette spillet er nå på Android og iOS. Det er et slags Scrabble spill. Veldig morsomt å spille mot venner!

 

IMDB appen bruker jeg en del. Veldig fin app.

Mobilbank fra Sparebank 1 bruker jeg også veldig mye. Herlig å kunne logge inn i nettbanken via mobilen!

Endomondo sportstracker bruker jeg daglig. Velg hvilken treningsmetode du vil, alt fra løping til riding. Viser hvor lenge, distansen, gjenomsnittsfart og hvor mange kalorier du har forbrent. Viser også på dataen etter på ( om du laster opp ) hvor du har løpt.

Sleepmaster. Dette er en app ikke så ulik SleepCycle på iOS, som jeg synes er bedre enn Sleepmaster. Sleepmaster funker helt greit den og da. Den registrer hvor mye søvn du får i løpet av natten, og viser ved en graf hvor "dypt" du sover. Regner også ut gjennomsnitts timer søvn.

Spotify bruker jeg også, selvfølgelig. Trenger vel ikke si mer om den, da jeg regner med alle vet hva det er.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Spill:

 

Ilomilo - Beste og søteste puzzlespillet jeg noensinne har prøvd. Ilo og Milo er bestevenner og bor på hver sin side av en park. Du må hjelpe dem møtes så de kan leke. Så danser de av glede! Rosa Lumia 800 + IloMilo = awww. Seriøst; get it.

 

Portals2D - Ikke spesielt langt enda, men flere brett kommer. Basically 2d versjon av Portal, puzzlespill det og. Gode puzzles helt i enden, småvanskelige. Gleder meg til mer.

 

 

Apps:

 

PC Remote - Styr PCn din med mobilen i stedet for å ligge med tastatur og mus i sofan når du bare skal se film eller forume littegranne. Har problemer med at den kobles fra hver gang wifi detter ut (når tlf går i dvale etter du har låst den). Mulig jeg bare ikke har gjort alt rett tho.

 

Connectivity Shortcuts - Tiles på hjemmeskjerm for Wifi-/Mobildata-/Flightmodesettings. Kjekt å ha.

 

Facebook - Greit i blandt, selv med den bra FBintegreringa i WP.

 

Twitter - Igjen samme som over.

 

Freda - Ebok-leser, liker den så langt :)

 

IMDb - Nevnt over, veldig veldig kjekk

 

Skinery - Lar deg skinne hjemmeskjermen (tiles/bakgrunn) med egne bilder! Sjekk den ut.

 

SkyDrive - Også nevnt tidligere.

 

 

Thats it! Men skal sjekke deres forslag og håper jeg finner mer artig :) . Har bare hatt lumiaen siden 31. Jan :)

Lenke til kommentar

Flashlight-X: Gratis lommelykt program, eneste problemet med dette er at lyset slår seg av når man aktiverer tastlåsen.. Finnes sikkert andre gratis programmer som funker bedre.

 

Timer: Kjekt program for nedtelling av tid, kan også lagre forskjellige profiler :) (gratis)

Lenke til kommentar

Hey!

 

Etter 3 måneders bruk har jeg funnet en del apps jeg vil dele med dere. Noen er forhåpentligvis ikke nevnt og jeg vil anbefale alle å sjekke ut de dere ikke har lastet ned enda eller i det hele tatt hørt om. Dere merker kanskje at alle får ganske høy karakter, det er fordi jeg har plukket ut de jeg er mest fornøyd med.

 

Spill:

 

-Wordfeud: Knall scrabblespill med mange brukere. Finnes for de tre store plattformene og er verdt tjuekroningen om du liker denne type ordspill, og hater popups og generell "du har vunnet en Lumia 800"-reklame. Karakter: 6/6

 

-Monsterup: Samme konsept som Doodlejump men koster bare 0 kroner frem til den 13.februar. Sør grafikk og helhetlig godt gjennomført spillkonsept. Karakter: 5/6

 

-Portals 2D: Veldig kjekt puzzlespill. Samme konsept som i Portalspillene, men selvfølgelig minimalisert og gjort brukelig på en mindre skjerm. Spillet er i 2D, men gir noen tøffe hjernetrimmere. 4/6

 

-Plant VS. Zombies: Prisen er stiv på dette spillet, men i gjengjeld får du MANGE timer med morro. KILL DA ZOMBIES! Enkelte baner er ganske krevende, noe som betyr at dette ikke er et typisk "slå i hjel 3 minutter"-spill. Karakter: 5/6

 

