Gå til innhold

Ouija/Weegie brett. Trenger tips. :)


Anbefalte innlegg

Hei! Har tenkt til å lage et Ouija brett til å prøve å få kontakt med et eller annet fra den andre siden.

 

Jeg lager et selv fordi det tydeligvis skal ha en større effekt på resultatet enn det å kjøpe et vil gjøre. Jeg skal også skaffe noen sorte lys og sort duk samt brettet.

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan lettere få kontakt med den andre siden?

 

Jeg har snappet opp noen tips:

 

- Vær vennlig og respektfull

- Man må varme opp brettet litt før man starter

- Helt mørkt

- Ingen kameraer

- Helst en gutt og en jente

- Sorte lys

- Sort duk

- Selvlagd brett

 

Noen som har noen andre ting?

 

Edit: Hvis det er noen av dere som har prøvd og fått til å få kontakt, hva kan jeg forvente meg?

Endret av Romis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er klar over at disse brettene ble utviklet som et brettspill på slutten av 1800-tallet og at patentet eies av Parker Brothers som også har patentet på andre spill som Monopol og Risk? Ikke for å tråkke på sandslottet ditt, men tror du like greit kan sette deg ned med et Monopolbrett. Om ingenting skjer kan du i det værste fall spille en runde Monopol.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oujia/Weegie brett har jo et helt annet bruksområde nå.

Høh, om man 100 år fra nå bruker Monopolbrett til samme formål som Ouija brett (altså kontakte den "andre siden") betyr ikke det at det er mindre tullete i 2110 enn i 2010. På samme måte er det like tullete å bruke et leketøy for å gjøre dette i 1910 som det er i 2010.

Lenke til kommentar

Hei! Har tenkt til å lage et Ouija brett til å prøve å få kontakt med et eller annet fra den andre siden.

Det eneste du får kontakt med, er den andre siden av deg selv.

 

Det er du selv, eller en av de andre deltagerne som styrer det hele, bevist eller ubevist.

 

For en gangs skyld er jeg 100% enig i IHS' resonnement ;)

 

Anbefaler TS å lese om automotorikk, da dette er drivkraften bak brettet, ikke åndene..

Lenke til kommentar

Hei! Har tenkt til å lage et Ouija brett til å prøve å få kontakt med et eller annet fra den andre siden.

Det eneste du får kontakt med, er den andre siden av deg selv.

 

Det er du selv, eller en av de andre deltagerne som styrer det hele, bevist eller ubevist.

For en gangs skyld er jeg 100% enig i IHS' resonnement ;)

 

Anbefaler TS å lese om automotorikk, da dette er drivkraften bak brettet, ikke åndene..

Not so fast, soulless

 

åndene er en del av deg selv, og eller en del av de andre deltagerene ;)

Endret av IHS
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan ikke helt se hvordan disse to moromenn har motbevist en åndeverden. Heller ikke når det kommer til oujabrettet. Men det er jo tydelig at de er veldig sikre i sin sak, og bastant kan konkludere med at det bare er "bullshit". Men det er vel ikke akkurat vitenskaplig forskning de bedriver.. Angående at noen tjener penger på salg av brett, så kan det jo bare opplyses at alle kan lage et oujabrett selv, akkurat som alle kan lage et sjakkbrett eller et monopolspill. Men hvorfor selges det da sjakkbrett og monopolspill..?

 

Til trådtarter vil jeg bare si at du må være forsiktig ved bruk av oujabrett, siden denne metoden lett kan føre til at ånder med dårlige motiver kan komme igjennom og uttøve sin negative innflytelse - hvis du da får kontakt. Har ikke prøvd dette noe særlig selv, men det er nå det de som har erfaring med dette har å fortelle.

Lenke til kommentar

Angående at noen tjener penger på salg av brett, så kan det jo bare opplyses at alle kan lage et oujabrett selv, akkurat som alle kan lage et sjakkbrett eller et monopolspill. Men hvorfor selges det da sjakkbrett og monopolspill..?

Fordi sjakkselgere ikke lover at kongen dør om du vinner, eller at du blir rik og suksessfull om du har 9 hoteller i monopol.

Hadde heller brukt pengene på en six-pack, men det er nå meg.

Lenke til kommentar

 

Kan ikke helt se hvordan disse to moromenn har motbevist en åndeverden. Heller ikke når det kommer til oujabrettet. Men det er jo tydelig at de er veldig sikre i sin sak, og bastant kan konkludere med at det bare er "bullshit". Men det er vel ikke akkurat vitenskaplig forskning de bedriver.. Angående at noen tjener penger på salg av brett, så kan det jo bare opplyses at alle kan lage et oujabrett selv, akkurat som alle kan lage et sjakkbrett eller et monopolspill. Men hvorfor selges det da sjakkbrett og monopolspill..?

 

Til trådtarter vil jeg bare si at du må være forsiktig ved bruk av oujabrett, siden denne metoden lett kan føre til at ånder med dårlige motiver kan komme igjennom og uttøve sin negative innflytelse - hvis du da får kontakt. Har ikke prøvd dette noe særlig selv, men det er nå det de som har erfaring med dette har å fortelle.

 

Ser du del 2 av episoden (ca 4 min uti) så ser du at et par prøvekaniner prøver med bind for øynene, ble vist ikke mye å få ut av brettet da.

