Gå til innhold

Nvidia 3D Vision kommer til nettvideo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt av problemet med dette til PC, og spesielt spill, er at bruk over tid gir bivirkninger. Selv fikk jeg hodepine etter første forsøk (i to dager og absolutt ingenting av hodepine-tabletter virket...), de gangene jeg har prøvd senere har det ikke kommet hodepine, men har slitt med diverse morsomheter i dybdesynet (eks. tekst på skjermen uten 3d-briller får en 3d-effekt i timene/påfølgende dag etter bruk av 3d vision.

 

Dette er selvsagt individuelt, og regner nesten med at man venner seg til produktet over tid.

Lenke til kommentar
Den stereoskopiske 3D-bølgen har skylt inn for fullt på arenaer som kino og HDTV

Har den det? Det er kun én 3D-film som har vært sett av et stort antall publikum de siste par årene. 3D høres kult ut og produsentene prakker på oss 3D-funksjonen for å gi oss en følelse av å være "framtidssikker" i tilfelle det skulle dukke opp flere 3D kassasuksesser. Hittil har det som sagt bare vært en eneste mye sett 3D-film og litt utstyrshysteri.

 

3D-film vs utstyr til å vise 3D film er en høna og egget-problematikk, men 3D er teknisk sett ikke spesielt bra ennå og utvalget 3D-filmer er rimelig minimalt. Det ser altså ut som både høna og egget lar vente på seg.

Lenke til kommentar

Har nvidia brillene selv og kan gi kort tilbakemelding:

 

Største problemet med teknologien nvidia bruker er at kontrasten i spill blir mye dårligere. Det er som å spille med solbriller. Derfor i spill hvor kontrast og farger er viktig vil du aldri ville spille med 3D briller.

 

3D effekten gir også visual glitches der noen farger er ikke som de skal være.

 

Bare få spill gir en forbedret opplevelse.

Resident Evil 5, Crysis 2 som var laget for 3D gav en dårligere spillopplevelse i 3D. Det er sjeldet "ting kommer ut" av skjermen når du spiller. 3D i spill er mer som å se gjennom en kikkert.

 

Battlefield BC 2 og L4D er få spill som jeg vil aldri spille uten 3D brillene mine.

 

3D teknologien som man bruker på kino er anderledes enn den NVIDIA bruker og derfor har man ikke kontrast problemer i kino salen.

Lenke til kommentar

Har du forsøkt Metro 2033 eller Farcry 2? Ser helt genialt ut!

 

Popout-effekten har Nvidia av en eller annen grunn gjemt bortevekk. Du må aktivere shortcut i kontrollpanelet. Deretter kan du stille inn konvergensen manuelt og få akkurat så mye popout du vil ha.

 

3d effekten på kino sliter også med samme utfordringene rundt lysstyrke. På kino kan man også oppleve en del crosstalk som man ofte unngår med Nvidia-løsningen.

 

Selv spiller jeg på en projector(H5360). Jeg burde vel fått enda større utfordringer hva lysstyrke angår, men har aldri opplevd det som et problem. Er bare å øke lysstyrken litt. Det kan gi dårligere kontrast, men nyere prosjektorer/skjermer vil løse det problemet.

 

Edit: Når vi får videobriller med god nok oppløsning/bildekvalitet begynner vi virkelig å snakke 3d! Tror mao ikke at vi blir kvitt brillene. Skjermene derimot...

Endret av WhiteFire
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ikke kan fordra 3D? Jeg kjøpte nVidia sine briller fra USA, før de kom her til lands. Testa noen små filmsnutter og et par spill, før jeg la de på hylla for godt. Så Rio på kino her om dagen også, da vekslet jeg mellom å se med og uten briller. Litt vanskelig å avgjøre hva som var verst :p

 

3D er noe drit. Teknologien har kommet videre siden 50-tallet, men opplevelsen er like dårlig, spør du meg ...

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ikke kan fordra 3D? Jeg kjøpte nVidia sine briller fra USA, før de kom her til lands. Testa noen små filmsnutter og et par spill, før jeg la de på hylla for godt. Så Rio på kino her om dagen også, da vekslet jeg mellom å se med og uten briller. Litt vanskelig å avgjøre hva som var verst :p

 

3D er noe drit. Teknologien har kommet videre siden 50-tallet, men opplevelsen er like dårlig, spør du meg ...

 

Du har trolig testet feil spill ;) Med tanke på film synes jeg ikke det bringer så mye stort til bordet, men til spill er det faktisk en annen verden!

 

Opplevelsen er ikke mindre enn fantastisk når spillene støtter det.

 

Test f.eks Left4Dead-spillene, Battlefield BC2, Trine, NFS Shift, Just Cause 2, og Metro som nevnes ovenfor.

Endret av Ordinary guy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...