Gå til innhold

Over og ut for APB (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok ene og alene RTWs manglende evne til å bestemme seg for hva de egentlig ville med spillet som ligger til grunne.

 

og da vi testet det i mai var det ingenting som tydet på at dette skulle bli en flopp.

 

Jeg tror jeg nevnte dette i artikkelen tilhørende selve sniktitten også, men jeg kan gjerne gjenta det - sammenliknet med egne beta-erfaringer fra mai og utover virket sniktitten deres å være preget av en slags "blinded by the lights"-effekt. Veldig lite kritisk, og med en nærmest barnslig optimisme på vegne av spillet og selskapet bak.

Lenke til kommentar

APB hadde et kjempestort potensiale, men klarte desverre ikke å levere :( Veldig, veldig synd, da konseptet er veldig moro. Jeg hadde noen fine kvelder, dumt jeg ikke får realisert drømmen om min lille enforcer-klan...

 

Rart at de ikke hadde mer "backup-funds" enn for et halvt år! Nå skal jeg ikke spekulere i deres finanser, men når ingen kjøper spillet, og få spiller det har man kanskje ikke god råd. Dumt, spillet har fått bra patcher i det siste.

Lenke til kommentar

Det var vel som mange på forumene deres spådde, at det plutselig hastverket med å få et halvferdig APB ut dørene kom av at investorene hadde knytt igjen pengesekken. Spillet hadde en bemerkelsesverdig lang utviklingssyklus, og det eneste prosjektet RTW hadde ferdigstilt og tjent penger på, var Crackdown (1).

Lenke til kommentar

Det er nok ene og alene RTWs manglende evne til å bestemme seg for hva de egentlig ville med spillet som ligger til grunne.

 

og da vi testet det i mai var det ingenting som tydet på at dette skulle bli en flopp.

 

Jeg tror jeg nevnte dette i artikkelen tilhørende selve sniktitten også, men jeg kan gjerne gjenta det - sammenliknet med egne beta-erfaringer fra mai og utover virket sniktitten deres å være preget av en slags "blinded by the lights"-effekt. Veldig lite kritisk, og med en nærmest barnslig optimisme på vegne av spillet og selskapet bak.

 

Jeg er helt enig... følte akkurat det samme under beta'en. Opplevelsen min var at de hørte ikke på et fnugg av hva testerene skrev i forumene. Ga til slutt opp når jeg visste at spillet ville være "som antatt" ved lansering (dvs. uferdig og dårlig optimalisert). Hadde det ikke vært for NDA'en... :/

Lenke til kommentar

Hmm eg satt på gjerdet og ventet litt på dette spillet, så at mangen ikke var helt fornøyde og eg var veldig skeptisk. Derfor kjøpte eg aldri dette spillet, men det var en stund rundt lansering det fristet å kjøpe det. Men eg ville prøve det før eg brukte penger på det. Synd det ikke var noe trial får oss som var usikker. Jaja da kommer eg aldri til å få prøvd dette spillet, dere som har kjøpt det har jo fått prøvd noe som vi sikker aldri kommer til å få prøve.

Lenke til kommentar

Husker da APB var først annonsert. Mye ble holdt hemmelig, samtidig som det skulle være "revolusjonerende" og det var i det hele tatt veldig forvirrende og lite håndgripelig hva spillet egentlig skulle handle om (tittelnavnet "All Points Bulletin" klargjorde ikke akkurat dette noe mer heller).

 

Det første de viste frem var jo (merkelig nok) "character creation" som jo tilslutt viste seg å bli ganske så fleksibel og gjennomført. Dette gir jo forøvrig mer mening nå som det viser seg at det var den eneste delen av spillet som fungerte bra nok.

 

EDIT: Trodde aldri jeg skulle linke til kotaku og referere til det som "gamle dager" og "husker den gang...", men nå har jeg jo altså gjort det. Tiden flyr.

Endret av Hawko
Lenke til kommentar

Dette er så vanvittig kjedelig for Reatime Worlds! APB er ikke et dårlig spill. Det har bugs og er noe upolert, men spillet har massevis potensiale! Samtidig må jeg si det er litt pysete av Realtime Worlds å ikke satse hardere. Men nå er ikke jeg noen finansgeni...

Uansett, det er sånn det går når man avslutter beta 1 måned før releease.

La oss håpe at noen setter opp privatservere snart :)

Lenke til kommentar

De har seg selv å takke. Det er risikofult nok å gi ut et spill som er uferdig men man tar enda større sjanser når man ber om månedlig betaling.

Hvem gidder vel å betale prisen på et vanlig spill + månedlig abonnement for et fullstendig uferdig drittprodukt? APB var lite annet enn en dårlig vits. Good riddance.

Lenke til kommentar

Dette her jo helt totalt latterlig. Et spill som har vert under produksjon sååå lenge, og mange har ventet på, så bare kutter de det nett som ingenting? Var selv dønn bestemt på å skaffe det, helt til jeg dessverre fant ut at det kun kom til PC... Hadde de reklamert litt mer for spillet, så hadde kanskje folk visst hva det var for noe. Dette er idiotisk.

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn kom ikke dette som noen bombe, egentlig. Nå har ikke jeg prøvd det, men basert på hva jeg så av video-reviews var lag et relativt stort problem som trakk ned på hele opplevelsen.

Litt synd egentlig, fikk aldri prøve å lage en karakter med det som virket til å være en veldig kraftig karakter-editor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...