Gå til innhold

Nokias Windows-mobil er avslørt på video


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Stakkars Nokia" ? Nokia er verdens største mobiltelefonprodusent, og lager designperler uten like, med kameraer som blåser livskiten ut av hvilken som helst iPhone, Samsung eller LG. (Nokia N8, 12MP, xenon-blitz, HD-Video 720p.) Vil bare minne om at N8 nærmer seg å fylle 1 år, uten at noe som helst annet merke er i NÆRHETEN av å matche billedkvaliteten. Jeg venter fremdeles med å se om det kommer en telefon fra andre produsenter om de klarer å samle sammen nok deler til å lage et kamera som kan matche N8 sitt. Til nå har det sett elendig ut for dem. (Ikke Nokia ;)

 

- Stolt eier av Nokia N8.

 

PS: Jeg vet det er et spørsmål om tid før noen kaller meg "fanboy". Go ahead, make my day. -Tar det som et kompliment. ;) I'm proud of it!

Lenke til kommentar

Denne telefonen har allerede den muldvarpen Elop vist fram, samtidig som han lanserte N9, fordi han ville at windows phone skulle ta all oppmerksomheten. Istede la alle merke til at MeeGo er det Nokia BURDE satset på..

håper han får sparken, eller gjennomgår noe drastisk så Nokia faktisk kunne komme seg på bena igjenn.

 

Elop mener at Nokia måtte skrape meego og gå får windows phone fordi de ikke ville kunne komme til å levere nok telefoner med meego iløpet av 2011/2012...

Meego er allerede laget klart til å fungere på nokia, så den vanskelige delen er allerede gjort, og med linux som basis er det veldig lett å tweake til endring av hardware og platform.

 

windows phone derimot, fungerer kun på visse platformer atm, og har ms har aldri vært spes flink til å oppdatere windows mobile i sin tid...

 

Alle reviews/previews sier nå at MeeGo er en god mellomting mellom ios og android, altså det man ville tro man burde satse på. Windows phone har fått lunkne reviews, dårlige tilbakemeldinger og er rett og slett IKKE det nokia burde satset på viss de ville konkurrert med apple og google.

 

Så det er ikke rart at folk tar opp at Elop "TILFELDIGVIS" valgte å gå for sin gamle arbeidsgivers produkt... håper aksjeeierne krever hans avgang.

Lenke til kommentar

"Stakkars Nokia" ? Nokia er verdens største mobiltelefonprodusent, og lager designperler uten like, med kameraer som blåser livskiten ut av hvilken som helst iPhone, Samsung eller LG. (Nokia N8, 12MP, xenon-blitz, HD-Video 720p.) Vil bare minne om at N8 nærmer seg å fylle 1 år, uten at noe som helst annet merke er i NÆRHETEN av å matche billedkvaliteten. Jeg venter fremdeles med å se om det kommer en telefon fra andre produsenter om de klarer å samle sammen nok deler til å lage et kamera som kan matche N8 sitt. Til nå har det sett elendig ut for dem. (Ikke Nokia ;)

 

- Stolt eier av Nokia N8.

 

PS: Jeg vet det er et spørsmål om tid før noen kaller meg "fanboy". Go ahead, make my day. -Tar det som et kompliment. ;) I'm proud of it!

 

Du har rett i at N8 har bra kamera, men der stansar gleden over telefonen for min del. Overgang frå Android til Symbian blir for meg som å byrje å gå med bleie etter å ha lært å gå på do på vanleg måte. Men fint at du har funne ein telefon du likar :)

 

Btw, er ikkje Galaxy SII ein verdig konkurrent for N8 når det kjem til kamera?

Lenke til kommentar

"Stakkars Nokia" ? Nokia er verdens største mobiltelefonprodusent, og lager designperler uten like, med kameraer som blåser livskiten ut av hvilken som helst iPhone, Samsung eller LG. (Nokia N8, 12MP, xenon-blitz, HD-Video 720p.) Vil bare minne om at N8 nærmer seg å fylle 1 år, uten at noe som helst annet merke er i NÆRHETEN av å matche billedkvaliteten. Jeg venter fremdeles med å se om det kommer en telefon fra andre produsenter om de klarer å samle sammen nok deler til å lage et kamera som kan matche N8 sitt. Til nå har det sett elendig ut for dem. (Ikke Nokia ;)

 

- Stolt eier av Nokia N8.

 

PS: Jeg vet det er et spørsmål om tid før noen kaller meg "fanboy". Go ahead, make my day. -Tar det som et kompliment. ;) I'm proud of it!

 

Du har rett i at N8 har bra kamera, men der stansar gleden over telefonen for min del. Overgang frå Android til Symbian blir for meg som å byrje å gå med bleie etter å ha lært å gå på do på vanleg måte. Men fint at du har funne ein telefon du likar :)

 

Btw, er ikkje Galaxy SII ein verdig konkurrent for N8 når det kjem til kamera?

 

Etter hva jeg har sett rekker ikke Galaxy SII opp til N8 når det gjelder kamera, ikke har den xenon-blitz heller :(

 

Virker som andre produsenter ikke følger med når det gjelder kamera, alle ligger etter Nokia, desverre... Sier jo litt når N8 har vært på markedet i snart ett år og ingen matcher den enda.. Mobilkamera er blitt så viktig for de fleste brukere idag att for mange er det viktigste egenskapen til en mobil, det ser vi også på salgstallene til N8 :)

 

Generellt sett er N8 en mobil jeg er litt skeptisk til å sammenligne andre mobiler med, nettopp pga den er så sterk på så mange områder.. Og ja konkurrenter har også HDMI, DLNA, FM-sender, Xenon blitz, BT 3.0, USB on-the-go, Dolby Surround +++, men har desverre enda til gode å se en mobil som har alt dette (de fleste kun noen få av de)...

