Gå til innhold

Xigmatek slår på stortromma


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Estetikken teller ikke så lenge det er så digert & praktisk. Dette er ikke akkurat tiltenkt LAN bruk. Dessuten, jeg synes det var helt greit utseende.

 

Hvem selger Xigmatek her til lands ?

Lenke til kommentar
Så lenge du ikke benytter et HTPX-hovedkort er det også rom for to store strømforsyninger.

 

Går det an å få 2 normale strømforsyninger til å fungere som ett redundant oppsett, hvor en på en måte får koblet strømkontakten til hovedkortet fra de 2 PSU'ene sammen til denne ene kontakten?

 

Kan man lodde og fikle litt selv, eller kan det skape krøll å ha 2 forskjellige strømkilder koblet sammen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Dette er det beste kabinettet jeg har bygget i. Det er ikke det enkleste, men det absolutt beste. Plassen man har i dette kabinettet er formidabel, og mulighetene for intern montasje av vannkjøling er ekstremt bra. Jeg bygget opp en maskin i et slikt kabinett, og resultatet ble meget bra. Jeg måtte riktignok benytte meg av noen forlenger-kabler for å få ALT bak HK-brettet, men det ble et nydelig resultat. Jeg er også særs godt fornøyd ift. støyen og luftkjølingen. Jeg gleder meg til jeg får inn en 3x140mm rad i topp av denne, det skal bli en fryd å bygge.

 

Det negative jeg vil si er:

 

- Det er synd at kablene fra frontpanel er i "alle regnbuens farger". Jeg løste dette med å legge alle i en svart kabelstrømpe.

 

- Litt knotete opplegg for støvfilterene, spesielt for PSU. Her er det flere andre aktører som er kommet lenger ...

 

- Medfølger ikke noe forlenger kabler (Burde fulgt med til 8pin og 24pin til HK iallfall)

 

- Side-dørene og topp-deksel (som må fjernes under montering) virker nesten litt skjeve/"bølgete". Det hele ser pent ut når det sitter montert på, men de er litt knotete å få på plass. Det er mulig jeg har vært uheldig her ( Les: "Mandags-kabinett" :) )

 

- Noe dårlig kvalitet på enkelte av skruene på medfølgende vifter i dette kabinettet. Det er mulig det ikke er tenkt at disse skal fjernes/flyttes på/modifiseres, men jeg syntes disse var dårlige. Vær nøye med valg av bits, da disse blir dradd i filler fryktellig fort. Det hadde vært fint å se bruk av stål på slike ting, det er litt mer "high-end" og jeg bryr meg ikke om vekt/pris ...

 

Disse tingene kan man løse på egen hånd, men det hadde vært fint å se løsninger på dette "out of box".

 

Hvis du er ute etter kabinett som du skal bygge vannkjøling i bør du absolutt vurdere dette. Prisen er lavere enn Obsidion 800d, og løsningene er bedre (IMO).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...