Gå til innhold

LG knuser konkurrentene ...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva så? Trenger den å selge like godt som Waffle's Ivan? Jeg synes reklamefilmen var ganske morsom. Samson's Gary S. Jr :p Jeg likte hvordan glassknuselyden kom da Waffle's Ivan krasja.

 

Når det er sagt, så er det ikke akkurat revlusjonerende med en tynnere og lettere smartphone.

Lenke til kommentar

her må jeg innrømme at apple kan markedsføring. Apple kommer ikke med kryptiske tall som brightness: 518 NIT. Sier meg ingenting. Er det noe jeg liker med apple så er det markedsføringa :p

 

Men men, har enda til gode å teste en LG telefon. Så skal ikke si noe om det.

Lenke til kommentar

her må jeg innrømme at apple kan markedsføring. Apple kommer ikke med kryptiske tall som brightness: 518 NIT. Sier meg ingenting. Er det noe jeg liker med apple så er det markedsføringa :p

 

Men men, har enda til gode å teste en LG telefon. Så skal ikke si noe om det.

 

Det sier forbrukeren ingenting, men du vet at det er skikkelig bra! Det er akkurat som å selge en PC på Finn.no, man kan få noen tusen for den om man sier at prosessoren har 4GHz, selv om det er en 4GHz prosessor fra 2005.

Lenke til kommentar

"Ivan fails to jump across because if its weight"

 

Jeg bare måtte kommentere denne. Dette er jo direkte feil.

Tyngdeakselerasjonen er totalt uavhegig av masse. Det eneste som er relevant i dette tilfellet er farten og utgangsvinkelen.

Dette er amatørmessig fra et selskap som tjener penger på anvendelse av fysikk. At ingen på PR-avdelingen innehar grunnleggende fysikkunnskap har jeg vanskelig for å tro. Utrolig.

 

De har omskrevet fysikkens lover for å gjøre et poeng ut av den lille forskjellen disse telefonene har i masse.

Endret av Mortinius
Lenke til kommentar

"Ivan fails to jump across because if its weight"

 

Jeg bare måtte kommentere denne. Dette er jo direkte feil.

Tyngdeakselerasjonen er totalt uavhegig av masse. Det eneste som er relevant i dette tilfellet er farten og utgangsvinkelen.

Dette er amatørmessig fra et selskap som tjener penger på anvendelse av fysikk. At ingen på PR-avdelingen innehar grunnleggende fysikkunnskap har jeg vanskelig for å tro. Utrolig.

 

De har omskrevet fysikkens lover for å gjøre et poeng ut av den lille forskjellen disse telefonene har i masse.

 

Huffda! Kanskje du skulle pekt ut at mobiler ikke kan kjøre av seg selv, eller at de lekefigurene ikke har de nødvendige organene for å kunne være et levende og sansende vesen.

 

the_more_you_know2.jpg?w=300

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Ivan fails to jump across because if its weight"

 

Jeg bare måtte kommentere denne. Dette er jo direkte feil.

Tyngdeakselerasjonen er totalt uavhegig av masse. Det eneste som er relevant i dette tilfellet er farten og utgangsvinkelen.

Dette er amatørmessig fra et selskap som tjener penger på anvendelse av fysikk. At ingen på PR-avdelingen innehar grunnleggende fysikkunnskap har jeg vanskelig for å tro. Utrolig.

 

De har omskrevet fysikkens lover for å gjøre et poeng ut av den lille forskjellen disse telefonene har i masse.

 

Huffda! Kanskje du skulle pekt ut at mobiler ikke kan kjøre av seg selv, eller at de lekefigurene ikke har de nødvendige organene for å kunne være et levende og sansende vesen.

 

the_more_you_know2.jpg?w=300

 

 

hahahaha, ikke annet å gjøre en å takke deg for dine vellvalgte ord;)

Lenke til kommentar

Huffda! Kanskje du skulle pekt ut at mobiler ikke kan kjøre av seg selv, eller at de lekefigurene ikke har de nødvendige organene for å kunne være et levende og sansende vesen.

