Gå til innhold

Forbyr strålings-app til iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan i alle dager skal liksom en app gjøre at telefonen din kan måle stråling?

 

Personlig tror jeg heller appen ble stoppet pga den lover å gjøre noe den ikke kan.

Sist jeg leste spesifikasjonene til iPhone stod det ingen ting om at den kunne måle stråling i hvert fall!

Lenke til kommentar

@Pseudopod: Den informasjonen er neppe tilgjengelig i noe API som er tilgjengelig for utviklere, og i så fall kan utviklerne av denne appen ha overtrådt en programmeringsteknisk grense som gjør at deres app automatisk blir avvist av Apple. Uansett så er det vel bare å ta en titt på signalstyrkeindikatoren i øvre venstre hjørne på skjermen, dersom man er sykelig bekymret for mobilstråling. Strålingsnivået fra telefonen din er vel ca omvendt proporsjonalt med signalstyrken som vises der (grovt forenklet) - jo svakere signal, desto sterkere stråling... ;)

 

Historien er ikke annet enn et forsøk på å lage en storm i et fingerbøl, jeg antar at det er helt legitime grunner til at denne appen ikke er godkjent, og jeg finner det fullstendig usannsynlig at en sykemeldt konsernsjef i ett av verdens største IT-selskap har involvert seg i denne flllesaken. Steve Jobs er alt annet enn dum, og ville garantert ikke hevdet noe så idiotisk som at "mobilstråling ikke er forenlig med Apples produkter."

 

Litt lei av mediahorer som koker sammen slike ikke-saker nå...

:thumbdown:

Lenke til kommentar

For en ubrukelig app!

 

En app som viser dekningsbaren på en litt ny måte, bare for å gi den paranoide, hypokondriske, uempiriske minoritet (de strålingssensitive) enda en åre å ro med!

 

Jeg finner det mildt humoristisk at ingen har lykkes i å avgjøre, i en blindttest, hvorvidt en mobilsender er av eller på, samt at det såvidt meg bekjent er relativt bred enighet om at ikke-ioniserende stråling ikke forårsaker kreft.

Lenke til kommentar

For en ubrukelig app!

 

En app som viser dekningsbaren på en litt ny måte, bare for å gi den paranoide, hypokondriske, uempiriske minoritet (de strålingssensitive) enda en åre å ro med!

 

Jeg finner det mildt humoristisk at ingen har lykkes i å avgjøre, i en blindttest, hvorvidt en mobilsender er av eller på, samt at det såvidt meg bekjent er relativt bred enighet om at ikke-ioniserende stråling ikke forårsaker kreft.

 

Greit nok, appen er ubrukelig for deg, det er den for meg også. Men jeg foretrekker å avgjøre selv, istedet for å la kong Jobs gjøre det for meg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Men jeg foretrekker å avgjøre selv, istedet for å la kong Jobs gjøre det for meg.

*snip*

 

Så absolutt! Jeg er ingen tilhenger av Apples svært lukkede økosystem selv.

Det er så mange gode apps som blir avvist at jeg likevel ikke klarer å hisse meg opp over att denne appen blir nektet tilgang til riket.

 

 

Holdt forøvrig på å få hjerteinfarkt da jeg så "ATWindsor siterte et innlegg du skrev".

Trodde et øyeblikk jeg hadde pådratt meg en ferie :p

Lenke til kommentar

Sant nok, Kristian, men poenget var at Apple prøver å hjernevaske brukerene sine ved å nekte dem "sannheten" og samtidig gå ut og si at Apple produkt ikke assosieres med stråling..

Sannheten er at denne appen ikke kvantifiserer strålingsnivået fra en iPhone på en pålitelig måte, siden det må avansert måleutstyr til for å gjøre noe slikt. Strålingsnivået vil dessuten kunne variere mye i løpet av en samtale, og når man snakker i telefonen på vanlig måte kan man uansett ikke foreta avlesning av "stålingsnivå" i en slik app. En slik app er derfor helt meningsløs, og jeg vil kalle det rent lureri å selge noe slikt.

Sannheten er også at Apple ikke har uttalt noe som helst i retning av det du påstår, det er jo åpenbart for alle og enhver at en mobiltelefon avgir elektromagnetisk stråling.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...