Gå til innhold

Test: Silverstone Precision PS03B


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var overrasket over "anbefaler" stempelet etter å ha lest igjennom testen..

-Ingen støydemping

- Kjennes billig ut

- Dårlige termiske egenskaper

- "Ikke like godt gjennomført toppluke"

- Mangel på støvfilter

 

Jeg forstår at prisen på kabinettet har veid tungt nå anbefalningen ble satt, men dette, i tillegg til de som er nevnt i artikkelen burde være nok til å ikke anbefale produktet. Sammenlignet med andre kabinetter som kun er 200-ish dyrere så syns jeg dette blir feil.

 

Jeg syns "anbefalt" bør være en tittel som henger relativt høyt. Vi støter stadig på gode produkter, men hva er det som skiller dette produktet fra andre på god måte?

Lenke til kommentar

Var overrasket over "anbefaler" stempelet etter å ha lest igjennom testen..

-Ingen støydemping

- Kjennes billig ut

- Dårlige termiske egenskaper

- "Ikke like godt gjennomført toppluke"

- Mangel på støvfilter

 

Jeg forstår at prisen på kabinettet har veid tungt nå anbefalningen ble satt, men dette, i tillegg til de som er nevnt i artikkelen burde være nok til å ikke anbefale produktet. Sammenlignet med andre kabinetter som kun er 200-ish dyrere så syns jeg dette blir feil.

 

Jeg syns "anbefalt" bør være en tittel som henger relativt høyt. Vi støter stadig på gode produkter, men hva er det som skiller dette produktet fra andre på god måte?

 

Valget om en anbefaling henger sammen med det store antallet billige kabinetter der ute som i vår mening ikke har livets rett. Dersom noen skulle spurt oss: "Hei! Kan dere anbefale meg et greit kabinett til under 400 kroner?", så kunne vi ha svart, "Dersom du ikke er villig til å betale mer enn 400 kroner er Silverstone Precision PS03B et godt alternativ. Det er ikke perfekt, men ta en kikk på testen vår så ser du både fordeler og ulemper".

 

En anbefaling er noe subjektivt, selv om vi prøver etter beste evne å være objektive! ;)

Lenke til kommentar

Lenge var Antec300 et av mine favorittkabinetter i budsjettklassen, desverre har dette variert mye i pris i det siste. Til rundt 400 ser jeg at Silverstone kan måle seg, men likevel vil det ikke være på høyde slik jeg vurderer kabinetter i brukervennlighet og luftgjennomstrømning. Spesielt angående luftgjennomstrømning og det at Antec300 gir to vifter til under kr 450. Antec har også to 12cm vifteplasser i front som gir veldig god luftflyt.

 

Derimot vil Cooler Master Elite 310 til kr 222 ( !! ) gi veldig mye mer for pengene med like egenskaper som dagens testobjekt. Dog ikke med samme termiske egenskaper som Antec300.

 

Bakmonterte vifter setter jeg alltid foran om mulig. Dette for å ha kontroll med hvor luften kommer inn, undertrykk vil alltid dra støv inn der det kan. Det er derfor bedre å trekke luft inn fra fronten og investere i et støvfilter for bedre støvkontroll.

Lenke til kommentar

Ser ut til å være greit nok for pengene om prisanslaget holder, men som torfinns sier fins det rimeligere men likeverdige alternativer for de som skal ha noe billig å sette i kjelleren. For oppholdsrom ville nok de fleste være best tjent med å spare bittelitt lengre.

 

Synes kanskje produkter i denne klassen egner seg best i gruppe-tester opp mot 3-6 andre tilsvarende kabinetter. På den måten kan man lettere danne seg et klarere bilde av hva det egentlig dreier seg om, og ved å ta flere i slengen kan man la det gå mye lengre til neste gang :)

 

Og så kanskje man kunne brukt litt mere tid på de produktene som har litt mere "entusiast-kvaliteter", ettersom mange av disse ser ut til å bli ofre for behovet for å produsere eget stoff kjapt og billig. Sjøl ville jeg tålt mange flere klipp&lim-saker på Hardware.no om det var bittelitt mere tyngde i det egenproduserte matrialet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...