Gå til innhold

Utforsk rommet i nytt MMO (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis detter er enda en "desktop commander" spill som Eve eller Battlecruiser 3000AD, så må jeg si nei takk.

 

Skulle gjerne sett en romspill MMO hvor det trengs flere spillere for å bemanne de største skip. helmsman, gunnery sergeant, osv...

 

Det hadde jo vært litt travelt. Kapteinen styrer hvordan du skal spille ditt spill.

Lenke til kommentar

Et romspill som baserer seg bare på kamper ute i det åpne rommet blir for kjedelig.

 

Det folk vil ha er et romspill hvor man kan lande på planeter med forskjeldige miljøer som natur, ørken, steinrøys med fler. I tillegg til å fullføre mission's utendørs, for så å returnere til Skipet hvor man på likhet med Mass Effekt kan gå rundt på innsiden av skipet.

 

Et spill som minner om Serier som Stargate, Farscape, Star-Trek

Mass Effekt har mye av dette, med Mangler en viktig del: Paneter med utendørs miljøer, solrike områder og mørke steinrøys områder.

 

Det er omgivelsene som avgjør hvor innbydende et spill er.

Lenke til kommentar

jeg er helt enig med morten, og vil gjerne utvide litt: jeg kunne tenkt meg et spill hvor man kan være offiser e.l. istedenfor at man kontrollerer hele skipet [med mindre man er piloten da, hehe], og et helt party. det er selvsagt ei utfordring å gjøre dette variert nok - men jeg vil være Spock, damnit!

Endret av alexanderb
Lenke til kommentar

Hvis detter er enda en "desktop commander" spill som Eve eller Battlecruiser 3000AD, så må jeg si nei takk.

 

Skulle gjerne sett en romspill MMO hvor det trengs flere spillere for å bemanne de største skip. helmsman, gunnery sergeant, osv...

 

Det hadde jo vært litt travelt. Kapteinen styrer hvordan du skal spille ditt spill.

 

Sier meg enig, tror ikke det hadde blitt noen suksess. Du hadde måtte joine ett skip fra dag 1 og enten hørt på hva kapteinen sa (eller vært kaptein) eller....bare gitt blanke og styrt skuta/skutt på det man ville. Å få være kaptein og gi ordre til NPC'er som deretter utfører handlingen kan jeg være med på, men ellers blir det nok svært få som får glede av spillet og det vi dø ut.

 

Hadde vært artig, Eve er litt for mye stress til at jeg greier å kose meg med det, uten at det trenger å gå helt til der WoW er nå med å gjøre ting lett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Med deus Ex elementer kunne man ja mannet opp til mytteri eller gå opp i rang. Danne egne allienser osv. Å få velge hvem man vil ha som fiende osv.

 

Jeg vet hva folk vil ha.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Sier meg enig, tror ikke det hadde blitt noen suksess. Du hadde måtte joine ett skip fra dag 1 og enten hørt på hva kapteinen sa (eller vært kaptein) eller....bare gitt blanke og styrt skuta/skutt på det man ville. Å få være kaptein og gi ordre til NPC'er som deretter utfører handlingen kan jeg være med på, men ellers blir det nok svært få som får glede av spillet og det vi dø ut.

 

Hadde vært artig, Eve er litt for mye stress til at jeg greier å kose meg med det, uten at det trenger å gå helt til der WoW er nå med å gjøre ting lett.

 

Tja... bruk litt fantasi.

 

En løsning er at alle styrer et eget skip opp til en viss størrelse (frigate, destroyer?) og guilden/klanen får tjene inn penger/point/whatever til en større klasse som en carrier/battleship, som er så store at spillere kan parkere sine personlige skip inn i de store capital ships. Problemet løst. Uansett så tar det flere spiller for å spille spesielle events slik som raids, pvp, osv.

 

Spill som Arma2 er et godt eksempel på at det er utrolig gøy å styre et kjøretøy med 3 spillere.

 

Det er mange løsninger der ute som ingen tør å prøve ut, men som absolutt burde ha vært prøvd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...