Når brettet snues opp ned blir det NADA! Det forklares også ganske godt hvorfor det skjer.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Huff ikke gjør det. Man skal være forsiktige med slike ting. Exen min hadde drevet på med det før, og det var skremmende mye som hadde stemt av det de fikk info om. ( Bla noen som fikk vite når dem skulle dø)

Lenke til kommentar

Huff ikke gjør det. Man skal være forsiktige med slike ting. Exen min hadde drevet på med det før, og det var skremmende mye som hadde stemt av det de fikk info om. ( Bla noen som fikk vite når dem skulle dø)

 

Så denne personen er nå dø?

 

Om så er tilfellet så har jeg mer tro at personen selv var skyld i sin egen død PGA tulle brettet. Self fulfilling prophecy ftw.

 

Selv har jeg hørt om personer som har blitt besatt av onde ånder etter å ha vært borti disse tingene. Skumle greier azz.

Lenke til kommentar

Da jeg var yngre synes jeg tanken om paranormale fenomener var spennende og morsomt, og prøvde da dette med noen andre, ynge unger på sommerleir da jeg var ca. 8. Det eneste jeg oppnådde var å skremme livskiten ut av de andre (ettersom jeg synes det var morsomt å late som om vi fikk kontakt med en ond ånd ..) og en streng straff fra lederne. Fikk heller ikke kontakt med ånder og brikken bevegde seg aldri på egenhånd, det var kun oss.

Penn & Teller (som jeg ironisk nok ser på akkurat nå) beskriver jo godt hvorfor dette Ouija-greiene ikke fungerer.

De testet jo til og med hvordan det gikk om deltakerne hadde bind for øynene. Guess what - de gikk rett til det samme stedet som før de fikk bind for øynene, noe som fungerte dårlig ettersom brettet var snudd 180 grader og de flyttet brikken i blinde. Produsenten av et annet brett svarte noe som dette:

"Åndene trenger alle dine sanser, inkludert hørsel, syn osv.". Say what? De tullingene som tjener grovt på andres naivitet har alltid et svar på lur.

Reagerer også på tipset du lister opp som sier "Ingen kameraer". Er åndene kamerasky? Og hvilke forklaringer/erfaring fikk du i det hele tatt med disse tipsene?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

 

Så denne personen er nå dø?

 

Om så er tilfellet så har jeg mer tro at personen selv var skyld i sin egen død PGA tulle brettet. Self fulfilling prophecy ftw.

 

Selv har jeg hørt om personer som har blitt besatt av onde ånder etter å ha vært borti disse tingene. Skumle greier azz.

 

Ja han er død.

 

En annen spurte om han kunne få treffe djevelen, og fikk til svar at de kom til å treffes samme natt. Neste morgen var han og død.

 

Sammentreff? Kansje. Eller kansje ikke. Det skal godt gjøres..

Lenke til kommentar

Noen som har noen andre ting?

Spør om noe helt konkret du ønsker svar på. F.eks. "Hvor ligger pengene?", evt. andre ting som du ikke kan vite men som de døde vet eller visste når de var i live. Og så følg opp ved å bekrefte at det de sa var sant. Blir litt mer interessant når det har effekter utenfor brettet.

Lenke til kommentar

 

Så denne personen er nå dø?

 

Om så er tilfellet så har jeg mer tro at personen selv var skyld i sin egen død PGA tulle brettet. Self fulfilling prophecy ftw.

 

Selv har jeg hørt om personer som har blitt besatt av onde ånder etter å ha vært borti disse tingene. Skumle greier azz.

 

Ja han er død.

 

En annen spurte om han kunne få treffe djevelen, og fikk til svar at de kom til å treffes samme natt. Neste morgen var han og død.

 

Sammentreff? Kansje. Eller kansje ikke. Det skal godt gjøres..

 

Beklager, men dette er påstander du må dokumentere om du forventer å bli tatt seriøst.

 

Og selv om det skulle vise seg å stemme, så må du nok huske på hvor utrolig mange som overlever, selv etter å ha snakka dritt om djevelen gjennom et ouija brett. Jeg antar at dødeligheten etter å ha brukt et ouija brett er den samme som ellers med mindre noen kan presentere bevis som indikerer det motsatte.

 

 

Misleading Vividness

 

Misleading Vividness is a fallacy in which a very small number of particularly dramatic events are taken to outweigh a significant amount of statistical evidence. This sort of "reasoning" has the following form:

 

1. Dramatic or vivid event X occurs (and is not in accord with the majority of the statistical evidence) .

2. Therefore events of type X are likely to occur.

 

This sort of "reasoning" is fallacious because the mere fact that an event is particularly vivid or dramatic does not make the event more likely to occur, especially in the face of significant statistical evidence.

 

People often accept this sort of "reasoning" because particularly vivid or dramatic cases tend to make a very strong impression on the human mind. For example, if a person survives a particularly awful plane crash, he might be inclined to believe that air travel is more dangerous than other forms of travel. After all, explosions and people dying around him will have a more significant impact on his mind than will the rather dull statistics that a person is more likely to be struck by lightning than killed in a plane crash.

 

It should be kept in mind that taking into account the possibility of something dramatic or vivid occuring is not always fallacious. For example, a person might decide to never go sky diving because the effects of an accident can be very, very dramatic. If he knows that, statistically, the chances of the accident are happening are very low but he considers even a small risk to be unnaceptable, then he would not be making an error in reasoning.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...