Gå til innhold

Galaxy S II får konkurranse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var et par pøbler som stjal min Desire HD etter at jeg ENDELIG hadde klart å overbevise meg selv om at jeg klarte å stå over èn omgang med flaggskip. Nå som den er stjålet ble tilfellet noe helt annet, og jeg sliter VIRKELIG med å bestemme meg for en av de to som er omtalt her. :p Bruker en Desire så lenge, og dæven for et steg tilbake. -.- :p

Lenke til kommentar
I tillegg har Galaxy S II raskere mobilt internett' date=' og et frontkamera med langt høyere bildeopplløsning enn det du får på frontkameraet i [b']galay S II.[/b]

 

Jeg antar at det menes at frontkameraet i Galaxy S II er bedre enn det hos Sensation, pleier ikke å pirke på denne typen feil men dette var ganske utydelig.

Lenke til kommentar

@ Sir-Allistar:

 

Ja, det har jeg sett, og den lille forbedringen i oppløsning hos HTC er ikke nok til å få meg til å sikle, siden ikke en gang skjermen på iPhone 4 ga meg vann i munnen. :p

Men byggekvaliteten hos HTC er alltid så bra, aldri hatt noe styr med de asså. Men samsungen ser unektelig helt fantastisk ut. :p Hadde jeg enda hatt Desire HD'en min enda hadde jeg spart meg til neste omgang flaggskip. kanskje... :p

Lenke til kommentar

Hvis det er slik at HTC Evo 3D kommer 11 July til UK, så skal jeg kanskje vente til det med å kjøpe ny mobil hadde bestilt Galaxy S2 men vet ikke om jeg skal avbestille eller ikke og jeg vet heller ikke helt hvilken jeg vil ha av Sensation og Galaxy S2 for jeg liker Sense mye bedre en Touchwiz og det er egentlig eneste grunn til å drope galaxy S2.

 

Source:

http://blog.phoneslimited.co.uk/2011/05/17/htc-evo-3d-release-date-confirmed-by-vodafone/

Lenke til kommentar

HTC Sensation vil imidlertid skille seg fra andre mobiltelefoner ved at den har filmtjenesten Watch. Dette er en tjeneste som gjør at du kan kjøpe og streame ferske filmer og TV-serier direkte til mobiltelefonen

 

Hvem trenger dette når Galaxy 2 spiller MKV filer i full HD rett utifra boksen .. :p

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Jeg tror hardware har rett i sin antagelse at forskjellen i ytelsen på disse to mobilene kommer til å begrense seg til målbar ytelse. Hvis det er sant så er jeg spent på et par ting:

 

Kommer Superamoled+ skjermen til å slå Sensation sin økte oppløsning?

Hvilken av dem har best kamera?

Pris?

Lenke til kommentar

Etter det noen småfugler har hvisket meg i øret blir Sensation hakket billigere (snakk om et par hundrelapper)

Kamerat blir nok ganske likt, kommer an på optikken. Samsungen har bedre frontkamera.

Skjermmessig... blir nok smak og behag. Sensation blir nok noe krispere, men farger og sortnivå blir klart bedre på Samsungen.

 

Softwaremessig blir det veeeldig smak og behag, jeg mener personlig at sense er penere/bedre, men det trekker helt klart mer minne. Uansett er det mange som sverger til andre UI'er siden de som regel trekker mindre strøm og bedrer økelsen litt.

 

Men, bare tiden vil vise. Jeg klarer nok ikke vente med ny mobil helt til sensation, men sjansen er til stede for at jeg går til innkjøp av begge to. :p

 

og her hadde jeg egentlig gått for å stå over denne runden med flaggskip... :p

Lenke til kommentar

HTC Sensation kommer med 4gb internt minne. 1.1gb er satt av til installering av apps. Galaxy S2 har 16gb internt minne, men "bare" 2gb er satt av til installering av apps.

 

1.1gb skal i utgangspunktet holde i søkk og kav, spesielt da mange apps i tillegg kan flyttes over til minnekortet...

 

2 veldig gode mobiler, men Sense 3.0 er grunn nok for meg til å velge HTC Sensation :D

Lenke til kommentar

Jeg er stort sett fornøyd med HTC og forsetter gjerne der, men vurderer nå seriøst SGSII. For meg så er det ikke alle mulige tilleggstjenester som er avgjørende, men derimot Skjerm, minne (til app) og batteri som er viktigst.

Min nåværende Desire fungerer egentlig ganske bra, med ett par unntak. Skjermen er ubrukelig i sollys, og her er det mange lovord om Samsungen i den sammenheng. Vil Sensation bli like bra som SGSII eller er den mer lik Desire i den sammmenheng. Plassen til apps på Desire er for liten siden det er en del apps som ennå ikke støtter lagring på minnekort, men her bør både SGSII og Sensation ha nok plass. Batterimessig så går jeg utfra at alle telefoner i denne sjangeren er relativt like "dårlige".

Det eneste negative jeg har lest om SGSII hittil som faller i dens disfavør er system for oppdatering av firmware. HTC sin OTA (over the air) fungerer bra, men ut fra det jeg leser så må SGSII oppdateres gjennom ett relativt "crappy" program på datamaskinen.

 

Så for meg så er det faktisk ytelsen til Sensation i sollys som er den avgjørende faktor for å forbli hos HTC og ikke gå for SGSII.

Lenke til kommentar

Etter at hd2 gikk i bakken og glasset gikk i 1000 knas, så må jo fruen ha ny mobil. Hva blir da best av Galaxy S II og Sensation?

 

Om Sensation har en Super Amoled skjerm og seff gorilla glass og du ikke liker modding osv og bare vil kjøre standard så heller jeg mot Sensation.

 

For rett ut av boksen så må jeg nesten si at Sense er bedre enn touchwiz altså...

 

Men tror de stiller ganske likt ellers...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...