-Line Birds: Samme konsept som i Blokkokopter for de av dere som husker det. Styr fuglen forbi enkle hindere og få best mulig lengde på reisen. Spillet er såppas minimalistisk og konseptet så godt at dette er et spill hvertfall jeg drar opp flere ganger om dagen. Karakter: 5/6

 

-Snake `97: Snake er old school til tusen. Spillet holder på retrolooken fra de bunnsolide originale Nokiatelefonene, og det finnes derfor ingen dilldall i dette spillet. Jeg liker å tro at jeg ikke spiller dette bare for nostalgiens skyld, men heller fordi dette er en udødelig klassiker. Det er liten pris på spillet, men personlig vil jeg tørre å påstå at spillet er verdt hver mynt ++. Karakter: 5/6

 

-Word Puzzle: Spillkonseptet finnes på alle mobilOS, men jeg sier av erfaring fra Android at dette er det beste spillet i kategorien. Et skikkelig "i farta"-spill, men som krever en god del fokus om du vil hevde deg i den internasjonale highscorelista. Karakter:6/6

 

APPS:

 

-Face Swap: Hatt så utrolig mye morro med denne appen. Navnet sier mye om "leken", men appen er godt gjennomført og visuellt behagelig laget. Selve appen lagger IKKE (som alltid i WP), men enkelte ganger går det litt tregt i svingene når den "arbeider" med bilde du har valgt. Gå inn i Marketpljes og bytt fjes! Karakter: 5/6

 

-Appdeals: En hendig app som varsler deg med push-notifications! Den varsler deg om apps som har blitt satt ned i pris. Det hender det dukker opp noen gullkorn som før kostet penger som nå (for en kort periode) er helt gratis. Kjekt å ha! Karakter: 6/6

 

-Bubblegum: Windows sitt svar på Instagram. Ganske kjedelig design, men jeg er nå der og bruker ganske mye tid i appen. En fin måte i sosialisere bildetagningen din på. Mitt brukernavn: "bamhurger". Legg meg til og del bildene dine. Akkurat nå er det ganske internt der inne, men jeg syns det er noe av morroa jeg da! Karakter: 4/6

 

-Appflow: Fin oversikt over apps i marketplace. Gir deg noen helt unike kategorier som gjør at du finner gode apps før de havner på topplistene i den norske appbutikken. Absolutt en god invistering da den ikke koster et øre. Appen oppdateres litt for sjelden til at den får full score, men absolutt hvert å ha på forsiden. Karakter: 5/6

 

-Thumba Photo Editor: Beste bilderedigeringsprogrammet! Fin layout og svært gode effekter, samt hendige verktøy i bildebehandligen, gjør at denne appen hevder seg blant de mange konkurrentene etter min mening: Karakter: 6/6

 

-Idaft: Originalt et Iphonekonsept, men som nå finnes til WP. Spillet/appen er morsom å dra opp blant venner og er interessant i kort tid av gangen. Jeg nevner appen da jeg selv har hatt mye glede av den, til tross total mangel på mening. Rart! Jeg gidder ikke en gang å prøve på å beskrive appen og hva dette går ut på, men jeg synes absolutt du skal sjekke den ut, spessielt hvis du er Daft Punk-fan. Karakter: 4/6

 

-WP7 News: Dette er den appen jeg bruker mest på telefonen. Dette er altså en nyhetsfeed med kilder fra alle de store techsidene. Her, og kun her får jeg min daglige dose med Windows Phone-nyheter. Jeg går på "See all" og får med meg hva de forskjellige nettsidene meddeler ang apps, telefoner, rykter, oppdateringer, osv. Karakter 6/6

 

Sånn, det var min liste. Jeg kommer til å oppdatere litt etterhvert, og anbefaler andre og gjøre det samme. Om ikke skrive her, så syns jeg folk skal ta et intiativ å skrive vurderinger av de beste appene de har i selve Marketplace. Så blir det lettere for andre å finne det de er ute etter og hvilke som kanskje er hakket bedre enn konkurrentene.

 

Beklager skrivefeil folkens, jeg ble plutselig en racer på å skrive!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om noen måte og få IP kameraene fra D'link f.eks DSC 910 til og virker på Windows Phone?

 

Tror jeg har testet omtrent alle ip kamera appene jeg fant i Makretplace uten hell, selv om enkelt hevder og støtte Dlink sine kameraer med MJPEG stream, men får de ikke til og virker. :hmm:

 

Edit: Joda. Løste seg etter litt googling.

 

'IP Camera viewer' og så legge til /image/jpeg.cgi etter ip & port, noe som normalt sett ikke skal være nødvendig.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...