Gå til innhold

Telltale med Walking Dead-spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett første sesong av Walking Dead og hadde vært kult med et spill basert på det. Serien er ikke som andre typiske zombie filmer og er mer rolig og med faktisk mye handling i seg. Jeg håper dette spillet, om det blir et spill av Walking Dead da.. Blir et typisk eventyr spill med QTE i seg. Viktigste for meg er en bra historie og få en dyster atmosfære slik som i serien.

Lenke til kommentar

Hvis det skal følge en allerede satt historie, så håper jeg de lener seg litt mer mot den i tegneserien.

Serien er god den ingen tvil om det, men det er flere elementer jeg synes er mye bedre i tegneserien enn i serien (som jeg ikke kan utdype uten å spoile noe).

 

Forhåpentligvis (hvis det blir et Walking Dead spill) så er det satt i det samme universet, men med en annen persons perspektiv.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Har alltid ønsket meg et RPG-ish zombie spill hvor jeg kan gå rundt i en stor verden, samle forsyninger, bygge mitt eget lille fortress osv, men tror nok ikke jeg får meg det med det første :)

 

Joda, det kan du få vettu.

 

http://www.fortzombie.com/

 

Sandbox RPG spill, hvor du først velger ut din festning, så må du ut i byen på leiting etter mat, div. utstyr, andre overlevende og ikke minst våpen. Til syvende og sist dreier det seg om å skaffe mest mulig av dette før *The final wave" av zombier kommer og angriper festningen din som du har barrikadert deg inni. Du vil underveis også oppgradere skilsa dine.

 

Men det kan være et sykt vanskelig spill. mest pga den svake styringa av personen din, men når du blir vant til den, så er dette et veldig artig spill :)

 

Kan kjøpes over Gamersgate, Impulse eller Direct2Drive til henholdsvis ca. 100,- 63,- eller 80,-

Vel verdt det :love:

Endret av Nielsen85
Lenke til kommentar

Har alltid ønsket meg et RPG-ish zombie spill hvor jeg kan gå rundt i en stor verden, samle forsyninger, bygge mitt eget lille fortress osv, men tror nok ikke jeg får meg det med det første :)

 

Det jobbes med et svært intrikat og detaljert spill av akkurat den typen du beskriver. Det kalles Rogue Survivor og kan lastes ned her: http://roguesurvivor.blogspot.com/p/download.html

 

Du må tåle enkel grafikk og litt uferdig gameplay da, men ut fra det jeg har hørt fra folk som har spilt det er det veldig dypt og givende.

Lenke til kommentar

Telltale er IKKE rette kompani til å lage et spill av The Walking Dead... Ville virkelig hatet å se The Walking dead med Monkey Island grafikk :p

 

Men det er selvsagt min mening, spill som Monkey Island, Sam & Max og den typen spill har de selvsagt gjort bra men om TWD skal bli verdt penga så bør stilen være noe helt annet enn i disse.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...