Gå til innhold

Endelig kan Windows klippe og lime


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var ikke denne oppdateringen som skulle komme for en mnd siden og ble trukket tilbake.

Jeg fikk den oppdateringen, og har nå også fått denne nye oppdateringen.

Denne oppdateringen, som kalles NoDo, ble det annonsert av Microsoft på MWC at skulle komme i løpet av de 2 første ukene i Mars. Så den er litt over en uke forsinket.

 

Så mye som alle gjore ut av det at den ikke hadde Klipp og lim var det klart at de måtte komme med denne funksjonen.

Windows Mobile 6.5 Hadde klipp og lim. Windows Phone 7 er bygget opp fra grunnen av, og man prioriterte ikke å ta med klipp og lim på prioriteringslisten man hadde for systemet frem til WP7 ble sluppet. Dette forde de mente at innholds linkingen de hadde bygget inn i systemet gjorde at man ikke trengte det.

Ut i fra hvor mye mas det har vært om Klipp og Lim på andre platformer vil jeg si det var et uklokt valg.

Hadde det vært i WP7 når det ble sluppet hadde ingen brydd seg om funksjonen.

 

Min personlige erfaring med NoDo oppdateringen er at det som er den viktigste endringen er ytelses økningen i lastetid for programmer som er grafikk intensive.

Lenke til kommentar

Følger apple ja,,TUFS det hadde jo hvertfall hvert å gå tilbake i tid da...introducing videophone to the world 5-6 years after it came.... :hmm:

Hvilken telefon hadde innebygget støtte for videosamtaler over Wi-Fi for 5-6 år siden?

Sa ikke noe om wifi..og det er foresten også passe tåpelig.. skal man da ringe på forhånd og sjekke at motparten som også må ha

iphone og wifi tilgang og avtale når man skal ringes??hihi.. :tease:

Her er noe jeg fant hos onkel google:)

Orka ikke leite etter noe annet så om asia europa el usa har hatt det før dette vet ikke jeg..

 

 

Australia's First Mobile Video Call: April 13 2003

 

Given all the hype from Apple’s iPhone 4 launch around the introduction of FaceTime, you’d be forgiven for thinking that video calling on mobile phones was actually a new thing. But the truth is that, in Australia at least, video calling has been around since Hutchison Telecoms launched the Three network over here in 2003.

 

The first mobile phone video call in Australia happened on April 15, 2003, between NSW Premier Bob Carr and Victorian Premier Steve Bracks. Knowing Australian politicians,

Lenke til kommentar

@cosm0: Det har seg slik at en av tingene Apple introduserte for verden sommeren 2010 var videosamtaler over Wi-Fi fra iPhone. Apple introduserte ikke videosamtaler over 3G med elendig kvalitet og som kostet både buksa og skjorta å bruke. Apples løsning åpner for gratis videosamtaler med langt høyere kvalitet enn den nærmest ubrukelige, gamle 3G-baserte videoteknologien du viser til.

Apples FaceTime fungerer mellom iPhone 4, iPod touch 4.gen, iPad 2 og Mac. Man gjør omtrent som med en telefonsamtale, man ringer opp vedkommende med FaceTime-appen, og får svar dersom vedkommende er tilgjengelig og ønsker å svare. Ikke helt ulikt Skype, bortsett fra at Skype ikke hadde tilsvarende mulighet for mobiltelefoner i fjor sommer, men du skjønner vel ikke poenget med gratis telefonsamtaler eller videosamtaler over Internett der heller...

Lenke til kommentar

så hva gjør det revolusjonerende?

 

facetime er samme greia som skype men til mobiler som du sier.

og skype for mobil kan brukes mellom så godt som alle OS og platformer som er tiljengelige.

OG man har valget mellom å bruke wi-fi eller mobilnettet.

 

det er ingenting revolusjonerende med en videosamtale fra en mobil enhet til en annen over wifi, bredbånd har eksistert i årevis, det har også videosamtaler over bredbånd.

det eneste som var "nytt" med facetime var at det var skrevet et program for mpbiltelefoner for å gjøre dette, de skrev et program basert på noe som har eksistert i årevis, men apple kan jo dette med å oppfinne hjulet på nytt og få det til å virke fantastisk.

 

greit nok at de var først ute med et skikkelig fungerende program for videosamtaler for mobil men ingen stor revolusjon i mine øyne

Lenke til kommentar

@weebl: Hvem har brukt ordet "revolusjonerende"? Ja, bortsett fra stråmannen din, da... ;)

 

Så vidt jeg vet er det pr i dag kun to mobiltelefoner som har støtte for videosamtaler via Skype, og det er Nokia N900 og iPhone 4. Dette kom ca et halvt år etter at iPhone 4 fikk FaceTime.

 

De fleste apps for smarttelefoner gjør noe som tilsvarer ting man har kunnet gjøre på PCer i årevis. Slik sett dreier så og si alt man utvikler til moderne smarttelefoner seg om "å oppfinne hjulet på nytt og få det til å virke fantastisk", enten det dreier seg om e-post, nettlesere, bildebehandling, videoredigering eller spill med avansert bruk av 3D-grafikk.

Jeg er tilbøyelig til å mene at det er ganske fantastisk at man har så mye datakraft og avansert programvare på en liten telefon at man faktisk kan gjøre mye av det samme som man for ikke så veldig mange år siden måtte ha en svær desktop-PC for å gjøre. Slik også med videosamtaler over Wi-Fi på telefonen, som jeg ikke er mindre imponert over selv om jeg første gang prøvde dette med en stor desktop-maskin, eksternt webkamera og 10 Mbps nettverkskabel en gang på 90-tallet.

Lenke til kommentar

M@R7!N: Det at FaceTime bruker Wi-Fi, og fungerer på både telefon, nettbrett og datamaskin, er det som gjør det interessant for min del. Dessuten så har jeg nevnt Skype, som er et greit alternativ som fungerer på Windows i tillegg. iOS- og Mac- brukere er derfor så heldige at de kan velge etter hva som passer til situasjonen: bedre kvalitet med FaceTime eller bedre kompatibilitet med Skype. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...