Gå til innhold

Anmeldelse: Hearts of Iron 3: Semper Fi (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ai'en som styrer troppene blitt noe bedre? Sist jeg prøvde var den udugelig når jeg skulle sette inn en invasjons styrke på england så ga jeg den rikelig med fallskjermjegere, fly til de, transport skip og eskorte til disse og mye mer. De slapp 1 fallskjerm tropp i london og lot resten bli igjen hjemme. Ca da sluttet jeg å spille...

 

Reagerte også når ai'en ba om slagskip når jeg invaderte land uten kystlinje :p

Lenke til kommentar

Likte anmeldelsen, og er enig med det meste.

En Tysk eller Sovjetisk offensiv blir som oftest alt for mye å kontrollere, hvor man må la AI ta over.

Heh, en kompis av meg "disset" spillet og kalte det en Bondevik-Simulator. :D

Jeg selv bruker å lage min egen lille arme av 10+ divisjoner, hvor jeg kontrollerer den samtidig som AI kontrollerer resten av hæren min.

Får mer "du er feltmarskalk-følelse" ala den typisk RTS rollen, noe jeg liker.

 

Jeg ser selv at mye av tiden jeg har brukt i HoI3, er enten alene, eller modding.

Multiplayer har ikke den samme "feelingen" som Hoi2 hadde, og Arsenal of Democracy har. Det spillene er nesten fullstendig laget for å være spilt av spilleren, og ikke av AI.

Men dog, det er vel en smak for all.

 

Tipper de kommer til å lage en til ekspansjon, siden de normalt sett kommer ut med 2+ stk for vært spill de har.

Kan sikkert bli flere om forespørselen er der.

 

 

Det som da er litt tøft, som jeg ikke tro ble nevnt i første HoI3 artikkel, er at man kan spille flere spillere med samme nasjon.

 

Kanskje det er en våpenbror som skal til for at man skal seire? ;)

 

 

 

Har ai'en som styrer troppene blitt noe bedre? Sist jeg prøvde var den udugelig når jeg skulle sette inn en invasjons styrke på england så ga jeg den rikelig med fallskjermjegere, fly til de, transport skip og eskorte til disse og mye mer. De slapp 1 fallskjerm tropp i london og lot resten bli igjen hjemme. Ca da sluttet jeg å spille...

 

Reagerte også når ai'en ba om slagskip når jeg invaderte land uten kystlinje :p

 

Kan si at AI'en er forbedret, og blir forbedret akkurat nå.

 

Også, AI ber om skip selv om du ikke "invaderer fra sjøen", du trenger da et sjøforsvar?

Endret av Orrie
Lenke til kommentar

Digger Hearts of Iron 3 :D Er veldig enig i denne annmeldelsen.

 

For å løse problemet hvor nesten halvparten av hæren din er igjen for å forsvare havner og nøkkel byer så lager du bare masse 2x Garrrison Divisions. AI'en vil automatisk plassere disse på havnene og byene dine. Og dermed vil infanteriet og resten av hæren som er tilbakestående fra frontlinjen, bevege seg framover til kampen. Koster ikke så mye manpower heller.

 

Yndlingsscenarioet mitt er å spille som Argentina i 1936 og ta over hele Amerika :p

 

Må bruke "noneutrality" cheaten da. Ellers bruker du 5-7 år på å få ned nøytraliteten din og da er nesten spillet slutt.

Lenke til kommentar

Må bruke "noneutrality" cheaten da. Ellers bruker du 5-7 år på å få ned nøytraliteten din og da er nesten spillet slutt.

 

Mhm, de har endret sånn at det tar lengre tid å få ned nøytraliteten din.

Demokratiske land skal da ikke kunne gå så lett i krig.

Dog, du som leder burde da kanskje overstyre det. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...