Gå til innhold

Gratulerer med dagen alle sosialister.


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Carl Ivar Hagen kaller alle til venstre for venstre blir (det høyre siden -- = +) sosialister, så kan jeg vel benytte dagen i dag til å gratulere alle gode sosialister med dagen. Hva kan da være mer naturlig som en hyllest til dangen enn Rudolf Nilsens dikt:

 

REVOLUSJONENS RØST

 

Gi meg de rene og ranke, de faste og sterke menn,

 

de som har tålmod og vilje og aldri i livet går hen

 

og selger min store tanke, men kjemper til døden for den.

 

 

 

Gi meg de kolde og kloke, som kjenner min virkelighet.

 

Bedre enn mange som sier de tror, trenger jeg noen som vet.

 

Intet er mere som skrift i sand enn løfter om kjærlighet.

 

 

 

Gi meg de bitre og steile, som ikke har frykt i sitt blikk.

 

Gi meg de gudløse stolte, som ikke har trang til mystikk,

 

men dristig vil skape en himmel efter sin egen skikk.

 

 

 

Gi meg de brennende hjerter, som aldri gir tapt for tvil,

 

som aldri kan kues av mismot og trues av sorger til hvil,

 

men møter hver seier, hvert nederlag med det samme usårlige smil.

 

 

 

Ja gi meg de beste blant dere, og jeg skal gi dere alt.

 

Ingen kan vite før seiren er min hvor meget det virkelig gjaldt.

 

Kan hende det gjelder å redde vår jord. De beste blant dere er kalt.

Kilde: http://www.revolusjon.no/index.php?option=com_content&view=article&id=596:rudolf-nilsen-100-ar-1901-2001&catid=74:kulturelt

 

Enn så lenge nyter jeg dagen med birk i vårprakt og ikke i storm.

 

http://nn.rolle.no/blogg/05/nn12ICDahl.php

 

Ha en fin dag fra venstre til høyre.

 

Melder jeg meg inn i Venstre, kan man vel si

 

In my left brain there is nothing right

and in my right brain there is nothing left

 

 

Gi meg de brennende hjerter, som aldri gir tapt for tvil,

som aldri kan kues av mismot og trues av sorger til hvil,

men møter hver seier, hvert nederlag med det samme usårlige smil.

 

Rettet skrivefeil 12 september 2011.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Av en ellar annen grunn føer jeg at det å gå i tog ikke er så virkningsfult som det var i gamledager.

Man gjør vel det når det kniber som danskene sier.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du vet at det kan være ekstreme avvik fra snittet. Man kan ligge med hodet i stekeovnen og bena i dypfryseren og ha det gjennomsnittlig Ok temperaturmessig.

 

Ligger alle data i en sirkel bortsett fra en uteligger og man fjerner denne uteliggeren er der null korrelasjon, nesten som sauer i flokk som alle beveger seg i samme retning.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det må du utdype. Etter min mening er der et ekstremt avvik mellom FrP og Rødt sin politikk. Der er endog et ganske stort avvik mellom FrP og Høyre politikk og en gammel dreven politiker som sosialøkonomen og tidligere statsminister Kåre Willoch mener at Høyre aldri burde endre kurs i 2009 og åpnet for regjerningssamarbeide med FrP. Det er ihvertfall slik jeg har forstått Kåre Willoch i flere debatter.

 

Både han, Jens Stoltenberg og jeg har samme utdannelse fra Blindern, sosialøkonomisk embetseksamen. Samfunnsøkonomi og økonomisk politikk er vårt 6 årige studium og vi skulle ikke kunne hevde at FrP's økonomiske politikk er uansvarlig?

 

Du ville vel ikke gått til en platearbeider om du fikk problmer med hjertet?

 

Rettet skrivefeil 12 september 2011.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Og er det ikke et lite paradoks at de fleste som feirer denne dagen trolig er akademikere?

Fikk du det inntrykket om du så dagsrevyen? Der ble det jo også fortalt at feiringen ble market mye sterkere enn vanlig i USA.

Lenke til kommentar

Fikk du det inntrykket om du så dagsrevyen? Der ble det jo også fortalt at feiringen ble market mye sterkere enn vanlig i USA.

 

Gå til nærmeste "demonstrasjonstog" i Norge om du ønsker å få det bekreftet.

 

Og jeg var ikke en gang klar over at de feiret første mai som arbeidernes fridag i USA. Tror noen burde fortelle demonstrantene der borte at det ennå er en stund til Labour Day. Så nei, det er vel tvilsomt at det er akademikerne som står bak demonstrasjonene i USA. Jeg tenkte på Norge jeg da, sikkert dumt av meg.

 

Amerikanerne er uansett heldige. Det er vel få næringer i USA hvor fagforeninger har en sterk stilling. Trolig derfor de har en arbeidsmoral som man virkelig kan misunne. Hjelper ikke å ha folk på trygd når man skal bekjempe terrorister, finanskriser og kristenfundamentale ledere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det LO bør huske på er at det ikke er alle LO medlemmer som stemmer AP, slik man skulle tro.

 

Og uansett er disse fagforeningspampene bare noen glatte svin, slik som jenseman og jonas på tinget. Ut å hylle seg selv på talerstolen, og rett på bakrommet med brunsprit og dress etterpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det LO bør huske på er at det ikke er alle LO medlemmer som stemmer AP, slik man skulle tro.

Det er de nok også.

 

LO er en ansvarlig part i norsk næringsliv. Flere finansministre / sentralbanksjefer har vært klar over LO's ansvarlige rolle i lønnsdannelsen. Jeg foretrekke personlig Norge fremfor USA. Norge er et langt mer egaliteært samfunn.

 

Rettet skrivefeil 12 september 2011.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Selv om vi dessverre har en del klasseskiller her også...

Ja og større vil de antagelig bli.

 

Etternavnet ditt betyr mye i Norge. Hvem du kjenner og ikke hva du kan.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Fullstendig redigert post.

 

Jeg hadde en stund tro på Venstre som et alternativ til Arbeiderpartiet. Nå nærmer de seg som Høire mer og mer FrP. KrF er nå nærmere det rødgrønne alternativet enn Venstre.

 

Det blir spennende å se om KrF eller Venstre velger borgerlig eller rødgrønt i 2013.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

De er vel ikke et borgerlig parti i følge Carl Ivar Hagen? Ihvertfall er senterpartiet et sosialistisk parti i følge Carl Ivar Hagen.

 

Gi meg de kolde og kloke, som kjenner min virkelighet.

 

Bedre enn mange som sier de tror, trenger jeg noen som vet.

 

Intet er mere som skrift i sand enn løfter om kjærlighet.

 

Litt utenomsnakk:

 

portefolje.net/ i profilen din.

 

Hva er det for en side? Ser ut som noe uforståelig asiatisk eller prøver du å være morsom?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...