Gå til innhold

Glem iPhone 5 i sommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer neppe før ivertfall, i og med at iPhone 4 hvit kommer... regner med at den skal melkes for det de mener den er verdt først.

Tviler på at det er noen vesentlig faktor. Det er jo ingen ting i veien for at iPhone 4 - i både svart og hvit utgave - fortsatt kan selges etter at iPhone 5 har kommet i salg. Apple selger jo fortsatt iPhone 3GS - eller "melker den for det den er verdt", som noen kaller det... ;)

Lenke til kommentar

tviler på at de får melket noe særlig ut av iphone 3gs, siden jeg som forhandler fremdeles har den ene obligatoriske 8gb 3gs'en jeg måtte ta inn ved lansering av iphone 4.. med så små prisforskjeller er det ikke grunnlag til å kjøpe 3gs'en i dag, og slik spår jeg at det vil fortsette å være for iphone 4/5.

Lenke til kommentar

Godt mulig det, men det er også mulig at én enkelt butikk i Norge ikke er helt representativ for hele verdensmarkedet. Personlig ville jeg aldri vurdert å kjøpe noe annet enn nyeste modell, men det er fordi 900 kroner i prisforskjell ikke er vesentlig for meg - og slik er det sikkert for de fleste i vårt uforskammede rike land. Spør du en fyr i USA eller Irland som har fått føle den økonomiske krisen på kroppen, så får du kanskje et annet svar...

Det er helt åpenbart at nyeste modell alltid vil selge best, men alle produsenter selger jo også fjorårsmodeller som egentlig er utdaterte, men til nedsatt pris. Dette fordi det alltid vil være noen som er mer opptatt av pris enn av det å kunne skryte på seg at de den hotteste nye telefonen - i alle fall denne måneden... ;)

Lenke til kommentar

Lurer på om de videreutvikler sporingsfila (som lagrer dine bevegelser) som Apple har i mobilene i dag.?

At man må godta følgende for å bruke en Appletelefon er litt skremmende:

«Vi kan samle informasjon om yrke, språk, postnummer, identifikasjon av enheter, sted og tidssone hvor et Apple-produkt blir brukt, slik at vi kan forstå kundeatferd og forbedre våre produkter, tjenester og reklame.»

Det er tross alt mye data de krever å kunne lagre, men det er jo noe man godtar ved å ha Appletelefon. Jeg syntes det er drøyt at Apple får logge og lagre det meste av hva du gjør og hvor du beveger deg. Det lukter litt paranoid-USA. Dette er prisen for å eie et godt produkt...

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

@plankeby: Google samler nok mye mer informasjon om brukerne sine, gjennom Android og diverse tilknyttede tjenester.

Det er i det hele tatt mye betenkelig som skjer for tiden mht. informasjon om oss som ligger strødd omkring - men for min del er jeg mer betenkt over DLD og mulighetene det kan gi for systematisk kartlegging av en hel befolkning, og medfølgende potensiale for misbruk, enn noen lokaliseringsdata som ligger lagret på en telefon.

Lenke til kommentar

Det er helt åpenbart at nyeste modell alltid vil selge best, men alle produsenter selger jo også fjorårsmodeller som egentlig er utdaterte, men til nedsatt pris. Dette fordi det alltid vil være noen som er mer opptatt av pris enn av det å kunne skryte på seg at de den hotteste nye telefonen - i alle fall denne måneden... ;)

Men nevnte gruppe kjøper seg vel relativt sjelden en iPhone. :p
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...