Gå til innhold

Test: Steelseries Spectrum 7XB Gaming Headset (PC, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lenge brukt Asto A40 Mixamp med Sennheiser PC 350, så må si at det er den beste comboen ever. Har man lyst til å svi av 250$ for et komplett Astro headsett med mixamp så er heller ikke dette noe elendig kjøp. Har 2 Sennheiser PC 350 liggende hjemme, et til Xbox med A40 mixamp, og et til pcen. Får ikke noe bedre knall lyd en dette.

Lenke til kommentar

Sennheiser PC 360

 

Ingen over og ingen ved siden.

 

Jeg kan tipse om de oppladbare batteriene Sanyo Eneloop som banker engangsbatterier (og det meste av oppladbare) fullstendig. Kjøpes hos www.altitec.no eller www.japanfoto.no

 

NiMH holder lenge på strømmen og lader ikke seg selv ut slik Alkaline gjør.

Helt enig! Sitter med Sennheiser PC 360 nå <3 Jeg har aldri hatt så god lyd før. Takk for batteritipset! Passet veldig bra, siden alt jeg har hatt av a batterier hittil har vært ganske så dårlig, selv "merkebatterier".

Lenke til kommentar

Tøft. Fekk faktisk mine 7XB på Mandag denne veka. Har stort sett berre gode erfaringar. Var plaga med litt digitalstøy - men etter at eg fekk flytta WLAN aksesspunktet mitt litt lenger vekk, ordna det seg. Fantastisk god lyd.

 

Men anmeldar kan kanskje hjelpe meg litt;

ExactSND, den har 4 forskjellige modusar. Korleis klarar eg å skilje mellom dei? Når eg trykkar på ExactSND knappen, avgir headsettet ein tone, som er forskjellig for kvar modus - men eg klarar jo ikkje å gjette meg til kva som er kva. Finn heller ingen informasjon på nettet and kva tone som er kva modus.

 

Er det slik at når headsettet blir skrudd på, så er ExactSND av og ved

- eit klikk så er den i modus 1

- to klikk så er den i modus 2

etc. ?

Endret av Optimus Trasti
Lenke til kommentar
Hodetelefonene selv bruker to AAA-batterier. Det er åpenbart at Spectrum 7XB er et kvalitetsprodukt, så derfor er det uhyre overraskende at det ikke følger med oppladbare batterier. Kun to vanlige. Det er også overraskende at sendestasjonen ikke fungerer som lader, eller at hodetelefonene ikke kan lades via USB.

 

Der døde min interesse. Noe som er synd, da jeg var ganske så interessert fram til jeg leste det.

Lenke til kommentar

Nå kom det kanskje ikke godt frem i artikkelen men SS betegner produktet selv som en konsollheadset for Xbox360..så det er ingen selvfølge at PC-er skal fungere 100% til enheten.

 

Edit:

Den grønne trimmen på senderen er et bevisst fargevalg i forhold til Xbox360 sin profil

Endret av Goliath
Lenke til kommentar

Det er godt at det er hissige volumkontrollere med LIVEMIX og whatnot med i testen, og at det forklares at mic'en kun funker på xbox-360. Men hvordan er LYDEN?! Kan dere legge ved noen henvisninger til HZ-Range, DBvolum og annet ESSENSIELL headsett-test relatert informasjon og sammenligninger? Selv om det er et headsett med spilling som hovedmål, så kjenner jeg ingen som ikke også bruker det til å høre på musikk på maskinen eller andre medier.

 

Jeg blir gal... lei alle "headsett-testene" gjort av folk som aldri engang har tatt på et headsett til over femtenhundre kroner og lovpriser Scullcandi som det beste som har skjedd i verden siden fuktighetskrem og våtservietter med sitronlukt, sett bort ifra at de ikke har mikrofon. På tide å la HiFi-kjennere involvere seg i denne jobben snart så leserene slipper å kjøpe crap med plastkontainer lyd?

 

Hallo? Er det noen der?

Lenke til kommentar

Problemet er jo at de fleste "hi-fi-kjennere" heller ikke aner hva de snakker om.

 

AtW

Vanskelig å tolke hva du mente med det.

 

 

 

Uansett kom jeg litt hardt på i forrige post. Men jeg hadde behov for å lufte litt frustrasjon over å ha forsøkt å lese meg igjennom flere tester som dette hvor høyst relevant informasjon ikke kommer frem. Det blir litt som å teste en TV, fortelle om meny-funksjonene og følelsen på knappene i fjernkontrollen, men utelate om bildet er HD eller ikke. Det er litt alpha og omega når du kjøper noe for ørene dine, at du har litt innsikt i hvordan det låter.

 

 

-Bingo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...