Gå til innhold

28 prosent dumper PC-en for mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det mest sjokkerende var det dere ikke skriver om: 17% har ikke mobiltelefon

 

Ellers så skjønner jeg ikke hvor dere har de 28% i overskriften fra. Det er 25% av smarttelefoneierne som sier de nesten bare bruker og 33% som sier at de bare bruker mobiltelefonen til Internett. Til sammen 63% av smarttelefonbrukerne som i sin tur utgjør 35% av de spurte. Altså svarer 22% av de spurte at de nesten bare eller bare bruker mobiltelefonen til Internett. Altså ikke 28%. Men de siste 6% av totalen er kanskje de med usmarte telefoner?

Lenke til kommentar

Jeg synes det mest sjokkerende var det dere ikke skriver om: 17% har ikke mobiltelefon

 

 

Hvorfor er det sjokkerende? :)

 

 

Det er en gledelig overraskelse at det har gått så fort å oppnå så høy andel som benytter ny teknologi. Akkurat som medievaner vanskelig endres, gjelder dette også for teknologi. Blant eldre er mobiltelefon mer sjeldent, akkurat som de fortsatt foretrekker papiravis foran nettavis.

 

Ikke noe galt i det, når du blir gammal vil vår generasjon også tviholde på "det gamle" og være mer skeptisk til "det nye"

 

En trend vi forøvrig ser også nå hva nye medier angår, vanene for en 10-20 åring er helt andre enn for en 30-åring.

Lenke til kommentar

Jeg synes 17% er sjokkerende mange sett i lys av at barn ikke er med i undersøkelsen. Jeg regner med at godt under 5% av Norges voksne befolkning ikke har mobiltelefon. Uten å ha sjekket påstanden min regner jeg med at USA henger ganske langt etter på andel som eier/bruker mobiltelefon. Jeg kjenner ikke lengre noen eldre uten mobiltelefon så jeg har inntrykk av at dagens eldregenerasjon stort sett er mobiltelefonisert. (Hurra for tabloide kombinasjonsord :) )

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg synes 17% er sjokkerende mange sett i lys av at barn ikke er med i undersøkelsen. Jeg regner med at godt under 5% av Norges voksne befolkning ikke har mobiltelefon. Uten å ha sjekket påstanden min regner jeg med at USA henger ganske langt etter på andel som eier/bruker mobiltelefon. Jeg kjenner ikke lengre noen eldre uten mobiltelefon så jeg har inntrykk av at dagens eldregenerasjon stort sett er mobiltelefonisert. (Hurra for tabloide kombinasjonsord :) )

Ja USA er ganske forskjellig fra Norge når det kommer til mobilbruk. For eksempel har dem minst 2 mobilsystemer i gang der borte, og det er operatørene som mer eller mindre bestemmer hvilke mobil-modeller som skal være til salgs (og hvilke funksjoner disse skal ha).

 

Dem har også en veldig kraftig paranoia ovenfor nasjonale styresmakter, så en solid prosent unngår mobiler for å ikke kunne bli sporet. Pokker og, det er tilnærmet å banne i kirka borte der å nevne nasjonal id bevis av noe slag.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...