Gå til innhold

Altibox dobler farta og senker prisene :-D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

This made my day! Gleder meg til å gå fra 15/15 til 40/40. Vurderer å gjerne betale en hundrings ekstra for 60/60.

Nå må jeg vurdere å oppgradere det trådløse nettverket. Har ca 4MB/s overføringshastighet på det trådløse rundt i hele huset, men nå med 40mbit må jeg jo teoretisk ha 40/8 = 5 MB/s begge veier, dvs 10 MB/s trådløs båndbredde :/

 

Men vente helt til april. Det er jo bare å trykke på en knapp så er farten på plass...

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Hvis vi nå bare kunne få dette midt i Trondheim sentrum? Men neeeida. Får ikke en gang kabel her jeg bor, så jeg er stuck med Telenor sin meget pålitelige ADSL, samt Canal Digital sin ypperlige parabol-PVR som flere ganger i uken bestemmer seg for at stumfilm er MYE artigere enn film med lyd...

 

Gi meg fiber nuh! Jeg driter i hvem som kommer, Telenor, Loqal eller Altibox, men få nå dette inn i sentrale strøk for svingende!

 

-KJ

Lenke til kommentar

Men vente helt til april. Det er jo bare å trykke på en knapp så er farten på plass...

 

Er dessverre ikke bare å trykke på en knapp. Det er snakk om å øke hastigheten til ALLE altiboxkunder, og det krever planlegging.

 

Noen vil så klart møte problemer, mulig hjemmesentralen er gammel og klarer ikke overgangen. De fleste hjemmesentralene takler 50/50, før hjemmesentralen må byttes. De som sitter på 50/50 per dags dato, og har ikke nyeste sentral fra telsey, må mest sannsynlig bytte den.

 

Er nok derfor det er trinnvis oppgradering og over 1 måned til det skjer. Og en god anledning å bli kvitt alt det gamle crapet :)

 

Jeg MÅ i alle fall flytte, og finne meg en plass hvor de har Lyse ASAP!

Endret av Tiugama Kaa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Stemmer. Kom ikke på at hjemmesentralen er av typen urteknologi. Her i huset støtter den kun 100mbit :/

Regner med en ikke må betale for denne oppgraderingen?

Hmm, de bytta modemet hos oss for ikke så lenge siden, mener å huske det var gratis, men at vi måtte "spør" om de kunne komme å skifte den.

Lenke til kommentar

Men vente helt til april. Det er jo bare å trykke på en knapp så er farten på plass...

 

Kan du vise meg den knappen? Regner med at den går igjennom all infrastruktur frem til nodene og oppgraderer det som trengs underveis også, da? Mange noder henger vel på 1G-samband og må opp til 10G med de krav dette stiller. I enkelte tilfeller vil man vel måtte gå opp til høyere kapasitet enn 10G også.

 

Jeg nekter å tro at dette er så lett som du ser ut til å tro...

 

-KJ

Lenke til kommentar

Stemmer. Kom ikke på at hjemmesentralen er av typen urteknologi. Her i huset støtter den kun 100mbit :/

Regner med en ikke må betale for denne oppgraderingen?

 

Med mindre du skal ha mer enn 100 mbit så er det vel ikke mye poeng i å skulle ha noe mer ut av huset.

 

EDIT: Kjøper man større produkter så regner jeg med at bytte av sentral er inkludert i det man betaler.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...