Gå til innhold

Anmeldelse: Prison Break: The Conspiracy (PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enn hvor lyst jeg har på et brukbart Prison Break-spill, så så jeg dette komme. Uffameg. Men, vurderingsgrunnlaget ser ut til å være rettferdiggjort og dette er et spill som er der utelukkende for å kapitalisere på spenningen satt av den første sesongen. Blir vel å plukke opp den dagen jeg finner det i en billighylle, men ikke før.

Lenke til kommentar

Ja, det er noen der ute.

 

I farta kommer jeg på Chronicles of Riddick (løst basert på filmene) og Batman Begins. Litt mer søkt, men Ringenes Herre: Kampen om Midgard er også godt.

 

Så har du et helt ok spill som X-Men Origins: Wolverine.

 

Sikkert flere også, men de forsvinner kanskje litt i mengden av mindre gode titler.

Lenke til kommentar

Finnes det noen spill som er blit laget fra filmer(eller omvendt) som er noe bra?

 

Tja, du har jo Riddick-spillene som er basert på filmene av spill som er kommet de siste åra. Ellers har du jo de gamle spillene: Løvenes konge, Die Hard-trilogien, Spider-Man 2 og GoldenEye 007.

Lenke til kommentar

vel dette hadde eg no alt forventet, skjønner ikke at de forsatt gidder å prøve å lage spill ut av filmer og tv-serier. pleier aldri å gå bra.

 

menmen, de som taper penger på det, med mindre fansen av serien bare ikke klarer å holde seg unna det. var vell i grunn det de håpet på så kunne de tjener penger gjennom det.

 

men god anmeldelse ;)

Lenke til kommentar

I farta kommer jeg på Chronicles of Riddick (løst basert på filmene)

 

Hvorfor "løst"? Escape from Butcher Bay foregår helt klart kronologisk før Pitch Black - siden hendelser i EfBB refereres i den filmen - og fungerer dermed som en prequel til filmene. Assault on Dark Athena er en direkte oppfølger til EfBB, og begynner timer/dager etter at handlingen i det første spillet ble avsluttet, og befinner seg dermed også kronologisk før filmene. Sånn som det står nå, så mangler man bare hendelsene mellom slutten på Dark Athena og begynnelsen på Pitch Black for å ha en sammenhengende historie (enkelte som tar seg selv og filmmediet veldig seriøst vil kanskje trekke i tvil bruken av begrepet "historie" når det gjelder Chronicles of Riddick-filmen) presentert gjennom flere medier.

Lenke til kommentar

Det finnes jo mange gode Star Wars-spill. Men der er det jo også mange som ikke er basert på filmene, men bare selve universet som Star Wars Battlefront 2 og Force Unleashed. Ellers er jo Lego Star Wars basert på filmene, men alikevell ganske gode for dem slike spill er beregnet for.

Lenke til kommentar

Ja, er jo akkurat det jeg mener. Spillene tar ikke for seg filmene direkte.

 

Det er fordi de ikke er forsøk på direkte adaptasjoner, slik dårlige filmlisensspill gjerne prøver å være. De er jo fremdeles "basert på filmene" i den grad filmmediet var det første som tok for seg Riddick-karakteren i det hele tatt. "Løst basert" forbinder jeg primært med et bestemt verks overgang fra et medium til et annet, hvor det enten gjøres merkbare forandringer i plot, karakterer osv., eller sågar tilfeller hvor bare navnet på verket, karakterer og enkelte andre elementer overlever forvandlingen. Et eksempel på det første er alle forandringene Children of Men undergikk på veien fra bok til film, et eksempel på det andre er V for Vendetta i tegneserie- kontra filmform. Riddick på film og Riddick som spillkarakter forholder seg til nøyaktig samme fiktive univers, kontinuitet og interne logikk hele veien, men beskriver ulike faser i en (tydeligvis nokså omfattende) historie.

 

Det hele koker kanskje ned til hva man egentlig legger i begrepet "løst basert på ...".

Lenke til kommentar

Ja, det er noen der ute.

 

I farta kommer jeg på Chronicles of Riddick (løst basert på filmene) og Batman Begins. Litt mer søkt, men Ringenes Herre: Kampen om Midgard er også godt.

 

Så har du et helt ok spill som X-Men Origins: Wolverine.

 

Sikkert flere også, men de forsvinner kanskje litt i mengden av mindre gode titler.

 

Batman: Arkham Asylum er jo kanskje det beste, i hvert fall av nyere tid. Kanskje ikke tatt direkte fra en film, men allikevel.

 

Selv liker jeg X-Men Origins: Wolverine ganske godt også, omgivelsene er kanskje litt kjedelige, grafikken en smule utdatert og historien så som så, men slossesystemet er veldig godt, og de samme angrepene har fått varierende animasjoner og det er sjelden kost. Det er alt i alt et morsomt spill og jeg fikk noe av den samme følelsen som jeg får av Batman: AA/Batman: Jeg er Wolverine.

 

Chronicles of Riddick får jeg dessverre ikke til å funke på PC'en, musepekeren går helt bananas og da blir det litt vanskelig å spille FPS.

Lenke til kommentar

Det er sykt nokk at noen har arbeidet med å lage dette spillet,men enda sykere er det at noen har gåttmed på å gi det ut. Det kan da ikke være lukrativt. Sjøner at slik spill selger når de er laget fra konsepter for barn, som ikke tenker noe videre over det men vil ha spillet med en gang de ser barbie, eller hvem det nå enn er, på coveret. Men jeg kan ikke sjønne hvem det er som kommer til å bruke 400kr på dette spillet.

BTW når jeg tenker på film-spill tenker jeg på spill som er akkuratt den samme fortelingen som filmen, på spill. ikke på spill som er basert på samme konsept eller "verden" som en film, det kan jo være sikkelig bra.

Endret av Latslask
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...