Gå til innhold

PSN har 60 millioner brukere (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et par ting som er verdt å nevne.

 

1. Det er mye lettere å opprette ny konto på PS3. Tror nok noen gjør dette og velger andre regioner for å få tilgang til deres butikk.

 

2. Det står at Live koster penger. Da antar jeg at Silver som er gratis ikke er tatt med i antallet, og dermed vil nok dette antallet være noe større på Xbox enn det som er oppgitt her.

 

3. PSP Go kan kun laste ned spill, og på vanlig PSP så er det fordel å ha spillene lastet ned via PSN Store for å slippe å dra med seg UMD-er, så kan nok tenkes at mange av de 65 000 har nok gjort dette. Selve antallet i seg selv forklarer ikke den store forskjellen alene da det samlede beløpet på PSP og PS3 er 100, og om man ser på andelen om Xbox hadde hatt 100 solgte så hadde de allikevel mangler 20 000 registrerte brukere (altså 1/3).

 

4. I og med at spill er gratis å spille over PSN er det nok flere som tar seg bryet med å registrere seg.

 

Jeg synes forskjellen antall registrerte mellom konsollene høres nokså urealistisk høyt ut. Det som er mer interessant er å vite hvor mange av de registrerte PS-brukerne som har aktivisert et PS3 for kontoen sin. En annen ting som hadde vært interessant er å sammenligne antall brukere som spiller aktivt på konsollene (og ikke basere dette på et og et spill som mange artikler rundt omkring liker å gjøre, men et nokså relevant og helhetlig bibliotek av spill).

 

Da hadde det kanskje blitt litt mer å trekke konklusjoner fra, og fått en mer spesifikk analyse som kan være mer relevant da mange automatisk vil trekke inn en slik analyse som Xbox 360 vs PS3, og utelukke PSP.

 

Uansett, det viktigste er at begge tjenestene har godt med antall aktive brukere, og at de tjener penger på de tjenestene de leverer, noe det ser ut til at begge gjør.

Lenke til kommentar

tror som flere har nevnt at muligheten for å lage fler kontoer vedig enkelt er vesentlig. Kjenner mange som har to kontoer til hvert Cod spill f.eks, en hvor de prøver å få god ratio, og en hvor de, i mangel av bedre ord, bare kødder. og det blir fort 6-8 kontoer det per person itillegg til det Dr Gork sa: glemmer man passordet på en, lager en seg bare en ny en.

Lenke til kommentar
Xbox Live, som ifølge Microsoft-sjef Steve Balmer har passert 20 millioner.

 

XBL har passert 30 millioner brukere. Det er en betydelig forskjell mellom 20 og 30 millioner. :p

 

Takk, dette var rett og slett en skrivefeil. Herved korrigert. :)

 

Men da blir jo setningen :

"...noe som betyr at tjenesten kan skilte med tre ganger så mange brukere som konkurrentens Xbox Live..."

bittelitt feil da :)

Er "bare" dobbelt så mange.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Xbox Live sitt antall brukere og PSN sitt kan ikke sammenlignes ..

 

 

Grunnen?

 

Jo, fordi at nesten alle jeg kjenner med PS3 har 3-5 PSN accounts, mens vanligvis på Xbox vil vel de vanligste folk ha max 1, eller kanskje 2. Og dette tipper jeg at er det samme for flere andre land, og siden PSP også er tatt med blir det også litt feil, sånn egentlig, tror jeg at det kanskje er flest PERSONER og ikke antall brukere, som har Xbox Live, på Xbox 360en sin, enn PSN.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...