Gå til innhold

Nintendo bekymret for Wii (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har da lagt i kortene siden etter E3. Wii har ikke hatt tredjeparts støtte i stor nok grad og nå som Wii Sports / Wii Fit markedet nærmer seg metning så blir det en dramatisk nedgang i salget. De trenger å få flere store spillutviklingsstudio med på laget for å gi Wii noen store titler, og det snart! Dessverre mangler Wii den grafiske kraften til 360 og PS3 og når de ikke engang støtter HD tror jeg det blir vanskelig å komme noen vei. Wii må gjerne komme med en video-on-demand-tjeneste men igjen, når konkurrentene (Vel, Xbox 360 ihvertfall) lar deg leie film i 1080p med 5,1 surround så er det stusselig å ikke engang ha PAL-DVD oppløsning...

Lenke til kommentar

Nå som Microsoft holder på å lage Project Natal, som er ihvertfall 3 ganger så revolusjonerende som Wii var da den kom, kommer sikkert Wii til å stjele ideên og lansere den tidligere i dårligere versjon for så å kreve patentkorrupsjon når Microsofts Natal kommer ut. Typisk :o

 

Det dårlige salget er nok en sammensetning av at PS3's motion controller er rundt hjørnet i starten av 010, og at Project Natal likedan engang i 010.

 

Det var jo dette Wii spilte på, og i tillegg når de hadde elendig dekning av MotionPlus, slik at ingen reportere fikk teste eller få en forhåndskopi til anmelding, og så var den bare ute på markedet.

Lenke til kommentar

Wii har stjålet PS2s plass som shovelwarens hjemby, og det merkes. Det er langt mellom spillene det er verdt å ha til Wii, og omsider har visst Nintendo fått det med seg. Til tross for at de fleste interessante Wii-spill fungerer best med en GC-kontroll, har vel motion-sensing-greien en viss gimmick-appeal. Den forsvinner også når Microsoft og Sony koker opp overlegne motion-sensingløsninger. Resultatet blir krise i Nintendoleiren.

 

Wii 2 i 2010 virker som en bedre og bedre idé for Nintendo.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Mangelen på HD-støtte og høg pris for relativt svak maskinvare var to av dei viktigaste grunnane til at eg ikkje kjøpte Wii når han kom. Det som er mest interessant på Wii for meg, er Virtual Console. Men når eg har ein gammal NES som fungerar, blir ikkje dette heller noko eg *må* ha.

 

Likevel, om der kjem ein ny Wii som har HD-støtte og faktisk er prisa som om det var ein Gamecube 1.5, kan det hende at eg kjøper han, for å få tilgong på SNES-spel, samt trådlause kontrollarar.

 

Kay

Lenke til kommentar

Det dårlige salget er nok en sammensetning av at PS3's motion controller er rundt hjørnet i starten av 010, og at Project Natal likedan engang i 010.

 

Det er en kombinasjon av at Wii ikke fikk et eneste priskutt i løpet av 3 år og en mangel på skikkelige storspill(siden SSBB ble lansert i fjor). Xbox 360 og PS3 har derimot hatt en rekke priskutt samt en solid lineup med storspill.

 

Den gjennomsnittlige mannen i gata har ingen anelse om kontrollerne som MS og Sony arbeider med, så det er veldig tvilsomt at det er de som har spilt inn her.

 

Nå må det sies at Nintendo har fått toget på rett spor igjen med priskuttet, Wii Sports Resort, Wii Fit Plus, Mario & Sonic og snart NSMB Wii. Wii selger meget godt for tiden.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Wiien min samler, som mange andres, også støv, og blir vel stort sett bare tatt frem når noen som ikke har prøvd det noe særlig vil spille tennis på Wii Sports. Spilte SMG noen dager i sommer, men det er vel en av de få gangene jeg har spilt på den i år. SSBB fenget meg ikke skikkelig, og etter det har jeg ikke giddet å filtrere ut de få greie spillene som gjemmer seg blant lasset med drit. Eneste grunnen til at jeg beholder den nå, er vel en blanding av at jeg er lat, ikke har rundet SMG og Zelda, samt at ryktene sier at Nintendo kommer til å kjøre en innbyttekampanje når Wii 2 dukker opp(nei, jeg har ikke lært). Ellers er jeg enig med han over her; folk flest har ikke peiling på hva Natal og motion-greia til PS3 er, så det spiller nok ikke stort inn på salget. Nærmeste du kommer er vel hvis du møter noen som faktisk vet at Natal er en by i Brasil, men det skal vel godt gjøres.

Lenke til kommentar

Nintendo må nok gjøre noe snart, ja. Jeg vurderte sterkt Wii når den var ny, og PS3 var da uaktuell. Skulle jeg kjøpt ny konsoll nå ville det nok blitt en PS3.

 

Fancy teknologi i seg selv er en ting - det er åpenbart spillopplevelsene som teller. Og det ser ut til å være langt mellom høydepunktene på Wii.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...