 

N8 er en super mobil iallfall, har brukt den en god del selv så vet hva jeg snakker om ;)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Har gjort et ekspriment... Tok min gammle e65 med symbian og satt inn simkortet og ladet den. Prøvde og bruke den idag, hadde for sikkerhetsskyld min galaxy s i bakhånd. For og i det på en pen måte, får håpe det aldri blir laget en eneste symbian telefon til. For det var tilbake til steinalderen! aldri mer...

Får håpe for nokias del at de får fart på win7 :-)

Lenke til kommentar

Har gjort et ekspriment... Tok min gammle e65 med symbian og satt inn simkortet og ladet den. Prøvde og bruke den idag, hadde for sikkerhetsskyld min galaxy s i bakhånd. For og i det på en pen måte, får håpe det aldri blir laget en eneste symbian telefon til. For det var tilbake til steinalderen! aldri mer...

Får håpe for nokias del at de får fart på win7 :-)

 

Hehe, kanonbra :D

 

Men gjør oppmerksom på att E65 er en mobil fra 2007 med Symbian S60 og ikke Symbian^3 som var omtalt i tråden ovenfor ;)

Det er en viss forskjell, hehe ;) Men for all del E65 var en god mobil det i sin tid :)

Lenke til kommentar

Denne telefonen har allerede den muldvarpen Elop vist fram, samtidig som han lanserte N9, fordi han ville at windows phone skulle ta all oppmerksomheten. Istede la alle merke til at MeeGo er det Nokia BURDE satset på..

håper han får sparken, eller gjennomgår noe drastisk så Nokia faktisk kunne komme seg på bena igjenn.

 

Elop mener at Nokia måtte skrape meego og gå får windows phone fordi de ikke ville kunne komme til å levere nok telefoner med meego iløpet av 2011/2012...

Meego er allerede laget klart til å fungere på nokia, så den vanskelige delen er allerede gjort, og med linux som basis er det veldig lett å tweake til endring av hardware og platform.

 

windows phone derimot, fungerer kun på visse platformer atm, og har ms har aldri vært spes flink til å oppdatere windows mobile i sin tid...

 

Alle reviews/previews sier nå at MeeGo er en god mellomting mellom ios og android, altså det man ville tro man burde satse på. Windows phone har fått lunkne reviews, dårlige tilbakemeldinger og er rett og slett IKKE det nokia burde satset på viss de ville konkurrert med apple og google.

 

Så det er ikke rart at folk tar opp at Elop "TILFELDIGVIS" valgte å gå for sin gamle arbeidsgivers produkt... håper aksjeeierne krever hans avgang.

 

Her var det mye negativt om W7, så la meg bare si at jeg har brukt W7 (omnia 7)i ca et halvt år nå, og W7 fungerer utmerket. Ting er gjort på en annen måte og overgangen fra f.esk iOS kan være litt "kronglete", men når det sitter i fingrene så liker W7 mye bedre.

 

I en tid der en stor del av en review går over selve telefonen og vurderer ting som marcetplace etc så sier det seg selv at det blir trekk i reviewsene. Like vell skal det sies at omnia 7 på en review på amobil fikk gode skussmål.

 

"-Interessen for Samsung Omnia 7 holdes i Norge nede av et svakt økosystem for applikasjoner og tjenester. Det er synd, for vi har knapt prøvd noen bedre mobiltelefon." (amobil 24. mar 2011)

 

Nå er ikke full offentlig lansering før senere i sommer/høst, og dette følges opp med en større oppdatering av OS'et samt tilgang til tjenester.

 

Videre har Garter som er ett av verdenes mest annerkjente analyseselskaper spådd at W7 kommer til å overgå iOS i løpet av få år, men at android kommer til å være størst i markedet.

 

Dette er en review av N9 med MeeGo.

" Overall, it's hard to work out our opinion of the Nokia N9. The Finnish brand is making very little mention of the fact the phone is running MeeGo, as it seemingly doesn't want to crowd consumers' heads with multiple operating systems.

 

The new home screen design is innovative and different, although a little simplistic. We can see how Nokia is trying to be different here, but we're not sure if we're fans just yet, and given the focus on Symbian and Windows Phone 7 it's hard to see many more MeeGo devices emerging, despite it clearly being a better OS than Symbian ever had been."

 

Sier jeg at MeeGo er dårlig, nei. Men det er ikke nødvendigvis himmelen som du sier heller. Fra en vanlig brukers perspektiv ser det greit ut, flere gode vendinger, men alt i alt ikke noe revolusjonerende.

Lenke til kommentar

Har gjort et ekspriment... Tok min gammle e65 med symbian og satt inn simkortet og ladet den. Prøvde og bruke den idag, hadde for sikkerhetsskyld min galaxy s i bakhånd. For og i det på en pen måte, får håpe det aldri blir laget en eneste symbian telefon til. For det var tilbake til steinalderen! aldri mer...

Får håpe for nokias del at de får fart på win7 :-)

 

Om Nokia hadde tviholdt seg til Symbian, så hadde de nok oppdatert det litt. Det resultatet het Meego, men ble lagt på is da Nokia gikk over til WP7.

 

Telefonen så rålekker ut, og jeg tror Nokia kan få et godt fotfeste i dagens marked igjen med en telefon slik som det!

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...