 

the_more_you_know2.jpg?w=300

 

Premissen her er at mobiler kan kjøre seg selv som biler og er gitt for å lage en artig reklame. Fysikkens lover burde allikvel gjelde når det later som mobilene er racerbiler. Det største ankepunktet mitt er at de sprer feilinformasjon (det finnes en god del idioter i verden sokm tar slikt for god fisk). Men hvis slike "friheter" er helt greit, kunne de ikke bare sagt at den ufattelige lysstyrken til LGen gjør at den kan fly og dermed lett vinner over de andre? Overdrevet? Ja, men poenget er det samme.

Endret av Mortinius
Lenke til kommentar

Premissen her er at mobiler kan kjøre seg selv som biler og er gitt for å lage en artig reklame. Fysikkens lover burde allikvel gjelde når det later som mobilene er racerbiler. Det største ankepunktet mitt er at de sprer feilinformasjon (det finnes en god del idioter i verden sokm tar slikt for god fisk). Men hvis slike "friheter" er helt greit, kunne de ikke bare sagt at den ufattelige lysstyrken til LGen gjør at den kan fly og dermed lett vinner over de andre? Overdrevet? Ja, men poenget er det samme.

Er du seriøs? Eller har du bare ingen venner?

Endret av Neppe
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er du seriøst? Eller har du bare ingen venner?

Jeg er ikke "seriøst", jeg er i så fall seriøs. Hva har om jeg er seriøs eller ikke å gjøre med om jeg har noen venner eller ikke? Jeg ser ikke sammnehengen.

 

Er du "seriøst" da? Du har jo ikke noe bedre å komme med enn en antydning til fornærmelse.

Lenke til kommentar

Dette er ikke helt mitt område men .. Om to (mo)biler kjører i 100 km/t mot et hopp, den ene er liten og lett, den andre er en tanks på mange tonn.... så vil ikke vekten til tanksen påvirke hoppet?

Vekt har ingenting å si (hvis man befinner seg i vakuum). Dog tror ikke lufta hadde hatt så mye å si i dette tilfelle, så er en feil å si at den ikke hoppet langt nok fordi den var tyngre.

Lenke til kommentar

Vi er på jorda, her finnes både luft og tyngdekraft. Nå er jeg trøtt og bakfull, så mulig jeg er helt på jordet..

 

En tyngre mobil vil jo bli dratt mere ned mot bakken enn en lett en, og da ikke klare og hoppe like høyt som den lette.

 

Om jeg tar feil, hvorfor skal da biler,sykler,motorsykler osv som brukes til og hoppe med være så forbaska lette om det ikke påvirker hoppet.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Vi er på jorda, her finnes både luft og tyngdekraft. Nå er jeg trøtt og bakfull, så mulig jeg er helt på jordet..

 

En tyngre mobil vil jo bli dratt mere ned mot bakken enn en lett en, og da ikke klare og hoppe like høyt som den lette.

 

Om jeg tar feil, hvorfor skal da biler,sykler,motorsykler osv som brukes til og hoppe med være så forbaska lette om det ikke påvirker hoppet.

 

En tyngre mobil vil bli dratt med en større kraft ned mot jorda. Det betyr derimot ikke at den faller fortere. Ser vi bort fra luftmotstand (noe vi alle fall kan gjøre i denne reklamen), faller alle gjenstander, uavhengig av masse, med en konstant akselerasjon på 9,81 m/s^2.

 

Grunnen til at biler, sykler etc. skal være lette, er sannsynlivis først og fremst for at de skal komme hurtig opp i fart, og få stor nok fart til å klare hoppet. Og går noe galt i hoppet, er det i tillegg greit at bilen eller sykkelen ikke veier flere tonn.

Endret av Mortinius
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...