Gå til innhold

Det beste fra begge verdener


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror den bare har minijack til lyden, ikke XLR slik Panasonic AG-AF100 har. Søkeren er heller ikke i nærheten av a65/a77 i følge folk som har sett det. Men til tross for slike ting ser det ut til å være et duganes kamera :-)

 

Jeg lurer på når Sony kommer med videokamera med pellicle-speil. Et ordentlig videokamera med utskiftbar optikk, 1.5 crop sensor, 1080p og 720p i diverse framerates, XLR-innganger og fasebasert autofokus burde være interessant for mange filmmakere. Men da må man få lov å stille inn eksponeringen manuelt. Greit nok om autofokusen bare virker på store blenderåpninger, men man så lenge blenderåpningen er stor nok må få lov å stille både blender, gain og lukkertid (og beholde autofokusen) så ikke eksponeringen fyker opp og ned om noe mørkt eller lyst passerer bak motivet.

Lenke til kommentar

Viewfinderen er jo digital ja, så den vil jo ikke være lik som åp A65/77.

Men jeg forstår ikke helt hva man skal med speil i et videokamera. Der er det jo nesten like greit at søkeren er digital, så du får sett hva som faktisk registreres på chippen (eksponering og slikt). I tillegg har jo Sony laget et kamera med 1080p, 720p, variabel framerate, XLR og autofokus: Sony F3..

Lenke til kommentar

Har lagt ut en sample fra preproduksjonskamera her:

 

http: slash slash vimeo.com/toralfsan/vg-20e

 

På min Vimeo-side finnes også noen samples av A77-video.

 

Klarer ikke poste en link direkte her, for forumtrollet prøver å embedde videoen (i stedet for bare å legge ut linken som klikkbar link), noe jeg ikke har åpnet for på Vimeo.

Lenke til kommentar

Viewfinderen er jo digital ja, så den vil jo ikke være lik som åp A65/77.

Men jeg forstår ikke helt hva man skal med speil i et videokamera. Der er det jo nesten like greit at søkeren er digital, så du får sett hva som faktisk registreres på chippen (eksponering og slikt). I tillegg har jo Sony laget et kamera med 1080p, 720p, variabel framerate, XLR og autofokus: Sony F3..

Viewfinderen i A65/77 er også digital, men OLED-skjermen er altså av bedre kvalitet enn skjermen i VG20s søker. Når det gjelder et delvis gjennomsiktig speil i et videokamera, så vil det gi fasebasert autofokus for video på samme måte som Sonys A33/35/55/65/77. Sony F3 antar jeg i likhet med andre videokamera har kontrastbasert autofokus.

 

Sony har laget noen kamera med 1080p/720p og variabel framerate. F.eks. A65/A77/VG20. A77 har fasebasert autofokus og koster 10 900 for huset. VG20 koster 13 100 for huset. Fant ikke norsk pris på F3, men $16K skulle tilsi en pris med moms på motsatt side av 100.000. Usikker på om dette er innkludert objektiv eller ei, men uansett et annet prispunkt. XLR (selv med 48V Phantom power) koster ikke en formue å bygge inn, så det burde være mulig å bygge et kamera som kombinerer det beste fra A77 med det beste fra VG20 og innkluderer XLR til f.eks. 20 000 for huset. Eller hva med bare VG20XLR til 15 000? Jeg tror altså at markedet for slike kamera er der, men det vil nok spise noe av markedet for dyrere kamera.

Lenke til kommentar

Er litt skuffet over Sony. Da de først reklamerte for dette prosjektet visete de deme der de brukte de vanlige objektivene til DLSR ene sine.

Og nå byttet de over til Nex formatet....het uaktuelt for meg dette da.

Og hvorfor er det et problem? Er bare å putte på et Alpha/Nex-adapter og kjøre på. Med Nex-fatning har du mulighet til begge deler...

Lenke til kommentar

Er litt skuffet over Sony. Da de først reklamerte for dette prosjektet visete de deme der de brukte de vanlige objektivene til DLSR ene sine.

Og nå byttet de over til Nex formatet....het uaktuelt for meg dette da.

Og hvorfor er det et problem? Er bare å putte på et Alpha/Nex-adapter og kjøre på. Med Nex-fatning har du mulighet til begge deler...

 

Trodde ikke du kunne benytte adapter, at de Nex objektene hadde helt annen feste, men det er jo flott om det fins!

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...